Succese la crash-testele americane pentru Nissan Leaf şi Chevrolet Volt
Primele modele cu motoare electrice supuse la crash-teste de o organizaţie dedicată au reuşit să treacă cu brio de încercare. S-a întâmplat în SUA.
Organizaţia americană IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) a spus la sfârşitul acestei săptămâni două dintre cele mai interesante modele noi apărute pe piaţă la testele de siguranţă realizate după criteriile dure de peste Ocean.
Acestea sunt primele crash-teste oficiale cu cele două modele realizate de una dintre organizaţiile speciale care se ocupă de acest aspect de pe principalele pieţe ale lumii. Deşi până acum, nici modelul hibrid-electric Volt, nici cel 100% electric Leaf nu au fost testate în cadrul unor teste de acest tip, ambele s-au achitat foarte bine de sarcini, primind distincţia supremă Top Safety Pick. Aceasta este acordată doar modelele care primesc cele mai bune note la testele de impact frontal, lateral, posterior şi la capitolul protecţie cervicală.
"Chiar dacă energia utilizată la învârtirea roţilor este diferită, nivelul ed siguranţă atins de Leaf şi de Volt este la fel de înalt precum cel al orcărui alt model clasic cu punctaj maxim", a declarat Joe Nolan, directorul IIHS.
FĂRĂ PROBLEME LEGATE DE BATERII
Caracteristica principală a unui model electric în contextul testelor de impact este reprezentată de faptul că energia utilizată de motorul electric (singurul propulsor pentru Leaf, principalul agregat pentru Volt) este adunată în baterii, iar acestea "comunică" prin circuite complexe cu restul maşinii. Problemele teoretice care ar fi putut apărea în cadrul unui crash-test, cum sunt electrocutarea ocupanţilor sau a celor care le acordă primul ajutor, nu au apărut la testele cu Leaf şi Volt. "Bateriile ambelor vehicule testate sunt poziţionate şi izolate în mojlocul maşinilor, departe de orice fel de deteriorare apărută în cazul unui impact. În plus, sistemele gândite de constructori opresc alimentarea cu electricitate în eventualitatea unui accident", susţine Russ Rader, purtătorul de cuvânt al organizaţiei americane care a pus la punct testul de impact.
Ambele maşini testate s-au bucurat de o primire triumfală pe piaţă. În timp ce Chevrolet Volt a fost lăudat de presă şi de specialişti pentru sistemul de propulsie inteligent (maşina funcţionează 100% electric, iar la descărcarea bateriei aceasta este realimentată de un motor secundar pe benzină) Nissan Leaf, primul model electric al japonezilor, a primit deja două dintre cele mai importante distincţii ale industriei auto mondiale: European Car of the Year şi World Car of the Year.
Nici GM si nici Nissan nu poate risca aruncand pe piata niste cutii de carton ce s-ar sparge ca un ou de Paste. Posibil ca si calitatea fabricatiei sa fie peste propriile modele aceste doua aparitii devenind un fel de port-drapel al companiilor: tehnologie, calitate, siguranta.