Reţeaua de distribuitori Dacia va creşte în 2012
Oficialii Dacia au anunţat că reţeaua de distribuţie din Europa va creşte în 2012 şi au reafirmat sprijinul pentru uzina de la Mioveni.
Thomas Dubruel, Directorul Comercial al mărcii Dacia, a anunţat că numărul de reprezentanţe ale mărcii va creşte în decursul acestui an pe pieţele din Europa de Vest, în special pe piaţa din Franţa. Vorbim despre reprezentanţele monomarcă Dacia, modelele din Mioveni fiind vândute în showroom-uri exclusive Dacia ca parte a strategiei constructorului de care aparţine, Renault. Numărul de dealeri Dacia din Franţa va creşte în acest an, până în ianuarie 2013 urmând să fie aproximativ 180 de dealeri Dacia în Franţa.
În România, Dacia are o reţea dezvoltată, cu 95 de showroom-uri şi 107 service-uri. Constructorul se mândreşte cu rezultatelor respectivelor reprezentanţe şi cu faptul că nicio reprezentanţă nu a întâmpinat dificultăţi financiare în perioada de criză. România este cea de-a treia piaţă pentru Dacia în 2011, fiind surclasată de Franţa şi Germania. Pe locul patru s-a situat Italia, iar clasamentul s-ar putea schimba în 2012 şi 2013 având în vedere noile modele pe care le va lansa Dacia în această perioadă. Oficialii Dacia nu exclud posibilitatea ca piaţa din Italia să depăşească piaţa din România.
Aşteptările Dacia pentru piaţa auto din România în 2012 sunt de creştere, dar oficialii mărcii s-au ferit să estimeze valorile pe care le va atinge piaţa internă în decursul acestui an. Aproape jumătate din vânzările Dacia în România în 2011 au fost realizate prin intermediul Programului Rabla 2011, iniţiativă apreciată de oficialii mărcii. Logan rămâne cel mai bine vândut model al mărcii, urmat de Duster şi apoi de Sandero, model mai popular pe pieţele din Vest încă de la debutul său. Cu toate acestea, oficialii Dacia consideră că Sandero s-a descurcat bine pe piaţa din România şi că a atins publicul ţintă al acestui model.
Oficialii Dacia au subliniat faptul că producţia noului Lodgy va fi realizată la uzina din Tanger din motive de logistică şi că mutarea facilităţilor de producţie din România este exclusă. Uzina din Mioveni a ajuns la capacitatea maximă de producţie, fiind imposibilă adăugarea unui alt model pe linia de fabricaţie, nefiind vorba de o problemă legată de lipsa infrastructurii din România sau de costurile de producţie ale acestei uzine.