RECORD: Volkswagen ID.7 a parcurs 794 km cu un plin de baterie

Publicat vineri, 04.10.2024 10:46 de Alexandru Monenciu

Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km.

Volkswagen ID.7 este unul dintre cele mai eficiente și aerodinamice modele cu zero emisii din industrie. Spre exemplu, are un coeficient Cx de 0.23, iar în versiunea ID.7 Pro S poate acoperi până la 709 kilometri cu un plin de baterie.

Volkswagen Team Switzerland și Felix Egolf, expert în conducerea pe distanțe lungi cu mașini electrice, tocmai au demonstrat că ID.7 Pro S poate mai mult.

Un exemplar de serie a fost condus pe o distanță totală de 794 de kilometri. Distanța a fost acoperită în 15 ore și 42 de minute, cu o viteză medie de 51 km/h, pe un traseu de 81 de kilometri în jurul orașului Zug din Elveția.

Traseul a inclus porțiuni de drumuri naționale, autostradă și, inevitabil, trafic bară la bară.

La final, computerul de bord indica o autonomie de 2 kilometri și un consum de 10.3 kWh/100 de km. Ca o comparație, cel mai mic consum declarat de Volkswagen pentru ID.7 Pro S este de 13.6 kWh/100 de km (WLTP).

Consumul obținut de Volkswagen ID.7 Pro S pe durata acestui experiment corespunde cu un consum de 1.1 litri/100 de km al unui model diesel.

Spuneam despre Felix Egolf că este un expert în conducerea pe distanțe lungi cu mașini electrice. În 2020 și 2021, elvețianul a stabilit două recorduri de autonomie cu Volkswagen ID.3.

Prima dată a parcurs 531 de kilometri, din Zwickau (Germania) până în Schaffhausen (Elveția), iar a doua oară a parcurs 602 kilometri cu o singură încărcare, prin 15 trecători din munții Alpi.

via Volkswagen

  • Matei_cel_nou, vineri, 04.10.2024 12:28

    Așteptăm trompetele.

  • dan_grc, vineri, 04.10.2024 13:38

    Parcă electricele VW erau varză, cu soft catastrofal și de două ori mai scumpe ca modelele chinezești, cum este posibil sa lauzi un produs VW, după sute de comentarii de desființare a acestei mărci ? Este destul de simplu, coloană vertebrală de molusca.

  • Banditos, vineri, 04.10.2024 13:57

    "via Volkswagen"

  • alex_cu_a_mic, vineri, 04.10.2024 14:05

    Bun consumul dar parca am vazut un test cu alta masina cu sub 10kwh/100km, deci se paote si mai bine. Dar indiferent de consum, pretul eclipseaza orice altceva.

  • Fast_and_Curious, vineri, 04.10.2024 14:47

    @alex_cu_a_mic - am condus ProS Tourer si m-a impresionat foarte mult. Pretul insa, mi-a luat glasul. Oferta primita (nu in Romania) a fost de peste 62K €, intr-adevar cu echipare generoasa (pompa de caldura, panorama etc.). Dar totusi e 62K pt un VW!!!

  • Nico, vineri, 04.10.2024 15:38

    Mie imi pare ca focusul articolul ar trebui sa fie pe domnul Felix Egolf care a gasit a nisa faina ... il ajuta si numele e-Golf :)

  • Matei_cel_nou, vineri, 04.10.2024 16:07

    Passat cu echipare generoasa e 50k.

  • spaclu lu manole, vineri, 04.10.2024 20:18

    Diferenta intre consumul declarat de producator si consumul scos de un profesionist :) Sa zicem ca scoti 794km in conditii ideale. Dar si daca ai o autonomie de 650-700km la mers normal (in limite legale) sau in jur de 500km daca tragi de ea, si tot e fantastic. Acuma trebuie sa fii berbec dus cu capul sa mergi intr-una ca la raliu. Dar la un mers normal si cate o talpa din cand in cand, e mai mult decat acceptabil. Iarna daca ramai cu un 400km autonomie, e mai mult decat face majoritatea intr-o saptamana. Ce ma intereseaza momentan este tehnologia. Preturile, speram, se vor ajusta in timp. Amintiti-va la ce preturi ajunsesera masinile inainte de covid. Acuma, daca lacomia corporatistilor e dominanta, n-o sa vedem reduceri prea curand, nici daca se trece la adoptia in masa a masinilor electrice. 'Om trai si 'om vedea.