Suzuki iK-2 Concept prefigurează o maşină de clasă mică programată pentru lansare în 2016
Suzuki a adus un concept numit iK-2 la Salonul Auto de la Geneva. Acesta prezintă noul limbaj de design al mărcii, Liquid Flow, şi prefigurează un model de clasă mică programat pentru lansare în 2016.
Suzuki iK-2 Concept este cea mai recentă propunere a japonezilor în segmentul B. Pentru moment, este vorba doar despre un concept prezentat la Salonul Auto de la Geneva, dar acesta expune atât limbajul de design ”Liquid Flow” care va inspira noul model de serie programat pentru 2016, cât şi plaforma cea nouă planuită pentru acesta şi motorizarea sa. Cei de la Suzuki nu au anunţat denumirea noii platforme, dar au specificat că noul lor concept este construit în jurul acesteia şi a motorizării BoosterJet, o unitate 1.0 turbo cu injecţie directă.
Iniţial, conceptul iK-2 de la Suzuki era prezentat sub titlulatura de maşină compactă, dar dimensiunile exponatului relevă apartenenţa la clasa mică a acestuia. Vorbim despre o caroserie cu lungimea de 4.023 milimetri şi lăţimea de 1.920 milimetri. Înălţimea conceptului de la Suzuki este de 1.450 milimetri, în timp ce ampatamentul său este de 2.520 milimetri. Acesta este echipat cu anvelope de 225/45 care îmbracă jante din aliaj de 18 inch, semnificativ mai mari decât cele pe care le va primi modelul de serie inspirat din formele acestuia. În orice caz, noul Suzuki iK-2 este competitorul direct al lui Nissan Sway, un alt concept care anunţă un viitor model de clasă mică al unei mărci japoneze, prezentat tot astăzi la Geneva, care are dimensiuni foarte apropiate.
În ceea ce priveşte partea tehnică, modelul iK-2 de la Suzuki se bucură de motorizarea nouă 1.0 BoosterJet. Aceasta este dezvoltată intern de marca niponă şi prezintă numeroase optimizări pentru a duce masa motorizării la un nivel cât mai redus posibil şi a asigura un factor de formă şi de cilindree cât mai mici. Plaforma nouă care i-a fost asociată modelului Suzuki iK-2 Concept este optimizată pentru a asigura cel mai ridicat nivel al manevrabilităţii, siguranţei şi economiei de carburant posibil la momentul de faţă pentru un model de clasă mică al acestei mărci. În plus, platforma promite niveluri exemplare ale rafinamentului, stabilităţii şi eficienţei în segment, iar cei de la Suzuki plănuiesc să folosească noua arhitectură în planul lor de restructurare. Acesta prevede trei platforme de bază din care să îşi facă toate modelele din portofoliu în următorii ani, în prezent existând patru platforme în portofoliul Suzuki.
Via Suzuki