Punctele de ancorare ISOFIX sunt obligatorii în Europa
Uniunea Europeană îi obligă din acest an pe producătorii auto care activează pe continent să îşi doteze maşinile cu cel puţin două locuri cu puncte de ancorare ISOFIX.
Legislaţia Uniunii Europene le impune producătorilor de autoturisme ca maşinile asamblate şi vândute pe teritoriul UE să aibă cel puţin două puncte de ancorare ISOFIX pentru scaunele de copii. Obligativitatea montării punctelor de ancorare a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an, maşinile cumpărate începând cu luna martie fiind, astfel, echipate cu ISOFIX.
Legile europene care obligau părinţii să-şi aşeze copiii care nu au împlinit încă vârsta de 10 ani pe scaune speciale au intrat în vigoare încă din 1995. Cu toate acestea, producătorii de vehicule şi cei de scaune au avut dintotdeauna dispute cu privire la designul special al locurilor pentru copii, astfel că scaunele standard (şi uneori chiar şi cele catalogate drept "universale") erau foarte dificil de montat astfel încât copilul să fie asigurat în caz de accident. Conform unui studiu realizat în 2007 în Franţa, 32% dintre scaunele speciale pentru copii erau montate prost.
Ei bine, problemele practice care făceau uneori imposibilă montarea unui scaun (centuri foarte scurte, scheme prea complexe de montaj, contorsionări) au dus la invenţia punctelor de ancorare ISOFIX. Soluţia este simplă. Fiecare scaun dotat cu acest tip de sistem dispune de două puncte de ancorare, acestea fiind completate de un al treilea, aflat fie în faţa bachetei, pe podea, fie în spatele acesteia.
Legislaţia europeană legată de modul în care sunt protejaţi copii în maşină va continua să fie dezoltată spre binele celor mai tineri mebri ai familiilor de pe Bătrânul Continent. Astfel, 2012 va aduce un nou set de reguli, acesta privind însă modul în care diferitele scaune sunt nevoite să se muleze pe morfologia fizică a copiilor.
mai ramane sa constientizeze si tantzucilea alea boite pe mecla ca la carnavalul de la rio si cu plodul in brate sa numai stea pe scaunul din dreapta soferului dar e la fel ca si cu smecherii cu SH nou-noutz "da jermnia" sau potentatii cu masina de suta de mii incapabili sa isi achizitioneze un rahat de hands-free ce ar fi mai ieftin decat orice incident ce l-ar putea provoca datorita neatentiei. dar nu e mai misto sa stai cu juniorul in fata sau sa te vaza lumea cu aifonul la ureche?