PSA Peugeot-Citroen ar putea amâna lansarea unui model de serie echipat cu sistemul Hybrid Air
Francezii de la PSA ar putea să amâne momentul lansării unui hibrid care să funcţioneze cu aer comprimat, tirează britanicii de la Autocar citând surse din cadrul companiei.
Sistemul Hybrid Air de la PSA Peugeot-Citroen nu va fi introdus în producţie pe atât de repede pe cât promiteau inventatorii săi, avertizează englezii de la Autocar. Problema nu este neapărat legată de intervalul de timp necesar dezvoltării, ci de reducerea echipei de dezvoltare pe fondul unor reduceri de costuri şi plecarea şefului departamentului responsabil de acest sistem din rândul companiei franceze în urmă cu trei luni. Surse din cadrul concernului afirmă că plecarea lui Karim Mokaddem, liderul de proiect, era planificată încă de la început pentru momentul încheierii primei faze a proiectului. În plus, aceleaşi surse afirmă că nu există niciun plan de anulare a proiectului introducerii unui model de serie echipat cu sistemul Hybrid Air în fabricaţie, cu toate că nu este clar dacă acest lucru se va mai întâmpla în 2016 sau nu.
PSA Peugeot-Citroen va lansa un hibrid fără baterii până în 2016
Francezii de la PSA au anunţat în toamna anului trecut interesul găsirii unui partener cu care să-şi împartă noua tehnologie, despre care afirmau că poate să reducă emisiile de CO2 şi consumul unui automobil cu până la 40% în regim urban fără să folosească acumulatori şi motoare electrice cu o masă ridicată şi cu preţuri pe măsură. Cei de la PSA au nevoie de un volum de aproximativ 500.000 de unităţi pe an echipate cu sistemul lor hibrid pentru ca acesta să fie rentabil din punct de vedere economic, iar concernul francez nu este sigur că poate realiza aceste volume de unul singur. Din păcate, nu există niciun zvon care să anunţe un eventual parteneriat.
Problema impusă de noul sistem Hybrid Air pentru automobilele de serie este legată de componentele speciale pe care le necesită acesta. Acele piese şi elemente trebuie să fie fabricate de furnizori care nu lucrează de obicei cu producătorii de automobile şi necesită volume mari pentru a asigura un preţ bun şi o producţie constantă pentru componentele pe care le vor furniza în vederea realizării acestui proiect. Printre componentele necesare se numără motoare hidraulice, transmisii speciale şi rezervoare de gaz care să reziste la o presiune de 300 de bari.
Via Autocar