Recomandări noi pentru şoferi: distanţa laterală pentru depăşirea unei biciclete este de 1.5 metri

Publicat luni, 19.12.2016 12:55 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Codul Rutier prevede acum că distanţa laterală minim recomandantă pentru depăşirea unei biciclete este de 1.5 metri. În plus, bicicliştii sunt obligaţi să poarte cască şi să se echipeze cu elemente care să asigure vizibilitatea în trafic.

Guvernul României a adoptat la sfârşitul săptămânii trecute o hotărâre prin care Codul Rutier a suferit câteva modificări importante care vizează în special bicicliştii.

Cea mai importantă noutate se referă la depăşirile efectuate de şoferi asupra bicicliştilor. Dacă până acum Codul Rutier menţiona doar că manevra are loc la o "distanţă laterală suficientă", noua formulare este că distanţa recomandată este de cel puţin 1.5 metri. Totuşi, şoferii nu sunt obligaţi să respecte această prevedere.

Pe de altă parte, noul regulament prevede că bicicliştii trebuie să semnalizeze mai bine că se află în trafic. Dacă în prezent singura obligaţie era aceea de a avea elemente de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor, noua regulă este mai elaborată.

"Echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, şi să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor; se specifică distanţa laterală recomandată la depăşirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o "distanţă laterală suficientă"", explică guvernul într-un comunicat de presă.

Noile reguli vin la numai două luni după publicarea unui raport care evidenţia că 10% dintre accidentele grave din România din primele 9 luni ale anului sunt provocate de către biciclişti.

Via Hotnews

  • petrush, luni, 19.12.2016 13:13

    nu s-a inteles bine. biciclistii provoaca 10 la suta din accidentele intre un autovehicul si o bicicleta.grave, bineinteles.

  • biclocar, luni, 19.12.2016 14:32

    Întrebare de baraj: circul cu bicicleta pe un drum cu 2 benzi. La un moment dat pe banda 1 sunt parcate, în raza de acţiune a indicatorului ,,oprirea interzisă”, mai multe autovehicule (să zicem 10). Mă înscriu pe banda 2 pentru a le depăşi, ţinând cont că pot fi considerate obstacole. Trec de 9 maşini, apoi mă loveşte un autobuz din spate şi mă trimite pe lumea cealaltă. Cine e vinovat? Dacă aşa sunt majoritatea accidentelor cu biciclişti (avocaţii şoferilor putând uşor invoca faptul că biciclistul nu avea ce să caute pe banda 2 sau că a depăşit fără să se asigure), atunci e clar de ce statisticile spun că bicicliştii sunt de vină.

  • biclocar, luni, 19.12.2016 14:36

    Ţările cele mai prietenoase sunt pur și simplu acelea care au cei mai mulți bicicliști; aceste două aspecte sunt strâns legate! Atât Olanda cât și Danemarca au o infrastructură excelentă, care oferă siguranță și confort pentru bicicliști, ca să atragă cât mai mulți posibil. Asta implică finanțare și angajament politic pentru crearea unor drumuri și orașe prietenoase cu ciclismul și plimbatul pe jos. Banii investiți vor fi, desigur, recuperați printr-o sănătate mai bună, mai puține accidente, un nivel scăzut al poluării, mai puțină aglomerație, mai puține zile de concediu medical etc.

  • Scorpionul.negru, luni, 19.12.2016 16:55

    Vezi sa nu se respecte la noi .....

  • iuliohir, marţi, 20.12.2016 07:55

    Daca am avea drumuri, daca am avea piste, daca biciclistii ar avea semnalizatoare, daca soferii ar fi mai atenti, daca oamenii ar merge la vot, daca am folosi creierul fara alcool, daca ne-am spala pe dinti, daca ne-am iubi parintii, daca n-am arunca hartii pe jos, daca nu am fura de la altii...suntem o tara de "daci", daca am lua-o asa... ! Romanul trebuie sa invete sa fie defensiv, in orice, momentan ! Pentru ca nu avem infrastructura de orice fel !

  • Ara, marţi, 20.12.2016 13:17

    @biclocar. Esti un pericol public. Din oamenii bolnavi traieste o adevarata industrie, cred. Plus spagi, combinatii, contacte umflate, etc., etc. Cum sa vrei ca romanii sa fie sanatosi?!