Designerul şef Skoda: "Maşinile noastre vor avea mai mult suflet"
Josef Kaban, şeful echipei de designeri de la Skoda, promite să facă modele mai atrăgătoare, care să nu arate la fel. Primul model din noua gamă este bazat pe Volkswagen Up şi inspirat de conceptul Vision D.
Josef Kaban, designerul şef al mărcii Skoda, a declarat că vrea să le confere modelelor constructorului ceh mai mult caracter. Design-ul modelelor viitoare de la Skoda va fi mai "emoţional", deşi modelele îşi vor păstra caracterul individual. Funcţionalitatea şi apelul la raţiune al modelelor cehe vor rămâne în continuare printre atuurile gamei Skoda, diferenţa constând în aspectul exterior. Treptat, timida marcă din Cehia începe să prindă curaj în ceea ce priveşte design-ul, iar acest lucru nu face decât să încurce sau să ameninţe poziţia altor mărci din concernul Volkswagen.
Cei de la Skoda au anunţat debutul unui nou hatchback de familie, bazat pe platforma lui Volkswagen Up!. Modelul respectiv va avea un preţ de pornire redus şi este destinat oferirii unui vehicul entry-level pentru familiile care au nevoie de un model de oraş economic şi de încredere. O parte din trăsăturile estetice ale acestui model au fost prefigurate deja de conceptul Vison D, prezentat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva.
Josef Kaban lucrează din greu la păstrarea identităţii fiecărui model Skoda, în încercarea de a nu avea un singur model replicat în mai multe versiuni de caroserie şi dimensiuni. Mai precis, cum actuala generaţie Fabia nu seamănă prea mult cu actualul Roomster, nici urmaşii acestora nu vor fi identici sau prea similari. Designerul mărcii cehe promite să facă marca Skoda să fie în continuare specială şi diferită, obiectiv dificil de realizat în contextul globalizării şi al unificării gamelor de produse din domeniile importante ale industriei.
Via | Autocar
Atat timp cat VW nu va lasa Skoda sa faca si 'mici' greseli prin care sa muste de fund proiectele anoste VW, declaratiile de mai sus suna a gol. Si acum imi aduc aminte de Skoda Octavia Tour care era varianta de familie a lui Seat Leon - la o vedere de departe. Un european din vest putea sa-si ia un Leon pentru partea sportiva a familiei si o Octavia Tour pentru partea rationala. In alta ordine de idei, logica din spatele acestui rationament nu functioneaza asa ca Loganul a rupt din piata vestica imediat cum a inceput criza.