PSA Peugeot-Citroen va investi 300 de milioane de euro pentru modernizarea unei fabrici din Franţa
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au anunţat o investiţie de 300 de milioane de euro la a doua fabrică a lor din Hexagon, uzina din Mulhouse. Aceasta va fi restructurată şi va construi un model de segment C şi două modele de segment D.
Concernul francez PSA Peugeot-Citroen a început procesul de restructurare, anunţând o investiţie de 300 de milioane de euro la uzina Mulhouse din Franţa. În baza acestei investiţii, francezii vor moderniza, reutila uzina şi vor opera schimbări la numărul de angajaţi pentru a asigura profitabilitatea şi viitorul fabricii în viitor. Uzina Mulhouse a celor de la PSA este a doua din portofoliul Peugeot-Citroen din Franţa şi prezintă o importanţă strategică pentru producătorul din Hexagon. Aceasta va produce modele bazate pe arhitectura modulară EMP2, acestea urmând să debuteze în fabricaţie în 2016.
PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit
Carlos Tavares, CEO-ul PSA, a confirmat deja intenţia de a produce un model compact şi două modele de segment mediu la fabrica Mulhouse. Pentru moment, francezii nu au precizat câţi angajaţi ar putea concedia de la această uzină, dar unele voci se tem că uzina PSA din Rennes va avea mai mult de suferit, dar concedierile nu sunt excluse sub nicio formă, deşi viitorul uzinei este asigurat chiar şi după anul 2020. Aceasta din urmă are apxoimativ 4.000 de angajaţi, care produc modelul 508 şi versiunea lui wagon, singurul model din viitorul său fiind succesorul lui 5008, un monovolum pe care PSA ar fi trebuit să-l producă şi să-l dezvolte cu americanii de la General Motors.
Comisia Europeană: "Guvernul Franţei are dreptul să devină acţionar la PSA Peugeot-Citroen"
Cei de la PSA au o înţelegere semnată cu sindicaliştii prin care li se permite să facă toate tăierile bugetare necesare pentru a asigura competitivitatea companiei. Asta înseamnă că până şi fabricile din Franţa şi furnizorii acestora sunt în pericolul de a fi eliminaţi din organigramă în favoarea unor opţiuni mai puţin costisitoare. Până în 2018, PSA Peugeot-Citroen vrea să atingă o marjă de două procente a profitului operaţional, în contextul în care ultimii doi ani i-au adus pierderi cumulate de peste 7.3 miliarde de euro.
Schimbări la PSA: C3 ar putea fi produs în Slovacia, iar electricele ar putea fi eliminate din gamă
Via AutomotiveNews (înreg.)