Refresh pentru E-Klasse
A venit randul lui E-Klasse sa isi primeasca urmasii. Noua generatie a modelului german va fi lansata la Salonul de la New York, modificarile fiind mai mult tehnice decat estetice.
Mercedes va fi reprezentat la Salonul Auto de la New York de un E-Klasse nou. Constructorul german spune ca e vorba de o noua generatie. Totusi, unii ar putea spune ca, avand in vedere faptul ca modificarile exterioare sunt foarte subtile, noul E-Klasse putea foarte bine sa primeasca in capatul denumirii cuvantul “facelift”. Insa schimbarile importante vin la interior.
Sa vedem ce ne pregateste constructorul german pentru sfarsitul lunii. Din punct de vedere estetic, Mercedes vine cu o nou format al grilei radiatorului, care urmeaza linia unui “V” pronuntat. In partile laterale ale acesteia, noile faruri de pozitie bazate pe tehnologia LED reprezinta o premiera absoluta pentru casa germana. Schimbari subtiri si la interior: volanul, unele comenzi de pe bord si noi posibilitati de alegere a schemei cromatice.
In schimb, gama de propulsoare sufera destule modificari. Sa le luam pe rand.
1. E 200 CDI trece de la 122 CP si 270 Nm la 136 CP si 340 Nm. Consumul (6.3 litri/100 km) ramane nemodificat.
2. Cifrele lui E 220 CDI se schimba si ele, propulsorul dezvoltand acum 170 CP si 400 Nm (in crestere cu 14 respectiv 18 % fata de generatia anterioara).
3. E 320 CDI ramane la aceeasi valoare de putere (224 CP), crescand insa cuplul maxim (de la 510 la 530 Nm).
4. E 200 Kompressor beneficiaza acum de 184 CP si 250 Nm.
5. In topul gamei va fi disponibil un nou propulsor: un V8 de 5.5 litri (388 CP) capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5.3 secunde.
6. Va fi introdus in gama omniprezentul V8 de 6.3 litri. Astfel, cu 514 CP si 630 Nm, E 63 AMG va deveni cel mai puternic E-Klasse contruit vreodata.
Celelalte noutati se vor referi la pachetul Direct Control, care imbunatateste suspensiile, la sistemul Adaptive Brake, care revizuieste gestiunea franelor si la un kit de monitorizare a presiunii din pneuri. Imbunatatirile tehnice vizeaza introducerea deja clasicelor Pre-Safe, Neck Pro, dar si a luminilor interminente care se actioneaza automat in cazul unei franari bruste si care il atentioneaza din timp pe soferul masinii din spate de manevra utilizata.