STUDIU: Sistemele de siguranță cu funcție de detectare a pietonilor nu sunt eficiente în condiții de lumină slabă
Potrivit unui studiu realizat de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), sistemele de siguranță cu funcție de detectare a pietonilor nu sunt eficiente în condiții de lumină slabă și la viteze mai mari de 80 km/h.
În prezent, mașinile sunt mai sigure ca oricând, fiind echipate cu o suită de tehnologii care îi protejează atât pe pasageri, cât și pe ceilalți participanți la trafic. Un exemplu bun ar fi sistemul de frânare automată cu funcție de detectare a pietonilor.
Ca orice altă tehnologie, însă, acest sistem are anumite limite. Potrivit unui studiu realizat de IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), sistemul nu este foarte eficient în condiții de lumină slabă sau la viteze mai mari de 80 de km/h.
Specialiștii au realizat o serie de teste în condiții reale de trafic, noaptea, și pe străzi slab sau deloc iluminate, și au ajuns la concluzia că în aceste cazuri, sistemul de frânare automată cu funcție de detectare a pietonilor nu are niciun efect.
"Acesta este primul studiu care acoperă o gamă largă de producători și demonstrează că tehnologia reduce numărul accidentelor. Din păcate, arată de asemenea că aceste sisteme sunt mai puțin eficiente în întuneric, acolo unde au loc trei sferturi din accidentele fatale în care sunt implicați pietoni," se arată în comunicatul emis de IIHS.
În ultimii 13 ani, numărul accidentelor în care și-au pierdut viața pietoni a crescut cu 51%, se mai arată în acest studiu.
via Carscoops
Nu e ca si cum am descoperi marea cu sarea. In cartea masinii, cel putin la a mea, spune ca nu e eficient acest sistem cand ploua, ninge, pe ceata sau noaptea, deci cand ai avea nevoie mai mult de el. Asa ca e doar o modalitate de a creste numarul de stele la NCAP si de a mai mulge niste bani de la clienti naivi.