Renault şi Mercedes-Benz discută dezvoltarea comună a urmaşilor lui Traffic şi Sprinter
Colaborarea dintre Mercedes-Benz şi Renault în zona vehiculelor utilitare va continua. Cele două companii plănuiesc dezvoltarea comună a două utilitare mari.
După ce am văzut apariţia cu scântei a utilitarei/monovolum Citan în gama Mercedes-Benz şi după ce Mercedes A-Klasse a împrumutat şi rafinat celebrul motor 1.5 dCi al celor de la Renault, colaborarea dintre Daimler şi Renault-Nissan se pregăteşte de un nou pas important. Este vorba de dezvoltarea în comun a unei utilitare mari care să înlocuiască actualele generaţii ale cunoscutelor Mercedes-Benz Sprinter şi Renault Traffic.
Discuţiile dintre cele două părţi au fost confirmate de purtătorii de cuvânt ai companiilor implicate, însă nu se cunosc în acest moment detalii legate de partea tehnică sau de locul în care vor fi produse cele două modele înrudite. "Suntem în discuţii preliminare cu Renault şi până acum nu a fost luată nicio decizie în acest sens", susţine Uta Leitner, ununul dintre purtătorii de cuvânt Daimler.
În acest moment, Daimler colaborează în zona utilitarelor mari cu germanii de la Volkswagen, însă contractul dintre cele două părţi se va încheia în 2016, an în care Volkswagen a anunţat că va dezvolta următoarea generaţie Crafter in-house.
Colaborarea dintre Daimler şi Renault va fi simţită în zona autoturismelor în momentul lansării noilor generaţii Twingo şi Smart Forfour. Modelele vor fi construite pe aceeaşi platformă, urmând să fie asamblate la uzina pe care Renault o deţine în Slovenia.
via Automotive News (înreg.)
-
mda, marţi, 30.04.2013 16:17
La utilitarele mai mari inteleg aceste aliante, ori cu VW ori cu Renault tot cam aia este, cu Citan s-au prostit si nu stiu ce vand ei cu acest model de merita sa aiba un model cu sigla lor de 3 stele, dar daca se intind prea tare si la automobile, cu-n viitor model de clasa mica pe baza lui Clio, la preturi duble aproape sa se bata cu Mini, vor avea de pierdut la imagine si implicit la vanzari, eu cred Mercedes se va indeparta tot mai mult de Audi si Bmw ca vanzari, in afara de clasa S nu-i vad ca se indreapta catre ce-a fost Mercedes cand era lider.
-
ala, marţi, 30.04.2013 16:17
Deci MB nu sunt sanatosi la cap!!!! Deja si-au furat-o la testul de siguranta ce mai vor sa dovedeasca? Nu poti sa dezvolti ceva calitativ cu unii care nu au in ADN acest lucru!!
-
@all, marţi, 30.04.2013 16:44
Renault facea motoare diesel rafinate si eficiente cu mult timp inainte de Volkswagen. Asa ca nu vad nimic rau intr-o colaborare Mercedes-Renault, atata timp cat discutam de Audi-Volkswagen. Chestia asta n-a afectat Audi si nu va afecta nici Mercedes. Accepta asta doar cei realisti care lasa preferintele personale de-o parte si pastreaza un minim de obiectivitate. Traim intr-o era a globalizarii si a-ti face bine sa va obisnuiti cu asta. Renault-Nissan a ridicat multe sprancene prin succesul colaborarii lor, dovada ca au fost curtati de GM, Chrysler sau Ford.
-
@MB, marţi, 30.04.2013 17:00
Sa fie o mare "salata" de modele, da, pe principiul VAG, poate sa fie in viitor, dar nu va fi neaparat eficienta aceasta alianta, deocamdata nu exista alianta Daimler-Renault-Nissan, este doar Renault-Nissan, pt asta e nevoie de schimb de actiuni si de o colaborare totala pe toate segmentele, poate ca vor ajunge si aici poate ca nu, dar in randul marilor grupuri nu cred ca va fi chiar viitorul industriei auto mondiale, Toyota si VAG stau mult mai bine ca idee de concerne, sunt eficiente, in prezent Renault-Nissan e departe de podium, daca se adauga si Daimler sa presupunem, tot nu se va duce mult mai sus nici ca vanzari nici ca profit, deci nu stiu in ce sens este viitorul industriei auto mondiale, iar ca tehnologie nu vor sta nici ceilalti degeaba, deci eu zic sa ramana la colaborari, nu la aliante totale.
-
@@all, marţi, 30.04.2013 17:10
Ceea ce-ai uitat sa spui este faptul ca Audi la inceputul anilor "90 nu avea nici pe departe imaginea Mercedes si deci au cam luat-o de la zero,mai ales pe anumite segmente, daca tu crezi ca acum si Mercedes poate sa faca la fel cu motoare diesel Renault fara sa piarda la capitolul imagine...e parerea ta, iar faptul ca Renault face motoare diesel bune nu are legatura cu nemultumirea unora de imaginea Mercedes care va pierde si mai mult daca se vor intinde si la alte motorizari.
-
@@MB, marţi, 30.04.2013 17:15
"Departe pe podium" N-as prea spune ! Doar daca esti atat de disperat incat sa vii cu "podiumuri" inventate. In ultimii ani Renault-Nissan s-a mentinut in TOP 4 mondial cu o cota de piata de peste 10%, inaintea unor grupuri precum Ford, Hyndai-Kia, Fiat-Chrysler sau PSA. Ba chiar si inaintea Volkswagen AG daca punem la socoteala AutoVaz, unde Vladimir Putin doreste sa le livreze pachetul majoritar. http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
-
mda, marţi, 30.04.2013 17:25
Mai @@@MB,stai calm, spune tu te rog care sunt cifrele lui Renault-Nissan fata de Toyota, VAG si GM si daca poti sa spui si ce profit are aproximativ ca sa vedem cat este de eficient si nu mai da link-uri din 2010 baiatu, s-au mai schimbat lucrurile, vorbeste de 2012 macar, deci de unde va fi "viitorul industriei auto mondiale" aceasta alianta plus Daimler, pt ca nu iese la calcul, sunt 3 concerne in fata, si sa nu spui de know-how si tehnologie, daca nici Toyota de ex nu are asa ceva...sa lasam VAG ca provoaca antipatii, apoi si GM care inca mai are un cuvant de spus la lupta la varf, deci Renault-Nissan este "pe acolo" si chiar daca este pe 4 tot departe este de podium, cifrele vorbesc.
-
mda, marţi, 30.04.2013 17:34
Si ca sa vorbesc si de eficienta, exista un mini-concern care produce putin dar care are profit aproape cat Toyota Group, in viitorii ani poate depasi chiar Toyota la profit, se cheama Bmw Group, din acest punct de vedere poate da lectii la toti de eficienta fara sa fii un ditamai concernul, de fapt este cel mai eficient grup auto, bravo lor, Daimler se va duce in jos cu platforme de Renault, si nu ma refere la utilitare.
-
ScorpyonVAG, marţi, 30.04.2013 20:34
Cum sa se alieze Mercedes cu alianta Renault-Nissan-Dacia ??? Cred ca doar povesti o sa auda nepotii mei de la mine cum in anii 2000, Sprinterele treceau de 1.000.000km, pe cand Traficurile nu mergeau nici 400.000km fara interventii la motor. Adio Sprinter cu milionu la bord, bun venit DCi.
-
LauCalin, marţi, 30.04.2013 21:11
Cine stie, cunoaste. In ciuda reputatiei generale cum ca Renault face masini mai mult sau mai putin catalogate ca fiind un exemplu de fiabilitate, Traffic este o utilitara buna. La fel este si Sprinter. Asta inseamna ca, cel putin teoretic, putem sa spunem ca viitoarele generatii vor fi cel putin la fel de reusite. Eu cred ca va iesi ceva bun.
-
pesso, marţi, 30.04.2013 21:24
DRAGI experti anti-renault!!! Pe voi astia de aici trebuia sa va ia Mercedes drept consilieri cand s-au gandit sa faca aceasta alianta:))))))) Deci aia sunt prosti si nu stiu ce e bine pentru ei,dar voi care ati condus sute de modele Renault Mercedes si altele mai ales utilitare sunteti mult mai bine informati si pregatiti si cunosteti si componentele financiare care au stat la baza acestei aliante...
-
antonny, marţi, 30.04.2013 22:14
Ce cauta in discutie Audi ,Toyota si restul .....Se discuta de o dezvoltare pe autoutilitare ......Dupa ce VW a spus PA PA noi suntem smecheri , MB colaboreaza cu Renault .......Sprinter adat dovada de un campion la fiabilitate ,pret consumabile si calitate
-
stoiaian, miercuri, 01.05.2013 08:14
http://news.autoplus.fr/news/1465492/Francfort-2013-Nouveaut%C3%A9-Limousine-Mercedes-Classe-S
-
Curier Expert, miercuri, 01.05.2013 10:17
Pentru mascarici ca ScorpyonVAG si altii, ar trebui sa stie ca 2.0 dci de pe Trafic si 2.5 dci de pe Master (mai nou 2.3 dci) sunt niste motoare exceptionale cu o fiabilitate exemplara. Dar sa nu ne asteptam sa inteleaga ceva niste copii care habar n-au cu ce se mananca o masina de marfa.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 01.05.2013 11:19
Cand voi vedea si eu Trafic cu peste 1.000.000km la bord mai vorbim.
-
bai esti nebun?, miercuri, 01.05.2013 11:49
Fiabilitate exemplara? Nici despre unele japoneze nu poti sa spui ca au fiabilitate exemplara, dar unii cred ca motoarele de renault sunt exceptionale la fiabilitate, hai las-o ca macane, sunt fiabile in media concurentei, nici prea proaste dar nici exceptionale, asta cu "fiabilitate exemplara" se foloseste in show-room:).
-
ScorpyonVAG, miercuri, 01.05.2013 12:54
Hai sa discutam dupa emblemele celor 2 marci din poza de sus. Mercedes = un cerc, unde punctul de intersectie este fix in mijloc, ceea ce rezulta o precizie maxima, deci fiabilitate indelungata indiferent de motorizare. Renault= seamana cu un circuit/pista, culoare gri,latimea,forma ne duc cu gandul la acest lucru, iar circuitele sunt asociate cu motorizari pe benzina. Deci pa pa Dci nefiabil. Stiu ca o sa iau multe manute rosii, insa era vorba de un comentariu mai putin normal... ceva anormal :)
-
Pana, miercuri, 01.05.2013 13:37
Stai linistit, scorpionule. Motoare DCI exceptionale si masni japoneze indestructibile, care nu se compara cu nici o masina europeana sau americana... deci ti se permite. Haos in capul unora, frate! Se vede ca cei de la AM sunt la gratar, ca nu s-a mai facut curatenie pe-aici.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 01.05.2013 14:04
Si inca ceva. Renault este cunoscut prin prisma motoarelor pe benzina. Megane RS, Clio williams si inca cateva modele. Nici vorba de diesel. Sunt bune, ca nu sunt ca alea din anii 80 ce au aparut pentru prima data sa duca lipsa de fiabilitate, insa nici stralucite nu sunt.
-
Azazel, miercuri, 01.05.2013 18:14
Da @Curier Expert, Renault de pi... pe orice diesel din lume, fie ca e facut BMW, PSA, Mercedes sau oricine mai vrei tu... ca doar sunt "motoare exceptionale cu o fiabilitate exemplara".Si eu care credeam ca numai pe promotor si pe 4tuning sunt "culturalisti" auto. Defapt la masini ne pricepem toti, cu tine in frunte.
-
MD, joi, 02.05.2013 11:11
Copilasi, circula pe strazi multe Renault Master cu peste 1 milion de km la bord, doar ca voi n-aveti treaba cu domeniul...
-
antonny, joi, 02.05.2013 22:45
@MD da exemplu de o companie pe teritoriul Romaniei care are in flota lor peste 10 bucati Renault Master????........oare de ce RENAULT TRUCKS nu are nici un Renault Master pe partea de distributie piese si depanare clienti ????/
-
Liviu, vineri, 03.05.2013 09:39
@antonny Uita-te pe statisticile de vanzari si pe strazi si nu mai manca bors. Vei vedea la greu Mastere vechi de 10-15 ani si noi de ultima generatie deopotriva. PS: daca nu stiai Renault Master este “VAN OF THE YEAR 2012” in GERMANIA
-
Je, sâmbătă, 04.05.2013 00:33
Stie Merc-ul ce stie...E un lucru firesc sa vrei si sa poti sa te aliezi cu cel mai mare constructor de vehicule utilitare din Europa. De ani de zile Renault e lider pe piata asta ;)
-
xss, sâmbătă, 04.05.2013 14:08
Corect ! Si asta nu e tot... Renault Master e multiplu premiat : - «Van of the Year 2012» în Olanda, premiu oferit de către «Automobiel Management» - «Vehiculul anului 2011 pentru companii», acordat de către revista franceză « L.Automobile et l.Entreprise». - «Utilitara anului 2011», distincţie acordată de către revista franceză « L.Argus ». - «Van of the Year 2011», titlu obţinut în Danemarca şi Lituania - «Furgonul anului 2011», premiu acordat de către revista britanică « What Van?» - «Furgonul anului 2010», desemnat în cadrul Fleetworld Trophy 2010 în UK . Grupul Renault a fost ales şi « Constructorul de furgoane al anului » (UK) - «Transportatorul anului 2010», desemnat de către revista germană «Kep». Bine ca stiu romanii sa faca afaceri mai bine decat Vesticii si sa scoata tara din rahat... uite unde suntem acum ! Suntem clar in fata Germaniei, Frantei sau Marii Britanii... Suntem un model economic de invidiat :))
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Alianta Daimler-Renault-Nissan e viitorul industriei auto mondiale!