STUDIU: Majoritatea modelelor de pe piata au probleme de vizibilitate

Publicat vineri, 10.04.2009 17:33 de Sebastian Toma

Un studiu australian a descoperit ca 29 de modele de pe piata australiana au probleme serioase in materie de vizibilitate, pe cand alte 100 modele au obtinut rezultate modeste.

Un organism independent din Australia a facut o serie de teste asupra a 138 de modele disponibile pe piata de pe continentul cu acelasi nume pentru a observa vizibilitatea pe care o ofera modelele respective. Cercetatorii australieni au investigat problema vizibilitatii oferite de unele modele pentru a face un clasament al modelelor cu cea mai slaba vizibilitate.

Aceste modele sunt nesigure pentru pietoni din cauza faptului ca soferii trebuie sa fie ceva mai atenti in unele momente pentru a vedea in punctele oarbe. Din pacate, aceste puncte oarbe sunt frecvente la modelele respective, motiv pentru care acestea prezinta un pericol sporit de accident.

Testele de vizibilitate au fost facute cu ajutorul unor lasere care au fost conectate la o serie de calculatoare. Cu ajutorul unui software, echipamentele folosite au reusit sa calculeze vizibilitate oferita de modelele testate. Vehiculele au fost notate intr-o maniera similara cu cea de la testele EuroNCAP, modelul cu vizibilitatea optima primind cinci stele.

Nici unul din cele 138 modele testate nu a primit cinci stele. Circa 80% din modelele testate au primit doar una sau doua stele, ceea ce inseamna ca acestea ofera o vizibilitate scazuta. Vizibilitatea scazuta este cauzata de amplasarea montantilor A, precum si de grosimea acestora. Vizibilitatea scazuta la nivelul montantilor A poate duce la accidente cauzate de neobservarea vehiculelor, biciclistilor si a motociclistilor in timpul unor manevre de schimbare a benzii de mers sau in interiorul unei intersectii cu sens giratoriu. Daca producatorii ar face montanti A mai ingusti si mai subtiri, acestia nu ar obtine rezultate bune la testele de rezistenta impact.

Cele mai bine clasate modele au fot Volkswagen Golf si Citroen Picasso, acestea obtinand un punctaj de patru stele. Cele mai slab cotate modele au fost Toyota Yaris, Audi Q7 si BMW Seria 1, precum si Honda City, Accord si Legend. Modele precum Mazda3, Toyota Corolla si Toyota Camry au primit trei din cinci stele, pe cand modele precum Toyota Hilux, Hyundai Getz si Mitsubishi Lancer au primit doua stele din cinci.

Unul dintre testele efectuate cuprindea rotirea unui laser asezat pe scaunul soferului la 180 de grade pentru a determina unde era intrerupt campul vizual de catre montantii A si B. Vizibilitatea slaba oferita de anumite modele poate face ca un pieton sau un biciclist sa fie "pierdut" intr-un punct orb in timp ce acesta este la doar noua metri de sofer, pe cand un vehicul poate disparea din campul vizual desi este la circa 20 de metri de vehicul.

Via | Drive.au

  • lexion, vineri, 10.04.2009 22:19
    Opel

    Din experienta personala stiu ca Opel Vectra B are niste oglinzi ingrozitor de proaste! Au un punct mort cat o duba de mare. Am patit pe autostrada cand a venit unul pe banda din stanga in punctul meu mort si mergea la aceeasi viteza cu mine, nu il vedeam in nicio oglinda, noroc ca l-am auzit, ca era ceva dizelar.

  • sonky, vineri, 10.04.2009 23:19
    YARIS

    Am facut vreo 3000 de km cu un yaris ,masina de firma si pot sa spun ca la primele contacte cu masina am fost dezamagit de vizibilitatea in oglinzi ,totul parea aiurea ,iar la parcari era ca si cu duba .Cu toate astea ajungi sa te obisnuiesti .Luneta pare ok dinafara ,dar inauntru e alta situatie ,colturile sunt acoperite de montantii largii.Si mai e si masina de femei ....poate pentru numarul mare de spatii de depozitare in bord ,dar in care nu incape nimic serios...un pachet de tigari ,un portofel...cam atat. In rest stabilitate ok pentru clasa ei si motorizare de 1,4 D4-D extraordinara....90 de cai frumosi extraordinara la cuplu.

  • vladi, sâmbătă, 11.04.2009 04:10
    @sonky

    Nu te contrazic la parerea ta despre Yaris pt ca nu am condus asa ceva, dar nu poti spune ca e ca si o duba la parcari (tu zici ca se parcheaza greu, cu o duba nu-i chiar asa). Asta din cauza ca merg zilnic cu o dubita (Fiat Fiorino) si din cauza ca are oglinzile laterale relativ mari se parcheaza incredibil de usor chiar daca nu are oglinda retrovizoare pe parbriz. Am mers si eu cu un fiat punto, in trafic vizibilitatea e ok dar la parcari oglinzile alea mici sunt ingrozitoare...

  • mihai, sâmbătă, 11.04.2009 04:27
    oglinda oglinjoara

    e necesara si o oglinda super wide in dreapta pe mine ma deranjeaza faptul ca oglinzile sunt prea sus , ar putea fi puse mai jos , am avut 2 cazuri in care la un viraj stanga nu am vazut pietonul din cauza oglinzii stiu ca suna aberant dar oglinzile alea pe aripile fatza sunt foarte practice

  • 10nu7z, sâmbătă, 11.04.2009 10:46
    orb in trafic

    Prietena mea are un chevrolet aveo hachback si am mers si eu cu ea .... e nashpa rau unchiul mort e destul de mare si vizibilitate prin luneta e mica ......si am mers si cu o batranica de dacie 1310 , pot sa zic k dacia le face praf pe multe la vizibilitate ;)

  • clarkson, sâmbătă, 11.04.2009 10:47
    corectura...

    "138 de modele disponibila" "80% din modelele testate au rpimt" Cineva avea nevoie de inca o cafea de dimineata...

  • zamfirescu marius, sâmbătă, 11.04.2009 10:48
    olinda la logan

    cred ca cea mai proasta vizibilitate o are oglinzile dupa primul model de LOGAN acum cu faceliftul s-au desteptat si le-au facut mai mari

  • raaul, sâmbătă, 11.04.2009 10:57

    in oglinzi ca in oglinzi..da sunt care nici pe parbriz nu vezi bine...nu stiu..inca daca articolul se refera la vizibilitatea in oglinda....sau la cea pe parbrizi...parbrizul are montanti? (ptr multi poate parea stupid-rog seriozitate).

  • Vlase, sâmbătă, 11.04.2009 11:58
    Experienta

    Acum cativa ani conduceam Opel Combo si era sa am un accident deoarece suprafata dintre suportul oglinzii pe usi si montantul A este ingrozitor de mare si iti ia nu mult, ci foarte mult din vizibilitate. Am fost mai atent dupa acel incident insa oricum e foarte rea vizibilitatea din cauza oglinzilor. Cand am lucrat la o firma si mi-au dat Logan am inceput sa rad cand am condus-o si m-am uitat in oglinzi...asa mici sunt :)) prea mici...intradevar la modelul restilizat si la MCV s-a remediat problema. Personal am un Hyundai Accent 2002 si oglinzile sunt mari dar in acelasi timp nu am avut deloc probleme cu vizibilitatea. Personal, daca vreti puteti sa luati in considerare acest sfat, daca nu, nu, dupa ce am avut vreo 2 incidente cand am vrut sa schimb benzile si nu am vazut masinile din cauza punctelor moarte, m-am invatat si arunc o privire scurta cu coada ochiului pentru a vedea daca este ceva in lateral...m-a ajutat de mai multe ori. Am auzit ca in SUA este obligatoriu sa iti intorci si privirea si nu doar sa te uiti in oglinda...rog confirmati daca ati auzit si voi de faza asta.

  • LilShaq, sâmbătă, 11.04.2009 12:42
    pathfinder

    aceeasi problema de vizibilitate o am si eu la pathfinder. desi are niste oglinzi mari, nu poti vedea cand parchezi cu spatele decat daca ai camera video pt marsarier. a mea are, dar am urcat intr-unul care nu avea si era sa o patesc. luneta e incredibil de mica si cu oglinzile te descurci greu. mai am si un ford transit si pe ala il parchez mai usor decat pe pathfinder :))

  • snake87, sâmbătă, 11.04.2009 15:13
    chevy aveo

    eu merg cu un chevrolet aveo sedan si pot sa spun ca sunt foarte multumit de vizibilitatea pe care o oferfa oglinzile laterale (daca stii cum sa le reglezi), practic am un unghi mort minim si la parcari ma ajuta foarte mult. Insa cand am iesit cu ea din oras si am ajuns la serpentine...am plans dupa dacia 1300 pe care am schimbat-o cu aveo-ul :((( aproape ca aveam capul lipit de parbriz sa vad curbele. Daca puteam sa combin motorul aveo-ului cu caroseria daciei....aveam o masina aproximativ buna :)

  • URAGANU, sâmbătă, 11.04.2009 17:40
    BMW

    Uite inca un motiv pentru care BMW si Mercedes costa mult =)) Ca stiu sa faca oglinzi =))

  • ADRY2486, sâmbătă, 11.04.2009 20:32
    FORD

    FORDUL IN SCHIMB FATA DE MULTE ALTE ARE VIZIBILITATEA DESTUL DE BUNA,PLUS OGLINZI HELIOMATE

  • cry, sâmbătă, 11.04.2009 23:02
    ATentia.

    In primul an de carnet am luat amenda pentru ca nu m-am asigurat de doua ori, la incadrarea pe o banda noua, si eram in 1300. De atunci incerc sa fiu mai atent. Si tot de atunci incerc ca sa "FUG" din unghiul mort al celui de care ma apropii. Practic tot pe mine ma feresc.

  • asmaticu, duminică, 12.04.2009 00:58
    Esti? unde???

    Ata ete de cand s-au apucat toti sa faca masinile cu fundul mai inalt decat restul... Nu vezi copilul ce se joaca acolo, stalpisorii din asfalt, garduletele samd. Unele masini, le-au dotat cu camera, tocmai sa evite stfel de situatii dar asta inseamna sa platesti bani in plus...

  • asmaticu, duminică, 12.04.2009 01:02
    corect

    Pt. Vlase:::asa este, in State trebuie sa intorci si capul cand vrei sa schimbi banda, dar dupa ce te-ai uitat in oglinzi. Si nu e o idee rea, atata timp cat nu ramai cu el acolo....

  • stefan, duminică, 12.04.2009 11:27

    acum ceva timp, la inceput, aveam si eu unele incidente, claxoane legate de unghiul mort, era chiar sa o fac de oaie, si nu doar o data. de atunci ascult sfatul unui sofer cu experienta, care mi`a zis: dupa ce reglez oglinda din interior, pe celelalte le pozitionez in asa fel incat, unde se "termina imaginea" in oglinda centrala, sa inceapa in cea laterala. asta inseamna ceva munca de adaptare la inceput, eu cel putin eram obisnuit sa vad un pic din "fundul" masinii in oglinzile laterale.

  • cristi, duminică, 12.04.2009 12:28
    sper wide

    stiti oglinzile alea de la 'turci' din piata, in care vezi pana si usa din stanga si din dreapta din fata... intr-adevar, distorsioneaza dar vezi TOT si chiar conteaza...

  • MateiS, duminică, 12.04.2009 23:34
    Octavia Tour Combi...

    Dupa un Ford Fiesta cu care eram obisnuit si mi s-a parut ok ca si vizibilitate per ansamblu, dar aveam nevoie sa ma asigur prin acea aruncare cu coada ochiului peste umar, a venit urmatoarea mea masina de servici... Octavia Tour Combi, care desi este un model invechit moral ma satisface pe deplin la capitolul vizibilitate... si nu numai... Reversul medaliei se afla la unul dintre colegii mei... Octavia Tour berlina....

  • simona, luni, 13.04.2009 08:38
    cum se vede din mai multe

    eu am condus mai multe masini in ultima vreme si toate sunt diferite. de exemplu matizul se parcheaza si conduce usor insa nu de putine ori mi s-a intamplat sa nu vad pietonii. cam nasol. am circulat si cu un renault laguna. se vede foarte bine in oglinzi, nu sunt probleme nici la parcare, nici in trafic desi masina este destul de mare, lunga. am condus si un mitsibishi L200. acolo oglinzile sunt foarte mari, nici o problema, se conduce foarte usor si se parcheaza foarte usor pana la momentul in care trebuie sa dai cu spatele si acolo ai un stalp sau un hidrant sau mai stiu io ce, nu se vede absolut nimic masina e foarte inalta si...totusi se conduce mult mai usor decat un matiz fiat doblo are oglinzi mari insa in ciuda acestui fapt in trafic exista tot timpul un unghi mort care mie mi se pare imens. masina se conduce usor, la fiat volanul se invarte cu o foarte mare usurinta (am inteles ca nu doar la doblo servodirectia e foarte buna), apare aceeasi problema ca la L200 cand dai cu spatele insa e de inteles doar e o duba. ceea ce mai trebuie mentionat este ca nu te ajuta cu nimic sa intorci privirea cand nu esti sigur de unghiul mort. nu vezi nimic - e o duba la logan, cum au mai spus si altii, oglinzile sunt degeaba, daca la inceput dacile se faceau fara oglinzi, prima varianta a loganului a pastrat traditia, MCV-ul este ok din punctul asta de vedere. VW golf 4 e o masina foarte buna din toate punctele de vedere, acolo vezi tot si simti ca masina te asculta si poti face ce vrei cu ea. am condus si o KIA c'eed dar prea putin sa-mi dau seama de toate problemele de vizibilitate insa la prima vedere e ok.

  • daniel- baneasa, luni, 13.04.2009 09:59
    VIZIBILITATEA

    Am avut (propirtar): supernova si solenza, Clio bicorp, sierra si escort, volvo 440 si 460, punto I, mitsubishi carisma, lancia delta, megane II - berlina si break; si am mai condus: Punto II, Logan, Toyota Liteace si corolla I. THE BEST OF VIZIBILITY : Fiat Punto I. THE BEST OF SPACE (ergonomica pt sofer 1,83) LANCIA DELTA.model 1995. Deasemeni am facut test drive (2008)cu : sandero, mitsu Lancer, focus, SX4, Lacetti, 308, Fusion, Astra break H, Clio III, Accent, Kia C'eed, octavia tour . THE BEST OF VIZIBILITY : FORD FUSOION. dar varaaaa te rupe frateee- mai rau decat in tractor. te bronzezi de-ti trece tot chefu de vizibilitate. PAREREA MEA, din obs personala cred ca Toyota Rav4 model 2002-2006 este cea mai echilibrata masina produsa vreodata. Destul de inaltutza, marca de renume, ergonomie excelenta si vizibilitate asemeni, spatiu in portbagaj suficient. Pacat ca sunt inca destul de scumpe seccond-urile si au prea multi km, ca tare mi-asi lua una

  • iron, luni, 13.04.2009 15:42
    confirm

    confirm pt Ford Fusion, are o vizibilitate f buna, dar vara...te cam bronzezi daca mergi cu soarele in fata, oricum ai o pozitie f buna in el!