Şeful Opel: "Ignoraţi vehiculele electrice pe riscul vostru"
Şeful Opel i-a prevenit pe ceilalţi producători de automobile din Europa să nu ignore vehiculele electrice deoarece riscă să piardă cursa cu americanii şi cu japonezii la acest capitol.
Nick Reilly, şeful Opel şi Vauxhall, a declarat în cadrul unui interviu la Salonul Auto de la Paris că industria auto din Europa şi-ar putea pierde avantajul tehnologic dacă va ignora vehiculele electrice. După cum aţi observat deja, primul constructor care oferă un vehicul electric de serie publicului este Nissan, iar partenerii de la Renault vor prelua şi ei acest model peste doi ani. Opel va avea şi el un vehicul electric, modelul Ampera, care reprezintă o versiune modificătă estetic a lui Chevrolet Volt. Celelalte vehicule electrice prezentate de producătorii europeni sunt fie modele realizate alături de constructori străini, fie concepte cu şanse slabe de producţie.
Şeful Opel consideră că guvernele statelor din Europa şi producătorii de automobile europeni trebuie să colaboreze pentru dezvoltarea bateriilor destinate vehiculelor electrice. Potrivit lui Nick Reilly, este esenţial ca acest lucru să se întâmple înainte ca americanii şi japonezii să deţină controlul pieţei vehiculelor electrice. Cel mai bun exemplu găsit de Reilly a fost modul în care funcţionează lucrurile în interiorul corporaţiei GM. În timp ce americanii îşi produc şi proiectează singuri bateriile, Opel a făcut un parteneriat cu o companie coreeană pentru a furniza bateriile lui Ampera.
Omologul său din China, Kevin Wale, a lansat şi el un avertisment similar în această vară în faţa industriaşilor din Marea Britanie. Wale consideră că producătorii de automobile din China şi guvernul de la Beijing au sesizat faptul că vehiculele electrice sunt singura modalitate de a atinge un nivel apropiat de cel al vesticilor şi chiar să îi depăşească pe aceştia, aşa că au lansat deja o serie de programe destinate dezvoltării acestui tip de vehicule. În tot acest timp, producătorii de automobile din Europa se plâng de lipsa unei reţele standardizate de furnizare a energiei electrice şi de dificultăţi de comunicare în ceea ce priveşte dezvoltarea unor modele noi.
Via | Autocar
Cred ca e exact invers, cine se va focusa pe masini electrice si atat va pierde. Cine va dezvolta hibrizi, motoare cu combustie ultra eficiente si propulsie pe hidrogen va castiga. Masinile electrice nu sunt (INCA) o alternativa buna pentru transportul deoarece sunt foarte grele se incarca greu si au autonomie foarte mica.