Recall-record Toyota: 3.8 milioane de masini

Publicat miercuri, 25.11.2009 17:06 de Mircea Meșter

Toyota SUA a gasit solutia pentru problema pedalei de acceleratie anuntata in luna septembrie: va inlocui sau va remodela gratuit pedalele celor 3.8 milioane de masini afectate.

Toyota a anuntat oficial ca va inlocui sau va remodela pedala de acceleratie a 3.8 milioane de masini in cadrul celui mai mare recall din istoria companiei, anuntat in prima faza in luna septembrie. Campania vizeaza doar modele vandute de Toyota in SUA: Camry (2007-2010), Avalon (2005-2010), Prius (2004-2009), Tacoma (2005-2010), Tundra (2007-2010), Lexus ES 350 (2007-2010), Lexus IS 250 (2006-2010) si Lexus IS 350 (2006-2010).

Reprezentantii service-urilor Toyota vor fi nevoiti sa asiste la o serie de cursuri legate de aceste modificari la inceputul anului viitor, urmand ca recall-ul sa aiba loc efectiv in perioada ulterioara.

Recall-ul fusese anuntat de Toyota in luna septembrie, in urma unor accidente care s-au soldat cu moartea a cinci persoane. In acel moment, inginerii Toyota suspectau faptul ca principala cauza a accidentelor este alunecarea covorasului de sub pedalier in pedala de acceleratie, care era astfel apasata fara voia celui de la volan. Defectul a fost confirmat ulterior de NHTSA, organizatia americana care administreaza siguranta traficului de peste Ocean.

In aceste conditii, pe langa modificarile aduse pedalei de acceleratie, Toyota va instala un sistem electronic care va opri alimentarea motorului in cazul in care se detecteaza apasarea simultana a pedalelor de frana si de acceleratie. Conform comunicatului oficial al constructorului nipon, aceasta schimbare reprezinta "o masura extra pentru intarirea increderii clientilor".

Recall-ul nu va avea niciun efect asupra bugetului anual Toyota, constructorul nipon avand rezerve de 5.6 miliarde de dolari pentru rechemari in service.

via | Automotive News (inreg.)

  • sacalulvic, miercuri, 25.11.2009 19:14
    ciudat

    infailibilitatea Toyota zdruncinata sau intarita? Ford facuse luna trecuta un recall de 14 mil de masini care riscau sa ia foc in statele unite! masiniele pentru SUA sunt mai prost facute chiar decat pentru romania?????

  • crysti09, miercuri, 25.11.2009 20:58

    Da, poate, dar sunt mai dotate, probabil. Intotdeauna exista o esplicatie )))

  • Blue, miercuri, 25.11.2009 23:20
    @sacaluvic

    Explicatia e ca acolo exista un organism care functioneaza si-i obliga sa faca asemenea recalluri. E ca si cum ai spune ca Corea de Sud e o tara mai corupta decat Romania, pt ca acolo fiul primului ministru a fost arestat pt coruptie, iar la noi nu a existat niciun caz de genul asta

  • Bethurbazal, joi, 26.11.2009 08:07
    Opinie

    Interesant. Eu am un Grande Punto de serviciu si i-am scos covorasul de la locul soferului. La mine cauza a fost alta. Nu puteam apasa pedalele cat de tare as fi vrut. In plus, la ambreiaj pantoful atingea pe lateral stanga covorasul si se julea. E drept ca masina nu avusese covorase la primire si ii pusesem unele de Dacia.

  • Lache, joi, 26.11.2009 09:09
    O gramada de prosti

    Bun,se accelera masina singura.Si?Numai niste dobitoci puteau muri din cauza asta.Nu au putut opri masina?De ce?Pentru ca sunt niste prosti aia care au murit.Stiu ca nu trebuie sa-i vorbestei de rau pe mortzi,dar astia mortzi sunt campionii prostilor.Intr-un caz ca asta scotzi masina din viteza si pui frana.daca e cutie automata,la fel:pui masina in neutral si pui frana,sau pur si simplu pui frana.Cand pui frana,ECU taie alimentarea cu combustibil automat.Ce potzi sa mai faci?Te apleci un pic si tragi covorul de sub pedala.Astia care au murit nu trebuie plansi de nimeni.Chiar ar trebui sa ne bucuram.Sunt cinic,dar e adevarat.Catzi altzii ar fi putut muri din cauza lor,pt ca nu sunt in stare sa conduca o masina?

  • Circotasul auto, joi, 26.11.2009 09:18
    Toyota - marfa de consum

    Toyota - este la fel de proasta ca si multe alte masini. Cu cit produci mai mult cu atitea chiftele faci . Exemplu e clar.

  • Marian, joi, 26.11.2009 09:51

    De ce doar in State se face recall? In alta parte a lumii nu s-au mai vandut masini automate? Sau nu au acelasi tip de covoras? Se face pentru ca doar acolo ii obliga.

  • lol, joi, 26.11.2009 10:17

    @ Lache : Din moment ce au murit in accident era vorba de o situatie LIMITA care se desfasoara intr-o secunda sau doua...probabil ca tu intr-o secunda pui si frana , constati ca pedala accelereaza, scoti masina din viteza si aranjezi si covorasul...din pacate se pare ca in accidente nu mor prostii care trebuie din moment ce tu inca poti comenta pe automarket...

  • Lache, joi, 26.11.2009 10:41
    lol

    Poate ca eu sunt prost,dar terog eu mult de tot,nu-tzi lua masina.Intr-o secunda,la cat poata sa-tzi sara viteza?Cat de greu este covorasul ala?Un lucru e sigur:nu-i mai greu dacat creerul tau ,In cazul asta,un covoras la fel de greu ca cerebelul tau,ar produce o acceleratzie la toyota mai a dracului decat la un motor super performant.Intr-o secunda nu potzi sa faci mai nimic,dar eu pot sa fac unul ca tine.Ia uite ce comentariu.

  • Lache, joi, 26.11.2009 10:49
    lol

    Daca ai vazut ce s-a intamplat,nu ai mai zice ca a fost situatzie limita.Au avut timp sa sune la 911 si sa spuna ca nu pot sa opreasca masina deoarece se accelereaza,si cer sa li se spuna ce sa faca.Asta nu-i prostie omeneasca?In loc sa gandesti,tu suni pe altcineva sa-tzi spuna ce sa faci?Daca tu potzi sa faci toata treaba asta in una sau doua secunde,esti tare de tot.Tu esti destept,restul prosti.

  • Lache, joi, 26.11.2009 11:27
    asa,aiurea

    Luatzi o toyota din asta si o punetzi pe elevator.Pornitzi motorul,apasatzi frana,punetzi cutia de viteze pe "drive",luatzi piciorul de pe frana,iesitzi din masina si apoi punetzi covorasul pe pedala de acceleratzie.Acum sa vedetzi unde urca vitezometrul.E mai greu covorasul decat piciorul(lui lol)?

  • dan, joi, 26.11.2009 15:19
    ha!

    am un fiat din '96 (l-am luat second) si avea in dotare inca covorasele originale. de fiecare data, dupa aporx 15-20 minute de condus, imi aluneca si imi bloca aleator careva din pedale (cel mai des ambreiajul, acceleratia doar de cateva ori).. primul lucru: injuram, apoi imi infigeam partea calcaiului de la pantof in el si il trageam de tot de sub pedale. de fiecare data imi reusea in maxim 2 secunde. in prezent nu mai am covoras; acum pasagerul se bucura de amandoua :))