Viitorul Nissan Qashqai va miza pe rafinament, nu pe revoluţie
Nissan nu va miza pe o revoluţie în cazul noii generaţii Qashqai. Japonezii se vor concentra mai mult pe rafinarea interiorului şi pe oferirea unor motoare economice, conforme cu normele Euro 6.
După o carieră de succes, actualul Nissan Qashqai se pregăteşte să lase loc urmaşului său în vara anului viitor. Noua generaţie este desenată de studioul european de design al constructorului japonez şi urmează a fi dezvoltată de Centrul Tehnic de Inginerie Nissan, deschis la Cranfield, Anglia.
Crossover-ul compact este aşteptat să vină cu o platformă nouă, ce nu se abate însă de la dimensiunile modelului curent. Având în vedere succesul actualei generaţii, Nissan nu caută soluţii extrem de curajoase, preferând să rafineze reţeta actuală.
În aceste condiţii, japonezii vor lucra foarte discret la design, vor îmbunătăţi materialele folosite în interior şi îşi vor concentra atenţia asupra motoarelor, încercând să reducă pe cât posibil consumul şi emisiile.
Ceea ce se cunoaşte despre viitorul Qashqai este faptul că noua generaţie nu va mai avea un derivat +2, echipat cu şapte locuri. Locul acestuia va fi luat de viitorul X-Trail, programat să debuteze la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2013, cu o configuraţie pentru şapte pasageri. În aceste condiţii, platforma viitorului Qashqai va fi mai uşoară.
La interior, pe lângă spaţiul ceva mai mare dedicat pasagerilor şi bagajelor, Qashqai va miza şi pe materiale de calitate, dar şi pe o echipare tehnologică de top. Având în vedere că majoritatea clienţilor preferă o echipare superioară, inginerii lucrează la un sistem multimedia care să înglobeze conexiunea Bluetooth, navigaţia prin satelit şi celebrul sistem de camere Around View Monitor.
Gama de motorizări va include mai multe unităţi afectate de curentul ”downsizing”, regăsite deja în curtea Renault. Actualul motor pe benzină de 1.6 litri va fi înlocuit de un turbo de 1.2 litri şi 115 cai putere. Nu este exclusă nici varianta unui turbo de 1.6 litri şi 140 de cai putere.
Gama de motorizări diesel va păstra actualul dCi de 1.6 litri, modificat însă pentru a respecta normele de poluare Euro 6. Despre actualul 1.5 dCi nu există informaţii concrete, mai multe surse neoficiale susţinând doar că agregatul va fi înlocuit de un motor diesel mai mic, dezvoltat alături de Mercedes Benz.
via autocar
"Despre actualul 1.5 dCi nu există informaţii concrete, mai multe surse neoficiale susţinând doar că agregatul va fi înlocuit de un motor diesel mai mic, dezvoltat alături de Mercedes Benz." Putin probabil. Cu siguranta 1.5 dci va fi inlocuit de noul 1.2 dci ce asteapta omologare intr-un an jumate maxim. Va avea bineinteles mai multe variante de putere, invartindu-se in jurul a 100 CP.