PRORETA - sistemul care franeaza daca incerci o depasire riscanta

Publicat vineri, 20.11.2009 14:53 de Mircea Meșter

Ultimul sistem de siguranta activa dezvoltat de Continental incearca sa elimine riscurile aparute in timpul unei depasiri foarte riscante, impiedicand soferul sa accelereze daca din fata se apropie o alta masina.

Continental lucreaza in aceasta perioada la un sistem inedit anti-coliziuni. Este vorba de rezultatul proiectului PRORETA, un pachet care il opreste pe sofer in momentul depasirii daca din sens opus se apropie o alta masina care nu poate fi evitata.

Concret, sistemul dezvoltat de Continental verifica daca soferul are destul timp si spatiu pentru a efectua depasirea, calculand viteza de rulare a tuturor masinilor implicate (cea proprie, cea depasita si eventual cea care vine din sens opus). Cu ajutorul unui sistem de radare, senzori si camere video, masina vede astfel daca depasirea poate sa aiba loc sau nu, avertizand progresiv soferul prin martori luminosi, sonori, tactili (vibratii in volan si in pedala de acceleratie) si, in ultima instanta, actionand frana pentru a evita un dezastru.

Chiar daca modul de actionare al sistemului pare ciudat si complet nesigur, franarea va avea loc doar in momentul in care soferul incearca sa schimbe banda pentru depasire, evitand astfel "lansarea" masinii intr-o depasire nesigura. Daca se intampla ca masina din fata sa apara in timpul manevrei, sistemul poate actiona pedala de acceleratie la maximum pentru ca depasirea sa aiba loc in siguranta.

via | Automobile Mag

  • unckle, vineri, 20.11.2009 15:41

    suna mult mai putin complicat decat este in realitate :) ... pana atunci o sa lasam mertzanu sa merga in coloana cu pilotul automat ...

  • roadrunner, vineri, 20.11.2009 15:52

    partea cu franatul mi se pare ok fiindca mai sunt inconstieti care se baga aiurea; dar despre acceleratie, in anumite situatii ar putea sa cauzeze probleme.

  • bogdanc, vineri, 20.11.2009 17:38

    franeaza inainte sau dupa ce ai iesit pe contrasens? ca daca e dupa.... iese nasol

  • bogdanc, vineri, 20.11.2009 17:40

    pardon, am inteles eu gresit.. oricum destul de complicat si nu stiu cat de fiabil e sistemul

  • cozappz, vineri, 20.11.2009 17:55
    Kakao

    Cel putin Continental VDO implementeaza sisteme de comunicare intre masini astfel incat fiecare din ele sa stie starea celorlalte masini din zona astfel ca masina nu trebuie sa se afle pe sensul opus ca sa stie ca nu indeplineste conditiile unei depasiri.

  • BurningFlame, vineri, 20.11.2009 22:38
    o idiotenie lugubra...

    prostanii astia de la continental au luat-o razna de tot! in curand n-o sa mai fie nici carbonul de folos la usurarea masinilor de cate tampenii inutile si periculoase vor fraierii astia sa bage in ele...

  • NeoGalaxy, vineri, 20.11.2009 22:43

    Am citit zilele trecute despre un sistem integrat in liniile care delimiteaza benzile de circulatie, o idee care mie mi se pare mult mult mai fezabila. Astfel, asa cum exista 2 benzi diferite, cea continua si cea intrerupta, asa exista si 2 moduri de activare a unui sistem care interzice depasirea de pe banda continua si permite depasirea pe banda intrerupta. Singura problema... este cum decide calculatorul daca se poate efectua depasirea, deoarece sunt 2 factori care conteaza: masina de pe contrasens si banda continua, care nu permite masinii sa intre pe alte sensuri de drum. Evident, este o idee si inca se lucreaza la ea, dar mie mi se pare ceva mai desteapta decat idea de sus.

  • Laurentiu, duminică, 22.11.2009 02:01
    @BurningFlame

    Singurele tampenii inutile si periculoase din componenta masinilor actuale... sunt soferii.

  • BurningFlame, duminică, 22.11.2009 08:31
    @laurentiu

    desigur, de-aia sunt toate mijloacele de transport incepand de la masini si pana la avioane conduse DOAR de oameni... daca te simti asa inutil si periculos, ia-o pe jos vere :)