PSA Peugeot-Citroen va lansa un hibrid fără baterii până în 2016
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen vor lansa o versiune de serie a hibridului fără baterii dezvoltat împreună cu Bosch până în 2016.
PSA Peugeot-Citroen va alnsa, în termen de patru ani, un hibrid care funcţionează cu aer comprimat. În comparaţie cu un hibrid benzină-electric sau diesel-electric, sistemul Hybrid Air elimină necesitatea acumulatorilor şi a motoarelor electrice pentru o reţea pneumatică bazată pe aer comprimat. Sistemul a fost dezvoltat alături de nemţii de la Bosch şi este mai uşor decât un hibrid benzină-electric. Atât Peugeot, cât şi Citroen vor folosi noul sistem hibrid dezvoltat alături de Bosch şi îl vor lansa simultan pe modelele lor. Există posibilitatea ca modelele GM să beneficieze şi ele de noul sistem hibrid, în baza alianţei pe care au semnat-o cu francezii.
A doua veste bună legată de noul sistem este că acesta aduce costuri mai reduse, ceea ce înseamnă hibrizi mai accesibili. În plus, sistemul nu foloseşte metale rare, reducând poluarea apărută în urma producţiei de acumulatori pentru actualii hibrizi care folosesc un motor cu combustie internă şi un acumulator. Însă, lipsa acumulatorului duce la imposibilitatea încărcării de la priză a acestui tip de hibrid, dar aceasta este o facilitate nouă în rândul hibrizilor de pe piaţă. Prototipul Hybrid Air, bazat pe un Peugeot 208, emite 72 de grame de CO2 pe kilometru, o reducere importantă de la cele 104 grame emise de versiunea standard a vehiculului pe baza căruia a fost construit acel prototip.
Sistemul Hybrid Air cântăreşte aproape 100 kilograme, ceea ce îl face cu 50% mai uşor decât actualele sisteme hibride de pe piaţă, spun cei de la Bosch. Acesta oferă trei moduri de funcţionare şi obţine aer comprimat atât la frânare, cât şi în timpul funcţionării motorului cu ardere internă. Însă, după cum au specificat cei de la Bosch, sistemul prezintă o serie de provocări tehnice. Acestea ar putea fi legate atât de durabilitate, implicând o serie de rezervoare şi de legături care să menţină presiune, cât şi de reducerea costurilor de producţie ale acestor elemente. Primele estimări ale reprezentanţilor PSA anunţă o versiune Hybrid Air a lui Peugeot 208 cu un preţ de pronire de aproximativ 20.000 de euro.
Via AutomotiveNews (înreg.)
nu fac ei cele mai solide masini pentru ca oricum nu sunt nemti insa la motoare si inovatii sunt in top, motoare pe benzina facute impreuna cu bmw (nu de bmw cum ar vrea cocalarii) si dieseluri de nota 10. bravo lor.