RAPORT FINAL: Hyundai Kona Electric în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală
Hyundai Kona Electric este unul dintre cele opt modele care a luat parte la #ElectricRomânia, turul țării cu mașini electrice. După 8 zile în care am parcurs peste 2.000 de kilometri , SUV-ul asiatic intră sub lupa cifrelor. Astăzi aflăm cum s-a descurcat Kona Electric și care a fost autonomia reală calculată de noi.
Hyundai Kona Electric este propunerea mărcii coreene pe piața populară a SUV-urilor. Modelul electric dezvoltat de constructorul asiatic este disponibil în două versiuni de putere și baterie. Varianta de bază folosește un motor electric de 99 kW și o baterie de 39.2 kWh, iar vârful de gamă, cel care ne-a însoțit în #ElectricRomânia by Vitesco Technologies, este echipat cu un motor de 150 kW (204 CP) și o baterie cu o capacitate netă de 64 kWh.
Pe parcursul celor opt zile, cei 14 jurnaliști și creatori de conținut care au luat parte la turul țării cu mașini electrice au fost "răsfățați" de Kona Electric cu o autonomie generoasă și cu timpi de încărcare mici, datorită posibilității utilizării unei prize DC cu o putere de până la 50 kW.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE HYUNDAI KONA ELECTRIC
ADRIAN MITREA (0-100.ro)
Hyundai Kona electric se remarcă pozitiv printr-o suspensie extrem de tolerantă pe drumuri proaste și printr-o calitate a fabricației excepțională. Nu bate, nu troncăne, nu zornăie. Fără greierași. Autonomia versiunii testate, cu baterie de 64 kWh (net), poate trece lejer de 400 de kilometri pe drumuri naționale. Ca mașină electrică, merge foarte bine și are o eficiență bună.
Pe de altă parte, îi lipsește rafinamentul, iar instalația audio este obositoare, deși aparent bass-ul puternic îți ia ochii. Mă rog... urechile. Geamurile nu se pot ridica sau coborî din cheie, luminile albastre din interior (de la butoane) sunt obositoare pe timp de noapte, iar camera video de marșarier are rezoluție proastă și rămâne activă doar cât mașina se află în R, deci nu până la finalizarea manevrelor înainte-înapoi specifice operațiunii de parcare.
Deranjant este și faptul că “îți fură” volanul din mâini la accelerări mai bruște, ceea ce poate fi periculos. Este un comportament specific mașinilor electrice cu roți motrice față... comportament pe care Kona electric nu pare să vrea să-l ascundă sau tempereze.
BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA ECOWHEELS)
Dacă vrei să privești relaxat electrificarea, trebuie să te uiți la Hyundai Kona EV. E definiția relaxării pentru clientul crispat, care își face tot felul de scenarii negativiste, construite pe marginea sindromului de range-anxiety. Și, foarte important, într-o perioadă în care toate mașinile aleargă în direcția unui viitor populat doar cu ecrane tactile, Kona EV este o oază de ergonomie, cu butoanele lui clare și simpliste. E drept, aș fi inclus în simplismul ăsta o climatizare pe două zone. Ceva obligatoriu pentru epoca noastră. Nu am lăsat calitatea plasticelor să ne descurajeze, pentru că accelerația e savuroasă. Nu discutăm despre cum arată, pentru că, și după trei ani pe piață, spatele lui Kona încă îmi amintește Angry Birds.
PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)
"Range anxiety" nu există în vocabularul lui Hyundai Kona Electric. O autonomie foarte bună, de 450 de kilometri, este punctul său forte. După aproape 350 de kilometri făcuți azi și peste 7 ore petrecute la volan, pot spune că mașina este plăcută la condus și destul de confortabilă. Interiorul nu mă încântă, dar partea bună e că te obișnuiești repede cu sistemul de infotainment și te descurci relativ ușor cu toate butoanele și comenzile. Kona este o mașină electrică bună, însă cam anostă și lipsită de personalitate.
ALIN IONESCU (MAȘINISTUL)
Deși nu este proiectată de la zero ca o mașină full electrică, Hyundai Kona Electric se simte natural și oferă o autonomie generoasă. Cu bateria de 64 kWh (capacitate utilă), crossoverul are o autonomie reală de peste 400 km, astfel că anxietatea specifică mașinilor electrice este aproape inexistentă în utilizarea cotidiană. Kona stă bine și pe dinamică. În versiunea cu bateria de top de 64 kWh (preț de pornire de 38.175 de euro), Hyundai-ul dispune de 204 CP și 395 Nm, care îi permit să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 7.6 secunde. Mai mult, forța motorului electric și platforma cu tracțiune față fac ca modelul coreen să rupă aderență chiar și la viteze de 60-70 km/h, atunci când pedala de accelerație este apăsată brusc la podea.
O parte din “vină” o au, desigur, și anvelopele cu rezistență redusă la înaintare. Exemplarul prezent în #ElectricRomania, în echiparea de top Luxury+, cu vopsea metalizată Ceramic Blue, are un preț promoțional de 43.340 de euro cu TVA inclusă. Din acest cost se scade ecobonusul de 9265 de euro oferit de stat prin programul Rabla Plus, ceea ce reduce prețul mașinii la 34.075 de euro. Luând în calcul autonomia și perfomanțele menționate mai sus, dar și echiparea bună (modelul testat dispune de toate dotările și sistemele de asistență de care ai avea nevoie într-o mașină modernă), Hyundai Kona are cel mai bun preț în raport cu ce oferă dintre toate automobilele din tur.
TUDOR RUS (DOUALOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)
Hyundai Kona este pentru doritorii de electrice alegerea pragmatică dictată de matematica pură din spatele autonomiei și al consumului de energie electrică. Sigur, plasticul de la interior nu e cel mai moale de pe planetă, dar poate timpul va trece mai frumos peste el. Sportivitatea nu e neapărat un selling point, deși șasiul este unul echilibrat, cu tente picante în modul sport. Altfel, partea vizuală de la interior și exterior ține de ochiul fiecăruia, de multe ori încețoșat de preferințe personale și subiectivism - nimic greșit aici, din punctul meu de vedere. Dar dacă e să trag linie, Kona iese pe plus cu lejeritate pentru cei care prețuiesc timpul. Timp salvat cu încărcarea, cu pauzele ceva mai mici în care bateria înfulecă electricitate sau cu posibilitatea de a continua drumul de acolo de unde alte electrice se opresc.
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)
Hyundai Kona Electric este una dintre cele mai plăcute surprize din acest tur. Cu un look futurist, modelul coreean întoarce capete pe stradă, iar autonomia oferită de bateria de 64 kWh (capacitate netă) este extrem de mare. Oficial, cifra este de 450 km, dar cu un stil mai temperat de condus poți trece lejer de 500 km cu un singur plin de baterie. Iar consumul mediu se menține în jur de 12 kWh/100 km chiar și atunci când am ales să merg în ritm mai susținut pe drumurile pustii din zona satelor Charlottenburg și Altringen pe care le-am vizitat în ziua 6 din Electric România 2020.
Kona electric are avantajul că poate fi condus și doar cu pedala de accelerație dacă alegem nivelul trei pentru recuperarea energiei din clapetele amplasate pe volan. Îmi place și selectorul cu butoane pentru direcția de mers, iar amplasarea portului de încărcare în partea din față a mașinii face mai simplu accesul la stațiile de încărcare.
CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)
Hyundai a reușit să vină pe piață cu un produs care poate scoate din vocabularul pasionaților de electrice termenul de range anxiety. Cu o baterie de 64 kWh net, SUV-ul asiatic reușește să parcurgă fără emoții peste 400 de kilometri cu un “plin” al bateriei și chiar poate să depășească valoarea oficială de 449 de kilometri. Iar acest lucru nu-l poți trece cu vederea, mai ales că prima întrebare a curioșilor este “cât pot să merg cu ea?”.
Dacă pui la socoteală și faptul că ai în față un SUV (segmentul cu cele mai bune vânzări din ultimii ani) vei descoperi un produs atractiv. Totuși, interiorul nu este cel mai atractiv din segment, Hyundai mizând prea mult pe elementele clasice din portofoliu. Cei 204 cai putere sunt suficienți pentru a simți din plin senzațiile pe care le poate oferi un model electric, însă modul “necivilizat” în care livrează resursele în Sport i-ar putea speria pe cei mai puțin experimentați.
ROBERT STAN (LIFENEWS.RO)
Ultima zi dintre cele opt ale #ElectricRomânia a început cu confortul dat de bateria de 64 kWh a SUV-ului electric Hyundai Kona care promite un drum Sibiu - București fără a fi nevoie de pauze la stațiile de încărcare. De altfel, de la Sibiu la Pitești mașina a consumat mai puțin de 25% din energie. (Atenție, în sens invers, valorile vor fi cu totul altele).
Pe lângă o autonomie de cira 400 de kilometri, ba chiar mai mare dacă avem în vedere că o mare parte a drumului este în coborâre, Kona Electric pune la dispoziția șoferului 204 CP, ceea ce se traduce prin accelerații excelente pentru a depăși la nevoie, plus un pachet de dotări care nu lasă prea mult loc de mai bine.
Toate acestea la un loc înseamnă un drum liniștit, dacă nu luăm în calcul pauza forțată de mai bine de o ora de pe valea Oltului (deja "obișnuitul" si tragicul accident care oprește complet traficul și iți dă peste cap orice estimare de timp), la bordul unei mașini cu un pret de 42.935 euro (Hyundai Kona Electric, Luxury+).
HYUNDAI KONA ELECTRIC ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 88% | ||||
240 km | 3/5 | ||||
SFÂNTU GHEORGHE | 33% | 91 minute Stație Hotel Park (DC 50 kW) |
52.7 kWh | 97% | 50 lei |
43 km | 3/5 | ||||
BALVANYOS | 87% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 15.6 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 43.8 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 29 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 31 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 283 km (13.26% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 44 kWh | ||||
COST EFECTIV | 50 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 410.3 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 87% | ||||
155 km | 2/5 | ||||
BACĂU | 62% | 23 minute Stație Central Plaza (e.On) (DC 50 kW) |
15.1 kWh | 81% | 25.7 lei |
134 | 4/5 | ||||
IAȘI | 50% | 55 minute Stație Hotel Select (DC 50 kW) |
32 kWh | 100% | 44.8 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 13.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 44.7 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 28 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 18 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 289 km (13.54% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38.2 kWh | ||||
COST EFECTIV | 70.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 484.8 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 100% | ||||
141 km | 3/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 64% | 75 minute Stație MOL (e.On) (DC 50 kW) |
28 kWh | 100% | 47 lei |
202 km | 4/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 63% | 30 minute Stație e-Charge (DC 50 kW) |
18 kWh | 86% | 35 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 15 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 48 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 7 ore și 24 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 45 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 343 km (16.07% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 51.5 kWh | ||||
COST EFECTIV | 82 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 426.7 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 85% | ||||
185 km | 4/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 45% | 125 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
36.2 kWh | 100% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 15.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 41 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 16 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 5 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 195 km (9.14% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 29.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 421 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 97% | ||||
333 km | 3/5 | ||||
TIMIȘOARA | 42% | 54 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
29.2 kWh | 80% | 29 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 11.6 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 51.3 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 29 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 54 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 333 km (15.6% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 29 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 551 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 79% | ||||
115 km | 3/5 | ||||
TIMIȘOARA | 60% | 82 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
31.1 kWh | 99% | 29 lei |
12 km | 3/5 | ||||
HOTEL TIMIȘOARA | 97% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 11.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 34 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 44 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră de 22 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 127 km (5.96% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 14.9 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 547 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 97% | ||||
274 km | 3/5 | ||||
SIBIU | 36% | 77 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
42.9 kWh | 95% | 83.7 lei |
2 km | 3/5 | ||||
SIBIU | 95% |
30 minute |
4 kWh | 99% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 15.4 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 72.5 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 54 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 47 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 283 km (13.26% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 43.5 kWh | ||||
COST EFECTIV | 83.7 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 415.6 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 98% | ||||
281 km | 1/5 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 46% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 12.9 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 56.2 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 4 ore și 59 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | - | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 281 km (13.17% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 36.2 kWh | ||||
COST EFECTIV | 0 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 496.1 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2134 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 44 de ore și 43 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 10 ore și 42 de minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 296.6 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 50.3 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 178 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 315.2 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 13.9 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 466 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
Practic acest model este - fara tagada - performera turului Romaniei pentru ca isi respecta angajamentele, in ceea ce priveste autonomia declarata vs autonomiile cele reale obtinute in calatorie - datorita unei conduceri foarte eficiente dpdv al consumului energetic al masinii. BRAVOS HYUNDAI - de mult spuneam pe automarket.ro ca, asiaticii incep sa dea (unele) lectii marilor producatori auto europeni... Cu TESLA este alta poveste..... Din nou, BRAVOS HYUNDAI si de ce nu, concernului coreean HYUNDAI-KIAI!!!