Sistemul de control al stabilitatii va fi obligatoriu
Comisia Europeana intentioneaza sa adopte o legislatie care sa prevada acest lucru.
Comisia Europeana este pe cale sa propuna o lege care va prevede pentru toate masinile noi obligatia de a fi dotate cu un dispozitiv electronic de control al stabilitatii.
Conform Comisiei Europene 4.000 de vieti ar fi salvate anual si 100.000 de accidente ar fi prevenite, in Europa, daca fiecare masina ar avea dispozitiv electronic de control al stabilitatii.
Dispozitivul de control al stabilitatii va fi obligatoriu si in SUA incepand cu anul 2012. Desi inca nu sunt informatii oficiale, se pare ca se discuta ca fiecare masina din UE sa fie dotata cu sistem de control al stabilitatii.
-
Gica Z, marţi, 08.05.2007 12:22si asa ne mai sug mafiotii un rand de bani
La ce e bun un astfel de sistem, cand viteza maxima cu care am voie legal sa circul e 90 km/h (exceptand autostrazile care sunt aproape inexistente in Romania si unde aceste sisteme sunt si mai inutile). Chiar si Oltcit-ul merge cu 90 km/h fara probleme.
-
Caius, marţi, 08.05.2007 14:20ESP e util pe orice drum mai ales in Romania unde drumurile is naspa
ESP e util pe orice drum mai ales in Romania unde drumurile is naspa: cel mai util e pe drumurile in curba, neinclinate in functie de viteza sau umede pe care circuli cu o viteza cu care masina poate derapa (e plin de ele prin Romania) vezi pe siteul EuroNCAP detalii..
-
Mr. Honda, vineri, 11.05.2007 19:22ESP is the BEST !
ESP este cel mai util sistem electronic de securitate. E incredibil ce poate face, elimina complet pericolul de derapaj sau (la SUV-uri) de rasturnare. Inainte de a va da cu parerea (Gica Z), incercati-l si vedeti-l la lucru. As vrea sa fie obligatoriu pentru toate masinile noi, mai ales ca el implica ABS (functioneaza numai impreuna cu un sistem ABS).
-
Gica Z, sâmbătă, 12.05.2007 18:31siguranta
Cel mai eficient "sistem" de siguranta este comportamentul soferului. Toate celelalte la un loc nu valoreaza nici 1% din acesta. Sa zicem ca sunteti la volan pe un carosabil umed si va angajati intr-un viraj de o oarecare dificultate. Daca masina este Trabant veti executa virajul cu 40 km/h. Daca masina este Renault si are ESP veti executa virajul cu 60 km/h. In ambele cazuri riscul de derapaj este acelasi. In practica fiecare sofer isi asuma un anumit nivel de risc (risc zero nu exista in soferie); cu Dacia va circula cu o anumita viteza si intr-un anumit mod, iar cu BMW-ul cu totul altfel. Nu spun ca ESP-ul nu e bun, dar nu exista justificara obligativitatii lui. Statisticile arata ca cela mai multe si mai grave accidente sunt produse la volanul masinilor moderne, dotate cu de toate. Cine are Oltcit conduce mai prudent si deci riscul de accident nu e mai mare decat la BMW.
-
audist, duminică, 13.05.2007 23:41gicaz
NU ai dreptate. ESP salveaza vieti, te pune pe drum acolo unde soferul oricat de atent este nu vede sau nu poate vedea ceva. Este o idee excelenta adoptarea acestei politici.eu circul cu masinile in acelasi mod si am avut matiz, passta b6, audi a3, audi a4 avant.
-
Gica Z, luni, 14.05.2007 18:47pt audist
Revenind la exemplul de mai sus, daca tu te angajazi intr-un viraj cu Matiz-ul la fel ca si cu Audi A4 atunci esti un sofer inconstient sau iresponsabil. Asta nu e un motiv sa ma oblige statul pe mine sa dau bani pe EPS atunci cand imi cumpar masina. Unde ai auzit tu ca lipsa ESP-ului sa fie cauza a unui accident? Asta ar insemna ca soferul sa nu mai fie raspunzator in fata legii pentru un eventual accident daca nu are EPS (in conditiile in care obligativitatea acestui sistem inca nu exista). Am condus masini vechi (inclusiv Wartburg) in conditii de polei sau zapada si iti spun ca daca esti SOFER nu ai nevoie de "SISTEME INTELIGENTE" care sa faca ceva in locul tau. Inteligenta umana este suficienta pentru deplasare :)) (multi duc lipsa, stiu). Si in final, ce facem cu masinile sport? Ne multumim cu faptul ca arata "sport" in poza, sau inchidem definitiv acest capitol si ne luam cu totii masini de familie cu 7 locuri si cu EPS?
-
Mr. Honda, luni, 21.05.2007 14:56GicaZ
Clar, vorbesti in necunostinta de cauza. Desigur, ESP nu e mai presus de legile fizicii, dar sa ai control in momentul in care masina tinde sa derapeze (caci in derapaj nu intra, tocmai datorita ESP - daca au o minima aderenta rotile) e mare lucru, crede-ma. Incearca ESP-ul si dupa aia mai vorbim. A, cit despre masinile sport (nu mai merge sa faci cerculete cu ESP-ul), afla ca ESP se poate dezactiva, e un simplu buton pe bord.
-
Vlad, marţi, 22.05.2007 19:54GicaZ
GicaZ, nu fi ignorant, incearca macar doua modele de masini dotate cu sistem ESP (pentru a nu exista dubii referitoare la performatele unui singur model) si vei intelege de ce un organism precum Comisia Europeana ia in calcul varianta dotarii obligatorii. In plus, pretul unui sistem ESP va scadea vertiginos daca va fi implementat la scara larga !!!
-
Dan Septimiu, sâmbătă, 05.01.2008 21:03sisteme de siguranta
Mai bine tariceanu nu permitea inmatricularea nici unui automobil fara abs,tcs,asr,airbag,decit magaria lui cu noxele de CO2..eoro1.euro2...Am o DAEWOO LEGANZA CDX si sa fi vazut sistemele de siguranta cum te ajutau pe viscolul de la inceputul anului 2008.Aceste sisteme functioneaza numai pe timp nefavorabil,masina nu mai este sportiva,nu mai derapeaza cu una cu doua dar,ca masina de familie este fenomenala.Eu am sistemele automate,nu ca la masinile foarte noi,la care se cupleaza si manual,la buton.
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 13 iunieDesignul evoluat al maşinilor a salvat un milion de oameni doar în 2008 în SUAUn studiu publicat de NHTSA în SUA arată că evoluţia designului auto din perioada 2000-2008, şi noile tehnologii de siguranţă au salvat vieţile a sute de mii de oameni. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 8 iunieSUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarteDr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 28 maiPremieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisăVolvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 18 maiMercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşorAţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 9 maiFerrari face un recall de 206 unităţi 458 Italia şi CaliforniaFerrari a anunţat că va rechema 206 unităţi 458 Italia şi California pentru a remedia o problemă la motor. Fiecare model din lotul respectiv a fost echipat cu un arbore cotit cu un finisaj necorespunzător, care poate provoca o defecţiune. Citeste tot
Ar trebui si airbag-urile sa devina obligatorii. Dar toate sistemele astea vor creste pretul final. Ce nu rezulta din articol e daca propunerea se refera la masinile produse in UE sau la toate masinile ce se vor vinde in UE.