STUDIU: TomTom susține că Bucureștiul este cea mai aglomerată capitală din Uniunea Europeană
Potrivit unui studiu realizat de către firma olandeză de sisteme de navigație TomTom, București este cea mai aglomerată capitală din Uniunea Europeană și este al optulea cel mai aglomerat oraș din lume. În medie, șoferii pierd 115 ore pe an în traficul din capitală.
Bucureștiul este, potrivit unui studiu realizat de specialiștii în navigație, TomTom, cel mai aglomerat oraș din Uniunea Europeană. Datele au fost măsurate pentru întreg anul 2021, iar acestea relevă faptul că șoferii pierd, în medie, 115 ore pe an în traficul din capitală.
Mai mult, București este al optulea cel mai aglomerat oraș din lume. În 2021, gradul de congestionare a fost estimat la 50%, cu 8% mai mult față de nivelul din 2020 și cu 2% mai puțin față de nivelul din 2019. TomTom a mai observat că timpul de călătorie a devenit mai lung chiar și în condiții de trafic liber. Astfel, un drum care durează, în regim de trafic liber, 30 de minute devine cu 15 minute mai lung din cauza gradului de congestionare.
Cea mai aglomerată zi înregistrată anul trecut a fost în 20 mai, iar cele mai mari valori au putut fi văzute între orele 17 și 18.
Potrivit studiului, cel mai aglomerat oraș din lume este Istanbul, unde se pierd 142 de ore pe an, în medie. Moscova, capitala Rusiei, se află pe locul doi, iar podiumul este completat de Kiev, capitala Ucrainei.
via Profit
-
Tatraurs, vineri, 11.02.2022 11:13
Inseamna ca baietii de la TomTom n-au vazut Atena. La noi se face aglomeratie din lipsa infrastructurii,soferii vai mama lor de melci gestanti care au nevoie de 30 de sec sa ajunga la 40km/h si a semafoarelor nesincronizate.Bine,si a bucuresteanului comod cu dosul in scaunul masinii din nascare.Uitati-va cum pleaca romanul de la semafor,pe rand cu pauza de 2 secunde intre masini.Apropo,cu soferii,cred ca romanii sunt cei mai slabi si lenti soferi din toata Europa.La aglomeratia din Bucale particip si eu cu cazanele mele cu egr-urile si dpf-urile anulate! Pps. Ce bascalie fac de loazele cu Springurile de pe strazi,vai mama lor de tristi cu carucioarele lor de supermarket electrice,le dau fum si-i oblig sa aprinda farurile,le mai scad autonomia si asa minuscula cu 20km :))
-
Seriff, vineri, 11.02.2022 11:25
E doar cea mai inapoiata capitala, arata la fel ca acum 40 de ani cand erau 3 masini pe strada.
-
eu, vineri, 11.02.2022 11:43
da, viteii astia care o lalaie la semafor ar trebui pur si simplu amendati, pe langa faptul ca de-abia se urnesc, chiar si in intersectii cu vizibilitate ok, nici macar nu stau cu ochii beliti pe semafor, fac orice altceva, iar cei din spate prind semaforul de 2-3 ori din cauza lor. sa vezi cum pleaca de exemplu austriacul sau francezul de la semafor daca este primul sau chiar si al doilea, al treilea, pune la asfalt cam toata puterea masinii, ca nu e un bou ignorant, stie ca trebuie sa mai treaca si altii de intersectie, nu doar el. la noi e exact invers, se pleaca greu la verde si se infig in rosu ca berbecii, cu frana la podea, in loc sa o lase sa moara in frana de motor, timp in care poate se face verde si pe langa consumul zero la frana de motor, scapa si de lupta cu inertia de la plecarea de pe loc...ncsf, e greu fara creier.
-
@Seriff, vineri, 11.02.2022 11:50
Si cea mai jegoasa, ne facem de tot rasul cu atata praf si gunoaie si excremente de caine.
-
Seriff, vineri, 11.02.2022 12:14
Din pacate asa e, aglomerate sunt toate capitalele, dar au evoluat, au investit in pasaje, poduri, parcari, benzi largite, la noi s-a investit in vilele hotilor care ne tot fura, sunt peste tot in Pipera, Corbeanca, Otopeni, Snagov, acolo sunt banii de capitala europeana.
-
UnAlex, vineri, 11.02.2022 13:39
Aglomeratia nu se rezolva cu benzi largite, poduri si pasaje, ci cu transport public eficient si modern, park&ride la periferie, benzi dedicate autobuzelor, piste de bicicleta si bulevarde pietonale. Si astea toate trebuie reglemetate cu niste planuri de urbanism bine puse la punct, nu cu atrocitati precum Militari Residence, Popesti Leordeni si mai nou ce se "dezvolta" in zona Pallady.
-
Seriff, vineri, 11.02.2022 14:41
@Un Alex, perfect de acord cu tine, dar e nevoie si de infrastructura rutiera, evident pe langa cele mentionate de tine, la noi nu e nici infrastructura, transportul in comun e praf, piste de bicicleta nu exista si tot asa, practic totul e praf.
-
Vali, vineri, 11.02.2022 17:29
Noroc mare ca 95% sunt diesel cu DPF si EGR anulat, astea se misca foarte rapid. Asta e secretul, dieselurile rapide, fara ele se face aglomeratie mare. Mai nasol era sa fie 95% masini electrice si soferi isteti. Asa orice cocalar parcheza BMW-ul pe unde vrea, il lasa pe avarie sau stau la semafor pe telefon. Deci e normal sa dam vina pe aia cu electrice, ca aia se misca incet, nu retarzii care habar nu au ca o electrica are cuplu maxim instant si nu are nevoie de limitare la 250km/h cum se vaita unii pe aici, ca sufera de limitari la 180km/h, cand ei nici cu 20km/h nu se deplaseaza prin orase, iar cand prin autostrazi fac accidente in lant ca sunt prosti. Deci e usor sa ne vaitam si sa dam vina pe multe. Dar in curand sa vedem cine va curata plamanii dupa DPF si EGR anulate. Ca efectele nu se vad imediat, dureaza putintel.
-
Kap, vineri, 11.02.2022 17:47
Dacă tăceai filozof rămâneai. Sunt prea mulți români care au variante de a face naveta dar aleg mașina personală. Și fix frenezia de a recomanda electricele ca fiind mașini de oraș nu face altceva decât să sufoce orașele cu și mai mulți comozi care ignoră transportul public sau alternativ și congestionează traficul și mai rău. Sunt recomandate în orașe, pentru că la drum lung electricele își arată rapid inutilitatea. Și-atunci nu e o mare ipocrizie să ni se recomande doct să călărim inconștient mașini cu ”emisii zero” prin oraș? Iar prin sutele de electroace personale să se aglomereze și mai mult orașele, în acest fel ținând și mai mult pornite atâtea motoare de autobuze, camioane, dube sau mașini de livrat? Asta nemaivorbind de poluare fonică (mai mică dar existentă), poluare prin particulele antrenate sau spațiul de parcare suplimentar ocupat (pentru că în afara câtorva pasionați, nu cred că are nimeni electrică altfel decât ca mașină secundară).
-
Tatraurs, vineri, 11.02.2022 18:04
@Vali,de la ceva tot trebuie sa crapi,unii de la ser,altii de la dieselul meu! :))
-
inexorabil, vineri, 11.02.2022 18:21
Haideţi să nu ne mai învârtim în jurul cozii. După 32 de ani de “democraţie”, cel puţin Capitala (implicit, sistemul ei de Centură) s-ar fi cuvenit să fie “blindată” cu o reţea straşnică de…şosele suspendate (alias singura soluţie de a avea o circulaţie permanent fluidizată – iau un exemplu la întâmplare şi încă vechi: Berlin!), adică în niciun caz n-ar fi trebuit să ajungem a deţine acest dezolant record (cel menţionat de articolul în speţă). Ce-i drept, între timp s-a remediat ici-colo această deficienţă şi există semne încurajatoare că procesul continuă, dar nu poate fi considerat suficient… Să vă conştientizez eu cine poartă vina principală: DNA!!! S-a ocupat şi încă se ocupă (la ordin extern) cu totul felul de tâmpenii (răfuieli politice, înscenări, cruzimi, frivolităţi precum medicul sau prof. univ. care ia 1000 de lei mită), numai cu ceea ce ar fi normal nu! Dacă mai are importanţă, nu uitaţi că PSD a înfiinţat tumoarea asta bugetivoră. De pildă, primul lucru major care s-ar cere investigat ar fi: UNDE a dispărut rezerva valutară lăsată ţării de nea Nicu?...În jur de 18 miliarde USD, dragii mei. În vremurile de atunci, însemnau o grămadă de bani, în condiţiile unei datorii externe ZERO. De pildă, s-a reflectat aceasta în refacerea infrastructurii rutiere? Da’ de unde. Bun, veţi riposta că eu dezgrop potcoave de cai morţi. Dar ce NU mai face DNA? De regulă, multinaţionalele “fentează” Fiscul român (cu complicitatea cozilor de topor din Puterea locală, aia de “Dreapta”). An de an, în jur de 50 de miliarde de euro (strânse din sudoarea fraierilor incurabili) părăsesc ţara prin “externalizare”, bugetul de stat fiind serios afectat. Logic, miliarde de euro nu se regăsesc (re¬ţineţi: anual!) acolo unde nişte autorităţi fireşti (a se citi: patriotice!) s-ar fi îngrijit, başca în mod prioritar, să intre. În loc de epilog: nu, fraţilor, nu suntem neputincioşi din fire. În primul rând, aşa se opinteşte Propaganda să ne convingă şi, la urma urmei, în această stare am fost aduşi…Adică să nu putem să realizăm nimic important (cu atât mai puţin strategic) şi durabil pentru noi înşine. PS. Mă rog, şi “melcii” de pe şosele (care, ca un făcut, se înmulţesc), başca tot mai mulţi aventuraţi pe benzile de viteză, constituie o problemă (şi încă destul de agasantă) în traficul tipic al zilelor noastre. Corect, @Tatraurs, dar ar fi o eroare să ne fixăm atenţia doar asupra lor.
-
., vineri, 11.02.2022 21:42
Cum, nu propune nimeni limitarea vitezei în București la 30 km/oră? Unde sunt toți elevații care susțineau că asta e soluția pentru fluidizarea traficului?
-
@Seriff, vineri, 11.02.2022 22:59
Tocmai că nu mai investest de zeci de ani în benzi lărgite și alte prostii ci în benzi îngustate, desființare de parcări și transport în comun.
-
@kap, sâmbătă, 12.02.2022 00:26
Nu e ciudat totusi ca prin alte orase europene gen Oslo, Amsterdam, nu se inregistreaza tot asa mare aglomeratie, desi sunt mai multe masini electrice decat in toata Romania? Cum lel stiti voi pe toate: daca folosesti masina electrica pentru naveta, cam cat de inutila o vezi tu? Faci naveta de obicei cate 200 km pe zi si ai problema cu autonomia? Decat sa iti puta a diesel prin orase, nu ar fi mai ok sa inspiri si tu aer mai curat cat de cat? Naveta se poate face si cu mijloace de transport in comun: exista si autobuze electrice. Distributia produselor prin orase se poate face cu utilitare electrice: nu trebuie sa vina curierul cu ditamai camionul diesel la tine pe strada sau in fata blocului. Hai ca solutii sunt multe, numai deschisi la minte sa fim. Dar cand romanii se bucura ca germanii vand VAG imputit si neresoftat, ce sa-i faci. Suntem tara cu cea mai mica rata de update la software pentru fumigenele VAG, iar Germania are cea mai mare rata. Oare or fi germanii fraieri sau romanii?
-
inexorabil, sâmbătă, 12.02.2022 13:59
Câteodată, chiar îi înţeleg pe…evazionişti. În fond, de ce să-i dai “statului” o felie (cam mare…) din munca ta? Ca să angajeze AMATORI precum Mafia (00:26) ?! OK, ei n-au nicio gară cu meseria în sine, dar, măi tati, chiar atât de neglijenţi să se arate?...Se deconspiră de mama focului (din cauza patosului lor şablonard). Deşi tocmai în acest sens sunt strict instruiţi să fie atenţi. Domnule…Hellvig, cum de-aţi rămas inert faţă de-o astfel de hibă? Păi diletanţii vor continua să vă coste fonduri, nu glumă. Pe care nu le scoateţi din propriul dvs.buzunar. Într-adevăr, “Opriţi planeta, vreau să cobor!”…Şi voi coborî UNDE? Şi DE CE? Măcar încetiniţi! De ameţeală oricum nu voi scăpa, pe orice scaun m-aş aşeza. Nu m-am urcat de bună voie în acest “vehicul”, ci am deschis ochii în el.
-
@inexorabil, duminică, 13.02.2022 10:05
Lumea evolueaza, tu nu prea... Imagineaza-ti ca scrii de pe un telefon smart cu motor diesel :)) Cam asa e si cu masinile, au ramas tare in urma. Esti la nivel de telefon fix cu disc, altii sunt la mobile. Tu esti limitat si stai legat cu fir, altii au pe telefon un mini calculator cu 3 camere foto, octa core processor si multe altele. Crezi ca poti intelege asta? Se numeste evolutie si nu se datoreaza diesel engine. Cam asa am fi, cu inteligenti ca tine: https://youtu.be/wNmpuUN0ZYQ Esti varza!
-
Seriff, luni, 14.02.2022 09:37
Cata ura pentru diesel, de fapt electro-pensatii sunt deranjati de faptul ca tehnologia diesel o bate oricand pe cea electrica, se tot incurajeaza mersul cu masini electrice, pai daca vrei sa fii eco, mergi pe jos, mai eco nu se poate, sau cu bicicileta, cu masina nu esti eco, indiferent de masina.
-
@ . la 11.02.2022, 21:42, luni, 14.02.2022 12:43
ca tot amintesti de fluidizarea traficului, stii ce inseamna fluidizare? ce inseamna fluid? fluid inseamna care curge. asta e si ideea limitarii la 30, sa existe cat mai putin nevoia de a frana si accelera, adica roata sa stea cat mai putin timp pe loc si sa fie cat mai mult timp in miscare, obtinand o viteza medie superioara celei de acum. ideea e sa se obtina un mers constant cu 30 la ora in trepta 3, unde consumul e redus. deci mai bine sa curga si limita sa fie la 30, decat cum e acum, cu limita la 50-60 dar sacadat ca dracu si cu media de viteza de 21 km/h (in decembrie, sau pe ploaie / ploicica media de viteza scade la 14-15 km/h) satisfactia ca ai dat o talpa si ai prins 60-70 km/h (ba chiar si 80-90 la unii) pe o portiune de 200-300 metri iar apoi trebuie sa franezi tare si stai pe loc in coloana minute in sir e egala cu zero in economia totala a traseului. timp pierdut si carburant irosit degeaba. nu mai suntem in '93 cand datorita numarului redus de masini, aveam fluiditate si la 60 la ora, azi nu se mai poate, numarul de masini din buc. este de peste 10x mai mare acum. daca ajungi cumva prin sua, canada sau europa de vest, ia aminte acolo cum se fluidizeaza traficul de la sine, toti reduc viteza, lasa spatii tampon mai mari intre vehicule si nu au nesimtirea sa "se bage" in acele spatii si astfel, totul curge, traficul e fluid chiar si la viteze mici. la noi nu se poate, din cauza lipsei de educatie rutiera si de civilizatie, de aceea trebuie impusa prin lege aceasta limita la 30 dar si urmarit ca se respecta. poate asa deprind si romanasii civilizatia... poate scapa de spiritul de turma, ca tare le place sa stea ingramaditi, nu doar in trafic, fara spatii intre masini, dar si la coada la supermarket, iti sufla efectiv in ceafa, si la locuinte, cumpara ca oile din tarc apartamente inghesuite in blocuri aproape lipite unele de altele (ceausescu era mic copil fata de actualii "dezvoltatori") in ghetouri care au "residence" in denumire, fara spatii verzi, fara parcari, fara trotuare, fara iluminat public, fara nimic-nimic, doar camp in jur si sunt fericiti. traiasca marketingul. limitati, dar fericiti, in spirit de turma. e clar ca lumina zilei ca miorita traieste.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Nu are cum, romanii sunt saraci si nu au bani de masini... Sau cocalari si iau orice coaja germana la 1000 euro doar ca sa o parcheze in fata blocului sa zica si inexorabil ca are masina. De altfel masinile se scumpesc foarte mult si nu are lumea bani/ nu isi permite. Nu stiu cum functioneaza logica la unii, dar cand le zici ca sunt limitati se supara. Hai, baga aia cu zi de zi diesel deasupra tuturor, mai ales in aglomeratie!