Studiu Goodyear: Şoferii tineri sunt tentaţi să circule cu viteză mare
Un studiu recent a arătat că şoferii tineri din Europa sunt predispuşi la încălcarea regulilor de circulaţie, în special restricţiile referitoare la prioritate şi la limitele de viteză.
Un studiu realizat pentru Goodyear a confirmat ceea ce societăţile de asigurări şi poliţiştii ştiau deja: tinerii sunt tentaţi să depăşească viteza legală şi să treacă pe culoarea roşie a semaforului. Potrivit studiului realizat de IPSOS pentru Goodyear, 73% din tinerii şoferi europeni intervievaţi au recunoscut că accelerează la vederea culorii galbene a semaforului, iar 14% dintre respondenţi au declarat că trec pe culoarea roşie a semaforului. Studiul a infirmat o serie de stereotipuri legate de şoferii europeni: italienii, şoferii care erau văzuţi ca fiind cei mai puţin responsabili în trafic, sunt cei mai puţin predispuşi să accelereze când semaforul are culoarea galbenă sau să calculeze greşit distanţa atunci când depăşesc un alt vehicul, acest stereotip fiind anunţat în cadrul unui studiu anterior, realizat de Goodyear în 2010.
"Aceste rezultate sunt deosebit de îngrijorătoare dacă luăm în considerare faptul că 25% din accidentele mortale sunt cauzate de viteza excesivă în rândul tinerilor conducători auto, în comparaţie cu doar 10% în rândul persoanelor mai în vârstă", a declarat Gerhard von Bressensdorf, Preşedintele Asociaţiei Europene a Şcolilor Auto.
De asemenea, un alt rezultat surprinzător al studiului se referă la şoferii germani şi la comportamentul acestora. În 2010, studiul Goodyear îi vedea pe nemţi ca fiind cei mai prudenţi din Europa. Însă, în 2012, şoferii germani sunt printre cei mai puţin dispuşi să se supună semnelor de circulaţie. Mai mult decât atât, şoferii germani sunt şi cei mai vitezomani dintre europeni, 53% dintre aceştia susţinând că au reuşit să atingă viteza maximă a vehiculului pe care îl conduc. Acest fapt poate fi explicat şi de restricţiile de pe autostrăzile din Germania, numeroase secţiuni neavând limită de viteză. Aproape de germani se află ruşii, 46% dintre şoferii care au participat la studiu afirmând că au atins şi ei viteza maximă constructivă a automobilului pe care îl conduc.
La polul opus stau şoferii tineri din Marea Britanie şi Spania, unde doar 54%, respectiv 40%, au recunoscut că au depăşit limita de viteză legală. Dintre şoferii tineri din cele două ţări, doar 18% au fost dispuşi să încerce să atingă viteza maximă a vehiculului pe care îl conduc, fapt explicabil prin amenzile ridicate din Regatul Unit şi prin numărul mare de radare fixe amplasate în ambele state. Cei mai responsabili şoferi din Europa sunt în Suedia şi în Cehia, deoarece doar 25% dintre respondenţi au ignorat vreodată un semn de circulaţie.
Pe lângă viteza excesivă şi trecerea pe culoarea roşie a semaforului, şoferii tineri din Europa sunt predispuşi şi la neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, depăşirea mai multor vehicule în şir, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice şi altele. Estimările oficială arată că sunt 16.800.000 de tineri europeni care îşi petrec timpul liber în localuri unde consumă băuturi alcoolice. Având o medie de 20% dintre tinerii şoferi care recunosc că au consumat alcool înainte să conducă, există aproximativ 3.360.000 de tineri conducători auto care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice.
Via Goodyear
Wow, cat au cheltuit pentru concluzia asta ? Eu stiam ca numai batranii peste 80 de ani conduc cu viteza, din placere ...