Studiu Goodyear: Şoferii tineri îşi varsă nervii la volan
Cei de la Goodyear au publicat rezultatele unui studiu privind generaţia "Y" şi comportamentul şoferilor tineri la volan. Rezultatele nu sunt îmbucurătoare, aceştia obişnuind să conducă agresiv.
Goodyear a publicat rezultatele unui studiu care vizează comportamentul rutier al tinerilor şoferi. Potrivit datelor culese de organizaţia care a realizat studiul pentru Goodyear, şoferii din "Generaţia Y" tind să-şi exprime nemultumirea la volan prin cuvinte jignitoare la adresa altor şoferi şi să se comporte agresiv faţă de aceştia. Cel mai surprinzător element al studiului este reprezentat de originea celor mai agresivi şoferi din Europa – Suedia. În mod paradoxal, studiul din 2011 îi plasa pe suedezi pe locul al doilea în ceea ce priveşte precauţia la volan, iar acum au ajuns să fie cotaţi cu 83% şanse de a adresa injurii celorlalţi participanţi la trafic şi cu 28% şanse de a face gesturi obscene.
Cei de mai calmi şoferi par să fie cei din Turcia, Spania şi Italia. Mai puţin de jumătate dintre şoferii din Turcia sunt predispuşi să le adreseze injurii celorlalţi participanţi la trafic, pe când 58% dintre italieni sunt predispuşi la asemenea acte. Şoferii francezi sunt mult mai nervoşi, 78% dintre aceştia fiind predispuşi atât la agresiune verbală, cât şi la agresiune fizică faţă de colegii lor de trafic. Studiul arată că unul din trei şoferi tineri din Franţa face gesturi obscene şi că are obiceiul să frâneze pentru a-l încurca pe şoferul din spatele său. În Rusia, 63% dintre şoferii tineri sunt predispuşi la agresivitate în trafic, concluzia studiului nemaifiind atât de necesară în raport cu fluxul constant de accidente din Rusia care inundă internetul în fiecare zi.
"Pentru a înţelege cu adevărat comportamentul şoferilor tineri, am conceput un studiu specific care a cercetat o gamă largă de factori, de la pregătirea conducătorului auto prin intermediul preocupărilor comune. Studiul arată faptul că anxietatea şi grijile sunt principalele problemele în rândul tinerilor conducători auto" a declarat Directorul de Comunicare Corporativă de la Goodyear EMEA, Jens Völmicke.
Via Goodyear
Deci nu romanii sunt cei mai asa, invers sau altfel. Asta e imbucurator. Propun sa ne luam fiecare cateva arme albe in masina, ca sa-i invatam pe ceilalti participanti la trafic care e treaba cu prioritatea :)), glumesc desigur. Lumea se indreapta continuu spre violenta, agresivitate verbala si nu numai, macar la volan ar fi bine sa fim temperati, intelegatori atat cu nesimtitii cat si cu necunoscatorii, macar prin prisma faptului ca asa putem ajunge intregi la destinatie. E imposibil sa-l educam de la volan pe unul care a gresit in trafic, iar niste injuraturi gratuite nu rezolva nici pe departe problema, ba dimpotriva, risti. Nu sunt eu soferul model,nici pe departe,insa la treaba cu agresivitatea la volan lucrez maxim, ma autoeduc constant sa las de la mine, chiar si atunci cand vina e a altuia in proportie de 100%. De-a lungul timpului am ajuns la concluzia ca daca se intampla sa-ti ia vreunul fata cand ai prioritate sau orice alta situatie in care altul e vinovat, tu il claxonezi si ii faci si niste mai putin ortodoxe, se ataca din ce in ce mai tare ca si cum el ar avea dreptate, si risti sa se dea jos din masina cu vreo arma, indiferent din ce masina coboara, fie solenza fie q7. Am trait si situatii in care chiar daca se intampla sa fie vina altuia, nu am facut decat sa ma uit in ochii lui intens si oarecum mirat ca si cum l-as trage la raspundere ca a facut o greseala doar din privire, insa fara deschid gura sau sa fac semne,iar in momentul ala a ridicat mana, semn ca si-a dat seama de greseala si o recunoaste. Incercati chestia asta, sunt sigur ca o sa traiti acelasi sentiment, de multumire fata de sine ca nu v-ati exteriorizat si n-ati sarit in sus, si in acelasi timp multumirea fata de reactia celuilalt, care a realizat ca a gresit si si-a cerut scuze. Agresivitatea la volan e o problema peste tot in lume, merita dezbatuta si fiecare om sanatos la cap trebuie sa-si acorde timp sa se gandeasca daca stie cum sa procedeze in situatii de incordare in trafic si ce ar trebui sa modifice la propriul comportament.