Saab are şanse să revină pe piaţă în 2013 prin "reînvierea" vechiului 9-3

Publicat miercuri, 21.11.2012 13:09 de Mircea Meșter

Noii proprietari ai mărcii Saab vor să reînceapă asamblarea modelului 9-3 împreună cu un motor clasic, diesel sau benzină, în 2013. Acesta are rolul de a pregăti angajaţii Saab pentru primul model electric al mărcii, programat pentru 2014.

Fanii Saab ar putea avea motive de bucurie în 2013. Noul proprietar al constructorului suedez, consorţiul sino-japonezo-suedez NEVS (National Electric Vehicle Sweden), a anunţat prin vocea unui purtător de cuvânt că are în vedere reînceperea asamblării modelului Saab 9-3 în cursul anului viitor. În cazul în care acesta va fi asamblat din nou la uzina din Trollhattan, va avea sub capotă un motor clasic, pe benzină sau diesel.

Motivul care stă în spatele acestei decizii este cel de a menţine interesul publicului faţă de marca Saab până la lansarea primului model adevărat din gama "noului Saab", un model electric bazat pe platforma Phoenix care va vedea lumina zilei cel mai devreme în 2015.

Conform informaţiilor oferite de Mikael Oestlund, purtător de cuvânt al NEVS citat de Automotive News, consorţiul care deţine majoritatea drepturilor legate de Saab a început deja discuţiile cu vechii furnizori ai mărcii suedeze, reuşita relansării lui 9-3 fiind legată strâns de un succes la nivelul negocierii cu aceştia. "Astăzi avem răspunsuri de la puţin peste jumătate dintre foştii furnizori Saab. De la ceilalţi nu avem încă răspuns, dar nici nu am auzit ceva alarmant", spune Oestlund.

ACELAŞI MODEL, ACEEAŞI FABRICĂ. DAR O SIGLĂ NOUĂ

Pe de altă parte, oficialul NEVS a confirmat faptul că viitoarele modele electrice vor fi construite şi vândute sub marca Saab, singurul lucru care se va schimba fiind logo-ul. NEVS nu a putut achiziţiona drepturile de utilizare ale siglei vechi Saab, reprezentată de un grifon stilizat pe fundal albastru, astfel că aceasta va fi refăcută odată cu apariţia noilor modele. Noul logo va fi prezentat oficial până la finalul lui 2012.

via Automotive News, Just Auto (înreg.)

  • ztele, miercuri, 21.11.2012 13:59

    Am spus eu ca Saab n-o sa moara niciodata :)

  • Mario0406, miercuri, 21.11.2012 15:03

    Good news everyone!

  • dan, miercuri, 21.11.2012 15:33

    Jana nu e moarta, Jana se transforma.

  • 93aero, miercuri, 21.11.2012 16:29

    mor astia cu skodele:))))

  • AndreiRN, miercuri, 21.11.2012 17:54

    Gata sa va spargeti pusculitele sau doar vorbe goale?

  • Giga-Motors, miercuri, 21.11.2012 22:33

    Daca mi se permit cateva vorbe......"Vechiul 9-3" este inca o proprietate intelectuala GM datorita platformei de origine, asa ca, daca NEVS chiar se va decide sa reporneasca productia acestui model, atunci GM va trebui sa reactioneze cu vehementa si sa-si apere drepturile in justitie. Pe de alta parte, bataia de joc la adresa Saab-ului, inceputa de statul suedez, continua nestingherita, ceea ce va provoca in urmatorii ani un abandon masiv din partea fanilor acestei marci ghinioniste din simplul motiv ca multi dintre ei nu pot concepe Saab fara turbosuflanta, deziderat pe care, logic, "electricele" n-au cum sa-l asigure......Daca ztele vrea neaparat ca Saab sa ramana functionabil ORICUM, precum un muribund tinut in viata doar de aparate, adica sa existe doar cu numele, departe de sensurile traditionale, inseamna ca el pretuieste brandul in sine, eticheta lui publica, si nu semnificatia spirituala care il reprezinta. Evident ca nu-i asa si, in realitate, Saab echivaleaza cu idealuri marete in sufletul lui, dar aceasta spaima instinctiva de a nu disparea de pe fata pamantului, sub loviturile necrutatoare ale unei conjuncturi vitrege, ceea ce indragesti, te determina uneori sa accepti compromisul, adica o continuare artificiala, nespecifica, sub alte forme de existenta, si, ca sa te linistesti complet, incerci sa te autoconvingi ca a sosit "o noua era", in care "se merita" abordate si alte "oportunitati", ca ar fi binevenit "si altceva decat lucrurile cu care ne-am obisnuit"......Numai ca eu imbratisez viziuni conservatoriste. De pilda, daca de maine GM s-ar reprofila si s-ar apuca sa faca frigidere si masini de spalat si nimic altceva, evident ca o sa-i repudiez si n-o sa-mi cumpar nimic din noile marfuri, chit ca ar fi excelente calitativ. Eu imi mentin parerea ca tot sub pulpana GM i-ar fi fost cel mai bine firmei suedeze, ceea ce s-ar fi putut intampla, chiar si in acele conditii economice terifiante atat pentru GM, cat si pentru Saab, insa membrii companiei din Trollhattan, inflamati de multi "puristi" si revansarzi dintre fani, au dorit cu tot dinadinsul sa-si croiasca "propriul drum spre independenta" (in aparenta, caci, fara banii lui Spyker, tot n-ar fi reusit sa realizeze ceva), iar americanii, presati si de o opinie publica internationala partinitoare si prea emotiva, le-au acordat pana la urma fostilor subordonati voie sloboda, neagreand dragostea cu sila, dar iata ce se va alege in definitiv de un brand cu atati pasionati.......Adio Saab (sau GMaab, ca asta a fost in ultimii 20 de ani).

  • BaditzaEx, joi, 22.11.2012 00:02

    mi-ar placea tare mult sa vad un nou 9-3 si poate cu o sigla si mai interesanta ( dar care sa aduca din cea veche, s-ar gasi portite prin a dribla chestia asta cu drepturile de autor ...oarecum ) si un motor probabil cel dezvoltat in colaborare de PSA-BMW de 1,6 turbo, am incredere si cred , ca exista sanse de a readuce SAAB printre marcile interesante si inteligent proiectate

  • ztele, joi, 22.11.2012 00:26

    @Giga: cu tot respectul, te rog sa nu imi atribui cuvinte si ganduri, atata timp cat eu nu am spus nimic. Cu toate nesimtirile GM, exista viata pentru Saab si dupa acest mariaj esuat. Se poate construi 9-3 si fara componente GM, defapt cam asta intentioneaza NEVS. Oricum masina asta e un model de tranzitie spre noua era GM-free. Nu reiau la infinit discutia despre relatia Saab-GM, ma bucur ca au scapat de mizeria aia de concern scos din faliment de Obama. Mai rau de atat nu se poate, deci de aici inainte, numai de bine! E greu sa joci corect cand terenul e inclinat. Saab e mai Saab acum decat a fost vreodata. Reuseste sa aiba viata dupa multitudinea de suturi in c*aie venite din toate partile. Asta e esenta si sufletul Saab, Giga.

  • ztele, joi, 22.11.2012 00:27

    P.S. cu ocazia asta s-a terminat si infuzia de tehnologie din Suedia spre Gangster Motors.

  • MC, joi, 22.11.2012 12:33

    Ar fi frumos ...imi voi reconsidera optiunea de achizitie a unui Saab ..SH deocamdata.

  • scorus iulian, miercuri, 11.12.2013 13:46

    ar fi fost nedrept fata de constructorii suedezi , care construiesc temeinic . felicitari si asteptam noul model 9-3 in romania