STUDIU: Fiecare 10 km/h în plus peste limita legală de viteză poate avea urmări tragice
Un studiu condus de mai multe organizații din America ne arată că limitele de viteză mai mari cresc riscul de accidente de circulație soldate cu rănirea sau decesul persoanelor.
Viteza excesivă este una dintre cauzele producerii accidentelor de circulație. Chiar și așa, unele state americane și autorități locale cresc limitele de viteză pentru a-i face pe șoferi să conștientizeze că circulă mult prea repede. O decizie cel puțin ciudată.
Asta nu-i împiedică pe conducătorii auto să calce pedala de accelerație și să circule cu o viteză mai mare decât cea înscrisă pe indicatorul rutier. Acest lucru nu face altceva decât să crească riscul producerii unor accidente soldate cu rănirea sau chiar decesul celor implicați.
Aceasta este concluzia la care au ajuns cei de la American Automobile Association, sau AAA pe scurt. Pentru a demonstra efectele creșterii vitezei chiar și cu 10 km/h, reprezentanții asociației au colaborat cu Humanetics și Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Împreună, au supus unui test de impact trei Honda CR-V EX din 2010 și au analizat pagubele.
Modelul nu a fost ales întâmplător. CR-V EX a primit punctaj mare la testele de siguranță organizate de IIHS și reprezintă vârsta medie a mașinilor din SUA.
La 40 de mile pe ora (echivalentul a 64 km/h), impactul nu a afectat mai deloc interiorul și structura mașinii. Când viteza a crescut la 50 mph (80 km/h), bordul și podul pedalier de pe partea stângă s-au deformat destul de serios.
Testul de impact realizat la 90 de km/h a compromis habitaclul, iar senzorii manechinului de test au indicat leziuni severe la nivelul gâtului și fracturi în partea inferioară a picioarelor.
Și la 80 de km/h, dar și la 90 km/h, capul manechinului s-a lovit de volan (în ciuda activării airbagului). Măsurătorile au indicat risc major de fracturi la nivelul feței și leziuni craniene severe.
O altă conluzie a studiului este că, în loc să crească limitele de viteză, autoritățile ar putea instala camere pentru măsurarea vitezei sau diverse elemente de infrastructură care au ca scop calmarea traficului.
via Carscoops
Bagati panica in oi iar apoi interziceti,scadeti viteza la 30 in oras si 80 in exterior cica pentru binele comun dar nu pentru siguranta ci sa poata avea si glumele electrice o autonomie cat de cat decenta. Banuiesc ca stiti cu totii ce se intampla cu electricele cand le dai putina talpa,bine,sug bateria si daca o tii la 130 mai mult de cateva minute.Acum panicardul trol de serviciu( metisul EdiKK/ FăFanel+ cele 100 de nikuri) se poate zvarcoli cu bale citind stirea asta si dandu-ne exemple negative in special cu Bmw-urile care pentru el omoara oamenii de fiecare data cand isi pornesc motorul ca merg toate cu viteza luminii mai ales prin localitate(asta pentru el,civilizatul iubitor de valori Atlantico-Europene care respecta legea la litera).