Subaru prezintă un nou sistem hibrid: autonomie de 1000 km și eficiență mărită cu 20%

Publicat marţi, 22.10.2024 14:10 de Tiberiu Safta

Subaru a dezvăluit oficial o nouă generație a sistemului său hibrid. Noul propulsor electrificat promite să ofere o eficiență mai mare cu 20% față de actuala generație și o autonomie de 1000 de kilometri cu numai un singur plin.

Constructorul japonez a încheiat, mai devreme în acest an, un parteneriat cu Mazda și Toyota pentru dezvoltarea unor viitoare motoare termice noi, mai eficiente și mai prietenoase cu mediul. În vara acestui an, Subaru a dezvăluit primele specificații preliminare despre noul său motor boxer hibrid. Acest motor urmează să fie disponibil din decembrie, iar primul model care va primi noul propulsor este Crosstrek.

Acum, constructorul nipon tocmai a prezentat o serie de informații noi despre noul său motor hibrid. La baza noului propulsor se află un motor boxer pe benzină de 2.5 litri, aspirat natural și dezvoltat special pentru noul sistem hibrid. De unul singur, motorul termic livrează 158 de cai putere și un cuplu de 209 Nm între 4000 și 4400 rpm.

Motorul termic funcționează alături de două motoare electrice montate în față. Unul din motoarele electrice transmite puterea către roțile din față, în timp ce al doilea are rolul de generator. Motorul electric care transmite puterea către roți dezvoltă 118 cai putere și 270 Nm. Subaru nu a dezvăluit puterea totală a noului sistem hibrid.

Modelele care vor primi noul motor hibrid vor avea acum un rezervor de combustibil mai mare, de 63 de litri. De asemenea, partea electrică va fi alimentată de o baterie litiu-ion cu o capacitate de 1.1 kWh, montată în spatele rezervorului de benzină.

Noul propulsor hibrid promite să fie mai eficient cu 20% față de actuala generație și să ofere și o autonomie de 1000 de kilometri. De notat aici că autonomia este bazată pe ciclul WLTC, mai generos decât ciclul standard WLTP.

via Subaru

  • carcotasu, marţi, 22.10.2024 14:38

    Suna bine! Sunt interesat! Cate tone va avea Crosstrek acum? Asta ar fi configuratie de SUV full size nu de cossover compact.

  • Clique, marţi, 22.10.2024 14:44

    La cât trebuie schimbat pocnitoarea aia de motor, 60.000, 100.000, 40.000? Întreb și eu așa.. de curiozitate.

  • Dutz, marţi, 22.10.2024 16:53

    Nu-i că-i tot mai simplu totul? Tehnologie și fiabilitate. Văd diversitate și complexitate, nu văd o abordare standardizată cu componente comune care să ajute atât clientul cât și obiectivele de mediu. Nu sunt în stare să standardizeze conectorii de încărcare… și asta este trist că sa nu spun ipocrizie maximă.

  • Elektrikkk, marţi, 22.10.2024 21:18

    Ce este bun la o hibridă ? Motorul electric şi bateria electrică. Asta dă valoare unei maşini hibride. Oricum japonezii sunt inexplicabil Nokia. Ei au rămas cu petrolul deşi au şi trenurile de cea mai mare viteză.

    Dutz, joi, 24.10.2024 05:40

    Și atunci de ce pun ICE?… nu consideri ridicol ce spui? Este plin de BEV-uri, și totuși fără ICE-uri nu “merg” vânzările. Majoritatea hibridelor sunt penibile din punct de vedere autonomie electrică și totul vine cu multă complexitate și costuri adiționale. Sunt avantaje, dar net inferioare aspectelor negative. N-ai cum să fii competitiv cu hibridele pe zona low cost. Posibil BEV-urile să ajungă cu alte baterii, dar în viitor… ca de aceea se cheamă tehnologia viitorului. ;)

  • Eu, miercuri, 23.10.2024 07:33

    Pacat ca dispar Legacy si BRZ din Europa... probabil urmeaza Impreza si WRX si o sa ramana doar Forester.