Şeful Daimler: "Nu suntem interesaţi de patentele Toyota"
Dieter Zetsche, şeful concernului Daimler, a declarat în cadrul unui interviu că deschiderea celor peste 5.000 de patente pentru maşinile alimentate cu hidrogen ale celor de la Toyota este doar un artificiu de PR şi că grupul pe care îl conduce nu este interesat de acestea.
Dr. Dieter Zetsche, şeful concernului Daimler, se declară neimpresionat de decizia celor de la Toyota de a permite folosirea liberă a patentelor sale pentru maşinile cu hidrogen. Zetsche afirmă că Toyota doar vrea să atragă atenţia asupra tehnologiei din dotarea maşinilor sale alimentate cu hidrogen şi că grupul Daimler nu este interesat de aceste patente deoarece deţine deja tehnologie "la acelaşi nivel cu Toyota" în acest domeniu. Şeful concernului care deţine mărcile Mercedes-Benz şi Smart compară iniţiativa celor de la Toyota cu cea a americanilor de la Tesla, care au permis folosirea gratuită a tuturor patentelor lor începând cu vara anului curent. La vremea respectivă, anunţul celor de la Tesla era privit cu scepticism de specialiştii din industrie, care au afirmat că acel comunicat de presă nu reprezintă o garanţie că marca americană nu va avea nicio reacţie în momentul în care patentele sale vor fi utilizate de alt constructor.
Mercedes-Benz a prezentat un model alimentat cu hidrogen şi la CES 2015, sub forma conceptului F 015 Luxury in Motion. Spre deosebire de Toyota Mirai, un model prezentat de marca niponă la finalul anului trecut, F 015 nu este un automobil de serie, ci doar un concept care prezintă viitoarele idei ale companiei în materie de tehnologie şi design. Cu toate acestea, Mercedes-Benz are deja în ofertă modele alimentate cu hidrogen, cum ar fi B-Klasse Fuel Cell, dar disponibilitatea acestei variante este limitată în comparaţie cu ceea ce anunţă Toyota pentru al lor Mirai, un model care doreşte să fie primul automobil de serie mare alimentat cu hidrogen.
În luna octombrie a anului trecut, Daimler AG şi-a vândut participaţia la Tesla Motors. Nemţii au primit în schimb aproximativ 613 milioane de euro şi afirmă că nu vor renunţa la colaborarea cu marca americană. Atât Tesla Motors, cât şi Daimler AG au beneficiat de pe urma acestui parteneriat, pe care ambele părţi s-au declarat încântate să-l urmeze în continuare. În timp ce Daimler a obţinut suport pentru dezvoltarea tehnologiilor necesare fabricării unor modele precum Smart EV şi Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive, cei de la Tesla au beneficiat de experienţa auto a celor de la Daimler, pe care au integrat-o în modelele lor de serie.
Via Autobild
astfel de declaratii usor licentioase erau folosite si in cazul tehnologiei din spatele Tesla promovate de Elon Musk: "That is no rocket science(..) but that it cannot teach Daimler anything it did not already know" - 7 ianuarie 2014. usoara superioritate a domnului CEO este de inteles dar iesirile astea de inceput de an sunt exact si fix PR btw....modelul ala din spatele lui arata intr-un mare fel :)