STUDIU: Şoferii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei ai modelelor clasice în caz de accident
Un institut american a cercetat 25 de modele hibride şi vehiculele pe care sunt bazate acestea şi a descoperit că pasagerii hibrizilor sunt cu 27% mai protejaţi în caz de accident.
Un studiu efectuat de americanii de la HLDI a relevat faptul că pasagerii hibrizilor sunt mai protejaţi decât cei care călătoresc cu un automobil convenţional. Americanii au testat 25 de modele hibride alături de versiunile lor cu propulsie convenţională şi au descoperit că pasagerii hibridelor sunt cu 27% mai protejaţi decât ocupanţii vehiculelor echivalente. Secretul hibrizilor stă în masa suplimentară adusă de acumulatori şi de motorul electric. Nivelul ridicat de siguranţă al hibrizilor le este favorabil şi în faţa asiguratorilor, care le oferă poliţe cu până la 25% mai ieftine, graţie nivelului de siguranţă sporit faţă de echivalentul lor cu propulsie convenţională. Toyota Prius şi Honda Insight nu au fost incluse în acest studiu deoarece nu au un echivalent oferit fără propulsie hibridă.
"Masa este un factor foarte important. În medie, hibrizii sunt cu 10% mai grei decât echivalentul lor cu propulsie convenţională. Masa suplimentară le oferă un avantaj în accidente, avantaj pe care echivalenţii lor fără sistem hibrid nu îl posedă.", a declarat Matt Moore, vicepreşedinte HLDI. Totodată, factori precum şoferul, modul în care este condus un hibrid şi când este condus acesta contribuie la riscul de accident, cu toate că aceşti factori au fost eliminaţi, pe cât posibil, din studiul HLDI.
Studiul americanilor vine ca o briză de aer proaspăt pentru cei care apelau la SUV-uri pentru siguranţă deşi doreau să deţină un vehicul economic. Cu ani în urmă, clienţii de automobile noi trebuiau să aleagă între siguranţa unui vehicul de dimensiuni mari şi economia de carburant a unui vehicul mic. Între timp, consumatorii au mai multe opţiuni şi pot opta şi pentru vehicule mici şi sigure, care consumă puţin. Aşadar, economiile de la pompă ale hibrizilor nu sunt traduse prin riscuri suplimentare în caz de accident.
Din păcate, hibrizii, la fel ca modelele de dimensiuni mari, sunt mai periculoase pentru pietoni. Cercetările HLDI au arătat că vehiculele hibride sunt cu 20% mai predispuse la accidente care implică pietoni, iar masa suplimentară a acestora nu ajută prea mult la manevrabilitate sau la reducerea distanţei de frânare. Pe lângă asta, multe accidente au loc din cauza faptului că hibrizii nu sunt auziţi de pietoni. HLDI reprezintă acronimul pentru Highway Loss Data Institute şi este un organism afiliat IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), destinat descoperirii cauzelor accidentelor rutiere în SUA şi prevenirii deceselor pe şosele.
Via | Autoblog
deci soferii de hibride ne pun viata in pericol in caz de accident :))))