Renault a terminat în creştere 2011, graţie pieţelor din Rusia şi America latină
Renault a stagnat pe piaţa europeană însă şi-a îmbunătăţit rezultatele pe pieţe ca Rusia, Turcia şi America Latină. Francezii rămân al doilea producător din Europa.
Renault nu s-a descurcat foarte bine anul trecut, înregistrând scăderi pe mai multe pieţe europene. Chiar şi aşa, constructorul francez a reuşit să depăşească numărul de maşini vândute în 2010 cu ajutorul cifrelor înregistrate pe celelalte pieţe mondiale.
Spre deosebire de evoluţia pe Bătrânul Continent, Grupul Renault s-a descurcat excelent pe pieţe ca Rusia (+40%), Turcia (+13%) şi America Latină (+10%). În Europa vânzările au scăzut cu 0.5%, însă constructorul francez a reuşit să îşi menţină poziţia a doua în topul celor mai mari producători europeni, cu o cotă de piaţă de 8.6%. Lucrurile au stat mai bine în segmentul vehiculelor comerciale uşoare, unde Renault este lider de 14 ani şi se bucură de o cotă de piaţă de 15.6 procente.
În Europa, pieţele care au manifestat un apetit crescut pentru modelele Renault au fost Olanda (+16%), Germania (+9%), Austria (+9%) şi Belgia/Luxemburg (+5%). Scăderi s-au înregistrat în Portugalia (-30%), Spania (-17%), Italia (-10%), Marea Britanie (-2%) şi Franţa (-1.3%).
În ciuda evoluţiei ezitante, vânzările grupului Renault au depăşit valoarea din 2010 cu 94.697 de maşini, atingând 2.722.062 unităţi, echivalentul unei cote de piaţă globale de 3.6%. În interiorul grupului lucrurile au stat puţin diferit. Brandul Renault a cunoscut o creştere de 6.8%, totalizând 83% din vânzările grupului. Dacia a scăzut cu 1.8% la nivel mondial, alături de Samsung Motors, unde declinul a fost mult mai pronunţat, de 27%.
Pentru anul acesta Renault îşi propune o revigorare a prezenţei sale la nivel mondial cu nu mai puţin de nouă modele noi disponibile în gamă.
via | just-auto