PSA Peugeot-Citroen a revenit la profit pentru prima oară după trei ani de pierderi
Concernul francez PSA Peugeot-Citroen a reuşit să revină la profit în primele şase luni ale anului curent. Rezultatul pozitiv al francezilor vine după trei ani de pierderi.
PSA Peugeot-Citroen se bucură de prima revenire financiară a diviziei sale auto din ultimii trei ani, titrează Automotive News. Concernul francez a reuşit să-şi reducă pierderile şi să obţină profit în primele şase luni ale anului curent, anunţând un profit operaţional de şapte milioane de euro. Spre comparaţie, în prima jumătate a anului 2011, PSA Peugeot-Citroen a pierdut 538 de milioane de euro. Dacă francezii vor aplica planul lui Carlos Tavares cu stricteţe, au toate şansele să obţină rezultatele dorite de omul care era adjunctul lui Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, o companie care a trecut prin propriile proceduri de restructurare în urma unor ani dificili din punct de vedere financiar.
PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit
Rezultatele celor de la PSA au surprins analiştii din industria auto, după cum recunoaşte chiar Erich Hause, analist al ISI Group. Carlos Tavares vine cu declaraţii mai puţin entuziaste, explicând că rezultatul pozitiv este doar primul pas din lungul drum către reorganizarea completă a diviziei auto a PSA Peugeot-Citroen. Printre secretele celor de la PSA Peugeot-Citroen se numără reducerea stocurilor, compania franceză reducând cu aproximativ 30.400 de unităţi numărul vehiculelor aflate în inventarul dealerilor în vederea vânzării faţă de valoarea de acum doi ani.
Schimbări la PSA: C3 ar putea fi produs în Slovacia, iar electricele ar putea fi eliminate din gamă
Peugeot va elimina din gamă modelele 807 şi 207 Plus
Printre provocările pe care le are în faţă concernul PSA Peugeot-Citroen până la finele anului curent se numără incertitudinea pe pieţele emergente şi revenirea timidă a pieţei auto din Franţa, explică Tavares. Aceste probleme sunt trecute la capitolul ”provocări şi riscuri” în cea de-a doua jumătate a anului curent, pentru că PSA urmează să-şi reorganizeze întregul portofoliu, să schimbe strategiile de marcă ale Citroen şi Peugeot şi să îşi reducă forţa de muncă din Franţa. Diviziile non-auto ale concernului francez au drept sarcină renunţarea la divizia de rent-a-car ”Citer” şi vânzarea laturii de transport rutier a diviziei Gefco.
Via AutomotiveNews (înreg.)
mai intai trebui sa-si readapteze tehnicile de aburire la zilele noastre, bunul simt fiind o cauza pierduta.