SHANGHAI 2011: Noul Volkswagen Beetle

Publicat luni, 18.04.2011 13:28 de Sebastian Toma

După mai bine de zece ani de la ieşirea din producţie a precedesorului său, Volkswagen a lansat noua generaţie a lui Beetle la Salonul Auto de la Shanghai.

Volkswagen<">Mai precis, Beetle se luptă cu numeroşi competitori în acest segment, majoritatea fiind constructori europeni cu experienţă în domeniu. Debutul a avut loc la Salonul Auto de la Shanghai, iar modelul va fi prezentat şi la Salonul Auto de la New York, câteva zile mai târziu. Sintagma "New" (n.r. Noul) a fost eliminată din numele modelului, fiind evident faptul că vorbim de o nouă generaţie a modelului cu forme retro al constructorului din Wolfsburg.

Printre caracteristicile noului model se numără manevrabilitatea îmbunătăţită dramatic, interiorul cu materiale de calitate şi aspectul exterior rafinat. Celebrele aripi umflate şi-au găsit loc şi pe noua generaţie a lui Beetle, în timp ce plafonul a fost aplatizat pentru optimizarea coeficientului aerodinamic şi îmbunătăţirea rezistenţei. Aspectul exterior emană forţă şi eleganţă, nemaifiind vorba de un model cu aspect ieftin sau prea drăguţ. Versiunile de top primesc blocuri optice cu bi-xenon, jante de aliaj de 19 inch şi un sistem de evacuare cu două ţevi.

Motorizarea de top în gama Beetle este un TSI de 2.0 litri care dezvoltă 200 CP şi 280 Nm. Puterea este livrată roţilor din faţă printr-o cutie manuală cu şase trepte. Opţional, clienţii pot opta pentru o transmisie DSG cu şase trepte şi diferenţial electronic XDS. Clienţii care preferă unităţile diesel pot alege un TDI de 2.0 litri, care oferă 140 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm. Gama de motorizări s-ar putea să fie ceva mai bogată, dar nemţii au prezentatinformaţii doar despre cele două unităţi de mai sus.

 

Via | Volkswagen

  • mog, luni, 18.04.2011 14:04
    dar vai...

    ce motoare noi, ce surpriza... curand 2.0 tfsi si 2.0 tdi vw or sa ajunga si pe trotinere

  • syktasy, luni, 18.04.2011 14:09
    beetle

    Cred ca totusi ii vor pune DSG cu sapte trepte. Din cate stiu eu VW nu mai vinde cutiile cu sase trepte. S-ar putea sa ma insel.

  • Titi, luni, 18.04.2011 14:26

    absolut sunt penibile cam toate modelele de la VW.Tot aceleasi motoare pe fiecare model.sa vorbim seriosi intre noi....ce diferenta este intre un Audi A3 si Seat leon si Vw Golf? Nici una , tot acelasi motoare, doar alt design.

  • baboon, luni, 18.04.2011 14:33
    @mog

    bine ca ai tu kia ceed :))

  • Etienne, luni, 18.04.2011 14:52
    Old new Beetle

    Este destul de greu sa concepi un nou model retro; asa ca VW a ales sa faca noua generatie Beetle mai practica decat precedenta. In concluzie, este mai mult spatiu in spate si in portbagaj, materialele poate mai bune. Sungurul lucru deranjant e ca au renuntat la bordul retro care avea un farmec aparte, complet diferit de gama VW; acum arata comun, ca unul de pe Sharan, Touran, Golf Plus, etc

  • codrin, luni, 18.04.2011 14:59
    @titi

    dar ce diferenta este intre 1.9 jtd de la fiat?? pus pe alfa,fiat,lancia! ce diferenta este intre 1.6 hdi peugeot, 1.6 citroen si 1.6 ford, 1.6 mini, 1.6 volvo????aha , stai jos ai 2! ( 2.0 tfsi a fost premiat de vreo 3-4 ori ca motorul anului la categoria 2.0 ) on topic: masina are un look retro SUPER , mult mai frumos conturat fata de modelul anterior

  • 1923`, luni, 18.04.2011 15:16
    penibil

    l-au manelizat si p-asta...

  • dman, luni, 18.04.2011 15:18
    @baboon

    asa si care e problema daca are kia ceed?

  • mog, luni, 18.04.2011 15:29
    cutiile dsd

    @syktasy : se vand inca ambele... si dsd 6 si dsd 7, din ce am observat (passat, jetta g6). @baboon : bine ca mergi cu metroul.

  • mog, luni, 18.04.2011 15:35
    *dsg, scuze ...nush dc am scris asa :))

    ...

  • baboon, luni, 18.04.2011 15:36
    kia ceed

    merg si cu metroul cand trebuie,nu mi-e rusine.

  • mog, luni, 18.04.2011 15:51
    ...

    asa cum nici mie nu mi e rusine ca am kia ceed. insa cand vorbim de vw - care ti cer niste bani (multi) pe o masina...ai niste pretentii, asteptari. am vazut cu ochii mei scirocco, masina ce avea un pret de 23 000 eur, gura de ventilatie pentru locurile din spate de un plastic incredibil de ieftin (ca de kia, sa fii tu fericit) si adezivul care lipea gura aia de suport, iesit pe afara, curs pe langa. am kia ceed pt ca pe aia mi o permit. vw reprezinta modelul perfect de corporatist american

  • LauCalin, luni, 18.04.2011 16:47

    Eu zic sa nu mai comparati Beetle cu restul gamei VW. Cine a mers cu asa ceva a vazut de ce masina asta e scumpa, cel putin fosta generatie care a fost facuta pe platforma lui Golf si credeti-ma ca se cunoaste. Nu se compara cu nici un Polo, Fabia, Corsa... Kia Rio. Oricum masina arata mult mai bine decat ma asteptam. Astept sa se lanseze in Romania si cine stie?! Cu putin noroc poate reusesc sa ceva :D @mog... "ai vazut cu ochii tai"... daca ai vazut cu ochii tai nu baga totul in aceasi oala. Si eu am vazut Kia cu doua injectoare picate in nici 60000 de km. Concluzia? Kia face masini "proaste", nu? Si sa nu-mi zici ca daca iti permiteai un Golf VI in locul unui Ceed nu ai fi ales Golful ca zau ca nu te cred. ;)

  • zarnesteanu, luni, 18.04.2011 17:06
    Mai mog si altii ca tine

    Intr-o zi, cand locul tau de munca o sa zboare undeva prin india, china, coreea, etc, sper sa faci cerere de ajutor de somaj la kia si nu la statul roman, ca doar lor le-ai dat banii, si continui sa-i dai pe intretinere, piese de schimb, etc. Bani castigati in amarata asta de Romanie. sa va inchinati acolo la pietrele si zeii lor, tot asa cum va inchinati la gunoaiele pe care vi le vand pe bani grei. Poate va veni odata si ziua aia. Acolo poate, doar poate, o sa realizati ce inseamna cultura, stiinta, libertate si un pic de viata traita. Dupa ce o sa te bagi sclav pe viata la kia, honda, sau mai stiu eu care, si-o sa primesti un pumn de orez multumire, o sa-ti fie dor de un Scirocco cu plastic ieftin si cu adezivul iesit pe dinafara.

  • noname00, luni, 18.04.2011 18:25
    Despre DSG @mog si syktasy

    DSG-ul cu 7 trepte suporta un cuplu maxim de 250 Nm, ceea ce este sub cuplul maxim dezvoltat de 2.0 TDI si 2.0 TFSI. DSG-ul cu 6 trepte suporta un cuplu maxim de 350 Nm (cel putin prima versiune de DSG6). pentru mog - este normal sa foloseasca aceleasi motoare pe mai multe modele, crezi ca motoarele puse pe Cee'd nu sunt folosite si pe Hyundai i30? cele doua masini sunt de fapt acelasi model, au doar cateva diferente estetice. Cat despre pretul mai mare al modelelor VW - probabil ca il merita, daca nu l-ar merita atunci de ce se mai vand aceste masini? Cum a zis si cineva mai sus, nu cred ca ti-ai fi luat tot Cee'd daca ti-ai fi permis un Golf VI. In schimb trebuie sa iti dau dreptate despre gurile de ventilatie din spate la un Scirocco, le-am vazut la PBV. Dar sincer, ai mai vazut vreo problema la modelul acela?

  • syktasy, luni, 18.04.2011 22:33
    @mog si noname00

    Merci de lamuriri. Am avut Passat 2.0 TDI, DSG in 6 trepte si am fost extrem de multumit. Cutia asta m-a convins sa nu mai trec pe manuala vreodata. Nu am stiut detalii tehnice, am crezut ca DSG 7 este o evolutie a DSG 6 dar optimizata mai mult pe consum, nu credeam ca suporta mai putin cuplu.

  • syktasy, luni, 18.04.2011 22:42
    @ cei anti KIA

    Inainte sa criticati o marca mai bine ati face un drive test. A, ca nu da bine in ochii prietenilor, vecinilor, neamurilor etc., asta e alta poveste.

  • abc, luni, 18.04.2011 23:20
    ...

    arata chiar bine si pare si foarte utila. mi se pare o masina potrivita pentru o fata, iar o fata nu tine neaparat atat de mult de detaliile tehnice. nu inteleg de unde si pana unde toate aparitiile noi de la masini, pana la haine, muzica, mancare chiar, se "manelizeaza".

  • andrey11, marţi, 19.04.2011 00:02
    Beetle

    Cu siguranta unul dintre cele mai reusite noi modele VW. L'au modificat atat cat trebuie, nici prea mult pentru ai pastra stilul conservator dar nonconformist , dar nici prea putin- pentru a strarni interesul. Interior reusit, astept exterior placut, chiar cu o tenta sportiva, reteta perfecta pentru succes, mai ales pe piata din America

  • WRX, marţi, 19.04.2011 01:32
    VW=WC

    de ce ati pus poze cu vechiul beetle? aaa asta e ala nou ? scuze trebuia sa-mi dau seama.am uitat ca e made in vw.unde orice sub inlocuit se numeste MODEL NOU nu MICRO-FACELIFT.. astia si basescu au un lucru in comun :incearca sa prosteasca lumea si clumea le-a iesit de minune pana acum. deci ca si romanii care l-au votat si astia care si-au luat vw afectati vadit fiind de efectul de turma .tineti minte 3 cuvinte :VA MERITATI SOARTA. in cazul nostru masina(daca poti numi un cazan marca wc asa).VW=MASINA POPORULUI...A PROSTIMII

  • Vasilica, marţi, 19.04.2011 09:44
    @vrx

    VW nu se adreseaza oamenilor rafinati ca tine si super-inteligenti din manelica=romanica. Ai n marci auto care nu te vor insela la achizitie iti vor da muncitorii si patronatul respectivei companii si haina dupa ei. Bafta la alegere.

  • ironR, marţi, 19.04.2011 10:07

    In primul rand VW au in maneca un as la fel ca italienii de la fiat cu al lor fiat 500, numai ca italenii l-au pus in valoare din TOATE punctele de vedere, astialaltii de la vw l-au pregatit pt raliu, cel putin interiorul e prea sportiv, si cum ziceati mai sus + nu au pastrat nimic din aerul broscutei de alta data, de ce oare?? @zarnesteanu - alora care cumpara vw le va da bani statul german? nu mai scrie aici ca te credem pe cuvant ca stii doar sa scrii ;) - ca fapt divers iti propun sa-ti cumperi un bou pt ca la pensie vei fi platit de niste boi romani aka politicieni. @noname00 - ai si tu dreptate in felul tau cu motoarele, dar!!! gandeste-te la hyundai & kia ca la vw & skoda, e ca un fel de master - slave. @WRX - modelele de tipul asta nu se modifica prea mult pt a nu se pierde din design, ti-ar placea o broscuta cu faruri patrate?

  • mog, marţi, 19.04.2011 11:17
    @laucatalin&zarnesteanu

    aberati prieteni, rau. am preferat cu 12 000 eur (nu luati de la banca, apropo) sa mi iau masina noua si nu un golf sh.si nu regret nici o clipa. luati va voi sh vw, eu imi iau ce vreau eu de banii mei. se pare ca nimeni nu a inteles ce am spus eu un primul post sau remarca vw are stilul corporatist. deschide ti ochii, exista si altceva (poate si mai bun) in afara de vw.

  • LauCalin, marţi, 19.04.2011 12:24
    @mog

    Nu cred ca este cazul sa arunci cu jigniri, pana la urma fiecare isi spune o parere asa cum gandeste si face ce vrea cu banii lui. Stai linistit, eu unul sunt constient ca nu totul se invarte in jurul lui VW, in momentul asta cele mai fiabile masini le fabrica japonezii. Intamplarea a facut sa am un VW desi nu mi-am dorit unul. Culmea e ca e unul destul de bun. Ciudat, nu? Si apropo, userul meu e LauCalin. ;) @WRX, VW nu e singurul care foloseste motoare si platforme comune pe mai multe masini datorita costurilor. Defapt foloseste pe cele mai multe pentru ca VAG multe modele si daca pentru fiecare model avea platforma tehnica si motoare proprii cred avea probleme mari cu profiturile. @iRon, este foarte greu sa adaptezi un desing calsic la un stil actual care sa si vanda.Daca o sa pui totusi un Kafer langa masina asta vei vedea ca sunt destul de multe asemanari mai ales la exterior. Pacat totusi ca nu s-a mai pastrat vaza. De ce zici ca l-au pregatit pentru raliu? :)

  • baboon, marţi, 19.04.2011 13:17
    kIA

    kia ceed rulzzz!!!

  • ha, marţi, 19.04.2011 15:37
    ha

    Parca e un Porsche mai mic....hi hi hi...

  • ironR, marţi, 19.04.2011 16:56
    @LauCalin

    am zis de raliu pt ca mi se pare prea sportiv designul interior si exterior, spun asta pt ca: are spoiler spate, scaunele si volanul par (chiar sunt de fapt) sport, ceasurile, plus ca botul parca i-a facut ceva...aduce a porsche 959..asa un pic. Buna faza cu vaza :)), puteau sa-i puna un sistem de prins telefonul mobil si punem pe mobil o poza cu celebra vaza. Orice ar fi ramane un simbol demn de o asa marca :)

  • @ironR, marţi, 19.04.2011 18:17

    nu.dar mi-ar placea o broscuta diferita ca si design nu indentica 90% cu ce precedenta in stilul golf si passat..si sa nu-mi spui ca farurile si stopurile fac parte din design.

  • @noname00, marţi, 19.04.2011 19:11

    DSG-ul in 7 trepte tine pana la 600 NM & 440 CP. Te-ai gandit mult inainte sa scrii?

  • ingineru, marţi, 19.04.2011 19:41
    b

    Cred ca o sa fure multi clienti dce la mini sau de la fiat 500

  • blajin, joi, 21.04.2011 00:23
    noul beetle

    Noua linie vw de la polo si pana la touareg a abordat un stil de design evolutiv cuminte care nu a adus mari noutati iar identitatea de marca promovata prin noul design le a cam facut pe toate sa arate cam la fel. Acest nou beetle imi pare cu totul altceva in sensul bun comparativ cu restul modelelor, ca design. Daca va uitati cu atentie plonjonul spatelui sugereaza tema porsche care este completata si de linia partii anterioare plonjata sensibil mai scurt. Masina apare mult mai sportiva iar formele fluide si usor retro ii confera un farmec aparte. Interiorul de golf plus si tiguan arata ca se face economie. Personal mi ar placea o astfel de masina al carei design este insinuant porsche.

  • mog, joi, 21.04.2011 23:36
    revenind...

    ce ma amuza pe mine astia ca baboon aici prezent, de exemplu, care conduc si ei din cand in cand loganu lu tata sau aro lu unchiu costel, cand vin si urla pe aici ... kia e de cacao si vw rulzzzzz! de fapt e trist....

  • mog, joi, 21.04.2011 23:41
    si da...

    vw fac masini bune. n am zis ca nu. motoarele sunt la fel, fiabile si perfecte pt romanul de rand. dar fac doua, golf si passat iar din ele mladuiesc inca 10 alte modele (inclusiv seat, skoda...). fac pariu ca dracia asta simpatica de beetle e pe platforma polo. singura masina cu adevarat altfel e phaeton...si poate tuareg eu unu prefer sa nu am aceeasi masina ca jumate de romanie....

  • LauCalin, duminică, 24.04.2011 09:53
    @mog

    fac pariu ca dracia asta simpatica de beetle..." Si cu asta ai spus totul. Prietene pun pariu pe ce vrei tu ca nici macar nu te-ai urcat intr-un Beetle, dar preferi sa te dai mare cunoscator in ale masinilor. Pot sa pun oricand Beetle-ul meu langa Ceed-ul tau si sa-ti demonstrez de ce a mea a fost mai scumpa, incepand de la materialele din interior si terminand cu tinuta de drum, stabilitate etc. Am condus si Ceed si acum conduc Beetle. Deci crede-ma ca stiu despre ce orbesc. Nu mai vorbi din auzite ca gresesti. Nu o lua ca o jignire. Este evident sa consideri ca masina ta este cea mai buna, dar hai sa nu ne intindem fara sa stim despre ce e vorba. Cat despre folosirea platformelor comune, crezi ca daca Hyundai avea la fel de multe masini ca VAG avea mai putine platforme tehnice? Intereseaza-te si vei avea o surpria. Ciudat ca la fel procedeaza si Ford si GM si VAG (ma refer ma companii cu marcile lor), nu? Si poate nu ai tu masina la fel ca jumatate de Romanie, dar nici mult nu mai ai. I30 se pune?

  • BiZ, joi, 29.12.2011 10:30
    @LauCalin

    Fiecare conduce ce isi permite sau ce considera ca ii este suficient. Afirmatii precum "VW, americana corporatista" sunt asemanatoare prejudecatilor despre oameni ce lucreaza in multinationale. Ferice de ei, totusi ca au ramas mai putini fara joburi din multinationale decat din SRL-uri. Beetle reprezenta un simbol. O varianta mai ieftina a lui Mini. Cum ar fi acum sa gasesti pe Mini bord de BMW seria 1.. cam lame, nu? La valoarea VAG ar fi putut a foloseasca un alt interior.. mai retro.. sa respecte totusi segmentul asta de piata: iubitori de retro. Cat despre experientele fiecaruia cu masini: eu nu m-as mandri sa am un beetle, decat daca as fi fata. apropos, am inteles ca i-au dat florile jos, ca sa-l cumpere si masculii virili. Bafta