SUV-urile au nevoie de acoperisuri mai sigure!
Un studiu american arata ca majoritatea lovirilor grave la rasturnare sunt efectul plafoanelor slabe ale SUV-urilor.
Desi SUV-urile sunt de ceva vreme standardele sigurantei, element impus mai ales de statura si de liniile impozante ale acestora, se pare ca americanii au descoperit calcaiul lui Ahile in cazul modelelor de acest tip: acoperisul. Unul dintre grupurile de lobby pentru siguranta auto din Statele Unite ale Americii a publicat ieri un studiu prin care cere oamenilor legii de peste Ocean sa intervina pe langa constructorii auto pentru ca acestia sa intareasca nivelul de siguranta si de rezistenta a SUV-urilor la nivelul plafonului.
Studiul dezvoltat de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) arata ca 9362 de vieti au sfarsit tragic doar in Statele Unite din cauza rasturnarilor provocate de diferite tipuri de accidente, majoritatea deceselor survenind din cauza securizarii superficiala a acoperisului SUV-urilor. Mai mult, riscul unei raniri grave scade cu 57% daca plafonul este bine securizat.
In acest moment, regulile din Statele Unite arata ca plafonul unei masini trebuie sa sustina 150% din masa totala a acesteia. NHTSA, organismul de siguranta din Statele Unite, a promovat de curand o propunere care arata ca procentul ar trebui sa creasca la 250%, ceea ce inseamna automat salvarea a 13 pana la 44 de vieti pe an dar, in acelasi timp, ii va costa pe producatori 95 de milioane de dolari. "Intarirea acoperisurilor masinii reduce riscul ranirilor. Si il reduce cu mult", sustine Adrian Jund, cel care a condus respectivul studiu.
Alianta Producatorilor Auto din Statele Unite a reactionat insa dur dupa publicarea rezultatelor, sustinand ca cele mai multe accidente au loc din cauza miscarilor necontrolate ale corpului la rasturnare si nu pentru ca ocupantii locurilor se lovesc dur de plafon. "Nu exista un raspuns clar referitor la efectul pe care duritatea acoperisului il are asupra riscului de accidentare in cazul rasturnarilor. Membrii Aliantei Producatorilor este insa de acord cu noile standarde propuse de NHTSA, desi acestea vor avea un efect minor in ceea ce priveste riscul de lovire in caz de accident", se anunta in comunicatul producatorilor.
Via | Freep
Raportul de rezistenta al plafonului dintre autoturisme normale si SUV-uri e cam acelasi...incidenta accidentelor care implica rasturnarea vehiculului e, in schimb, mult mai are la SUV-uri...din cauza ca sunt foarte instabile...alt calcai al lui Ahile in ceea ce priveste SUV-urile este sistemul de franare, care cu foarte putin exceptii este ineficient...si al treilea calcai ar fi lovitura frontala cu bariera nedeformabila (copac, parapet, etc). Din cauza ca au structura de rezistenta greu deformabila, socul impactului nu se absoarbe, ci se transmite bizonului de la covrig...si nefericitilor de pe langa el...