Subaru va lansa noua generaţie de motoare boxer până la finele anului
Gama de motoare boxer de la Subaru va beneficia de prima schimbare majoră din ultimii 20 de ani. Noile motoare vor debuta până la finele acestui an, iar specificaţiile acestora sunt încă necunoscute.
Japonezii de la Subaru au anunţat că vor lansa noua generaţie de motoare boxer până la sfârşitul acestui an. Primul model care va beneficia de aceste motorizări este Forester, restul gamei care le utilizează urmând să le primească ulterior. Publicaţia niponă Nikkei Sangyo a anunţat că motorul respectiv va avea o cilindree cuprinsă între 2.0 şi 2.5 litri, iar unitatea va fi oferită şi în compania unei transmisii CVT pentru a îmbunătăţi autonomia modelului. Această îmbunătăţire este prima schimbare majoră în ultimii 20 de ani a celebrului motor boxer cu patru cilindri al japonezilor de la Subaru.
Întreaga gamă Subaru ar putea beneficia de transmisii CVT pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile de CO2. Cei de la Subaru au lansat prima cutie de viteze tip CVT angrenată cu o curea în 1987 pe minicar-urile lor vândute în Japonia. Noul Legacy a fost primul model mare de la Subaru care a beneficiat de noua transmisie CVT, angrenată de un lanţ, de data aceasta. Pe viitor, cei de la Subaru vor integra un sistem stop-start şi motorizările vor beneficia de injecţie directă şi supraalimentare cu un turbocompresor.
Conceptul Subaru Hybrid Tourer prezentat la Salonul Auto de la Tokyo de anul trecut era echipat tot cu un motor boxer de 2.0 litri. Acest lucru ne arată faptul că japonezii nu vor renunţa la celebrele motoare boxer nici în anii următori, element care ar trebui să fie apreciat de fanii mărcii care apreciează în mod special aceste propulsoare.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Subaru este unul dintre cei mai consecventi producatori auto si, desi nu bate recorduri la vanzari, reuseste sa-si mentina o baza solida de clienti fideli care nu prea tin cont de noile trenduri auto si deci nici nu migreaza atat de mult spre alte marci. Asta se intampla cand esti consecvent si ai de partea ta si un element de unicitate, in speta motorul boxer fata plus tractiune integrala. Iar miscarea cu motorul diesel boxer a fost foarte inspirata, o fi costat mult implementarea ei, dar si rezultatul e pe masura. Bravo Subaru!