Premieră istorică pentru Aston Martin: Primul vehicul alimentat cu hidrogen care parcurge Nurburgring-ul
Un Aston Martin Rapide S alimentat cu hidrogen a parcurs, în premieră pentru un vehicul care foloseşte acest combustibil alternativ, o tură a circuitului Nurburgring din Germania.
Aston Martin şi Dr. Ulrich Bez, CEO-ul companiei britanice, şi-au asigurat locul în cărţile de istorie printr-o premieră realizată pe circuitul Nurburgring. Vorbim despre primul tur de circuit parcurs de un model alimentat cu hidrogen, acesta emiţând zero emisii poluante pe întreg parcursul turului de circuit. Rapide S în versiunea alimentată cu hidrogen nu este primul vehicul cu zero emisii de CO2 care vizitează circuitul din aproprierea oraşului Nurburg, dar este primul dintre acestea care este alimentat cu hidrogen şi nu este un vehicul 100% electric, cum a fost cazul modelelor pregătite de Toyota şi Peugeot în lupta lor pentru titlul de "cel mai rapid vehicul electric la Nurburgring".
Inginerii din Gaydon au dezvoltat sistemul de alimentare cu hidrogen al lui Aston Martin Rapide S cu sprijinul specialiştilor de la Alset Global şi, potrivit reprezentanţilor mărcii britanice, a depăşit aşteptările iniţiale prin performanţele furnizate. În urma acestei ture de test, inginerii Aston Martin sunt convinşi că modelul lor este gata de cursa de 24 de ore de la Nurburgring, unde Rapide S se va lupta cu încă 200 de modele de competiţie.
Sistemul de alimentare al lui Rapide-ului din imaginile alăturate permite alimentarea atât cu hidrogen, cât şi cu benzină. Motorizarea modelului de la Nurburgring este şi ea un prototip, fiind vorba despre o versiune twin-turbo a motorului V12 de 6.0 litri găsit în gama Aston Martin. Sistemul de alimentare cu hidrogen are patru rezervoare din fibră de carbon, care pot găzdui 3.5 kilograme de hidrogen la o presiune de 350 bari. Hidrogenul este livrat în camera de combustie printr-un sistem de injecţie separat şi motorul foloseşte o hartă de injecţie diferită atunci când este alimentat cu acest gaz.
Via Newspress (înreg.)
a fost odata si bmw ... spuneau ca revolutioneaza piata auto... acum se mai aude ceva de tehnologia mult titrata in majoritatea revistelor de profil ,au abandonato sau lucreaza ultra secret ... a fost mai multa reclama deoarece concurau in perioada respectiva in F1 acum se imprumuta de tehnologie pt moatre electrice... inafara de propaganda nu fac nimic nici cei de la aston ..... ce cred ,vom platim in contiunuare un pret supraevaluat al petrolului .... cati bani se cheltuiesc la nivel global pt armament .dar pt educatie .state la limita foametei ...restul sunt pt a ne tine preocupati cu nimicuri