Programul Rabla: sesiunea de toamnă va începe din 1 septembrie
Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat oficial că sesiunea de toamnă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus vor începe din 1 septembrie. Pentru această sesiune a fost alocată o sumă de 560 de milioane de lei.
Sesiunea de toamnă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus va începe oficial din 1 septembrie. Anunțul a fost făcut de către Administrația Fondului pentru Mediu. Perioada de înscriere pentru noua sesiunea a început deja în 29 august, iar aceasta se va încheia în 12 septembrie.
Pentru noua sesiune a fost alocat un buget de 560 de milioane de lei, așa cum a declarat Mircea Fechet, ministrul mediului. Din această sumă este alocat și un buget de 222 de milioane de lei pentru Rabla Clasic. În schimb, pentru programul Rabla Plus, a fost alocată o sumă de 272 de milioane de lei, dintr-un buget total de 780 de milioane de lei.
Potrivit ministrului mediului, „România s-a angajat să scoată de pe străzile țării noastre un sfert de milion de rable până în anul 2026”. Sunt vizate în special mașinile mai vechi de 15 ani.
Mircea Fechet a mai adăugat că: „Rămânem în continuare cu una dintre cele mai mari alocări din Uniunea Europeană pentru achiziţia unui autoturism electric sau plug-in hybrid. În continuare ne menţinem viziunea Ministerului Mediului de a aloca sume din ce în ce mai mari de la ‘Rabla Clasic’ către ‘Rabla Plus'.”
via Economica
-
Alin, joi, 31.08.2023 19:33
O intrebare. Se indexeaza cumva suma asta de rabla? Masinile (in general) electrice s-au scumpit aiuritor de mult in ultimii ani. Gen id3 a fost lansat cu 30.000 acum e 42.000 (si inainte de facelift in primavara) Euro are inflatie de vreo 25%. Deci si sumele la programul rabla trebuie indexate cu 25% pt a corespunde acestei aberatii.
-
Banditos, vineri, 01.09.2023 09:49
De bun simt ar fi sa conditioneze eligibilitatea de pretul de referinta a masinii, plus un max 10-15%, din momentul in care s-a decis nivelul sumei alocate pentru rabla. In felul asta ar forta producatorii/dealerii sa nu umfle preturile peste masura altfel riscand sa ramana cu masinile pe stoc sau sa nu isi realizeze tinta de vanzari.
-
PMC, vineri, 01.09.2023 12:44
@Banditos: scuze, dar daca ai impresia ca e vb de planeta sau binele cetateanului, trebuie sa te trezesti. Banii astia sunt mutati dintr-un cont in altul, in speta al producatorilor auto. Sau din buzunarul nostru in al lor. Se stie ca fix acelasi model e mai scump in Romania tocmai pentru ca producatorii s-au prins de pomana nesimtita oferita de statul roman. Daca i-ar pasa cuiva de tara asta in primul rand trebuia sa acorde subventii numai si numai pentru masini produse pe teritoriul tarii. In felul asta incurajau producatorii sa vina aici cu investitii, creau locuri de munca, dadeau de lucru unei intregi industrii conexe de subansamble si piese samd samd. In schimb nu, se dau bani aiurea pentru niste masini scumpe, bani care pleaca in conturile unor producatori care au nesimtirea sa scumpeasca pana la anihilarea acelui "ecobonus", din pix, fara nicio justificare. Nimeni nu-i trage de maneca, nimanui nu-i pasa, pentru ca nu a fost, nu este si nu va fi niciodata vorba de cetatean sau planeta. Cine mai crede asemenea baliverne e dus cu pluta.
-
Banditos, vineri, 01.09.2023 13:16
am specificat acolo, "de bun simt ar fi sa..." :)) ca idee, banutii pentru rabla nu sunt ai contribuabilului (roman), guvernul joaca doar rolul de intermediar dintre bugetul UE si buzunarele constructorilor
-
PMC, vineri, 01.09.2023 13:36
Banii UE sunt tot banii nostri. Romania contribuie la bugetul UE din banii nostri de taxe si impozite. Si chiar daca ar fi 100% bani UE, totusi e o cheltuiala proasta. Banii aia ar trebui folositi intr-adevar in mod util. Deci tot "pierduti" sunt, tot aruncati aiurea in buzunarul unor imbuibati. N-am reusit sa gasesc nicaieri scris negru pe alb ca fondurile pentru Rabla sunt de la UE. Daca gasiti voi sursa oficiala pentru asa ceva, lamuriti-ma si pe mine rogu-va.
-
Banditos, vineri, 01.09.2023 14:03
Nu vreau sa tin partea statului, ca si tine platesc si impozite pe salarii plus apoi taxe si impozite pe venit, pe dividende si altea alea. Dar ca tot veni vorba de atuncat banii pe fereastra...se fac niate eforturi de colectare diferentiata a gunoaielor. Cam pe cati romani i-ai vazut selectandu-si resturile? Intreb asa ca idee... problema nu e doar la capul pestelui...nici cu opinca nu mi-e rusine.
-
Seriff, vineri, 01.09.2023 14:12
@Bandtios baga repede dosarul sa iti iei Dacia Spring acum ca e la reducere.
-
PMC, vineri, 01.09.2023 16:51
@Banditos: ai vreo secunda impresia ca acele "eforturi" de colectare a gunoaielor pe fractii e cumva in interesul cetateanului sau al planetei? :) Se impun aceste masuri doar in anumite orase din romania. Ceilalti nu s-au prins inca de schema de extorcare. Acesta e termenul corect: "masurile sunt impuse". In orasul in care traiesc, primaria a facut contract doar cu un singur procesator. Nu ai alternativa. De ce s-a facut asa? De ce se platesc sume uriase unei singure firme desi acum cativa ani existau mai multe firme care au fost puse pe butuci? Nu stiu... probabil era cea mai buna firma :)) Consecinta? S-a ajuns pana acolo incat aia isi permit sa nu ridice gunoiul daca nu il pui in punga de o anumita culoare, sau daca cutiile de iaurt sunt murdare, daca nu pui sticla doar in cutiile pe care esti obligat sa le ridici de la ei de la sediu. Si asta dupa ce platesti f mult pentru salubritate. Nu numai ca locuitorii selecteaza gunoaiele. Trebuie sa le selecteze numai dupa mofturile si pretentiile firmei de gunoieri. Daca nu, nu-ti ridica gunoiul. S-a ajuns pana acolo incat politia locala umbla pe strazi si cauta in gunoaie, in speranta ca va gasi o factura, o dovada de plata, ceva, ca sa poata amenda persoana care nu a sortat corect. Totul din cauza monopolului. Asta nu e economie de piata ci "capitalism de stat", visul umed al tuturor progresistilor si plusereilor de pe aici si aiurea. Oamenii colecteaza separat, crede-ma. Uneori pentru ca nu au de ales. Corect ar fi sa se lase libera piata, pur si simplu fara contracte cu primaria, sa fie oricati prestatori de servicii. Publicul sa aleaga care le convine cel mai mult dupa pret si calitatea serviciilor. Disponibilitatea clientilor ar trebui rasplatita. Ar trebui sa am un avantaj din faptul ca fac munca lor gratis, sortez gunoiul si il livrez gata sortat. Toti ar sorta bucurosi in felul asta. De ex sa platesc o taxa lunara mai mica pt salubritate daca sunt dispus sa sortez. Ce se intampla acum umple lumea de frustrare si nervi si pe bunadreptate. Si eu ma enervez de cate ori trebuie sa car saci cu PETuri si ma gandesc ca-s luat de prost. Practic ceva smecher cu firma cu contract cu primaria ma pune sa sortez gratis gunoaie ca tampitu' dupa care ma taxeaza cu cat are el chef sa-l ridice si mai face si figuri ca n-am golit corespunzator conservele. Bataie de joc, pe banii si pe efortul meu. Bine-nteles, totul in numele verzelii si planetei albastre. Evident... Si inca ceva: preturile sunt si alea arbitrare, nu e concurenta, practic prestatorul creste preturile dupa bunul plac. Si nimeni nu are ce sa-i faca. Pentru ca e unic "si a semnat cu primaria". Si ar mai fi multe de spus dar ma umplu de draci si e vineri, mai bine beau o bere...
-
Banditos, vineri, 01.09.2023 17:12
De principiu ai perfecta dreptate. In ceea ce ma priveste sunt dispus sa fac oricate eforturi, sa sortez conservele si dupa tipul de carne pe care le-au continut dar sa stiu ca ei mai departe isi fac treaba cum trebuie. Ca se face in numele planetei sau nu, nu vreau sa discut, sunt un ecologist si cred ca am facut si fac mai multe in sensul asta (financiar, fizic si material) decat toti pulifricii care imi dau sfaturi gratuite. Revenind, salubritatea nu costa prea mult (daca e sa ma intrebi pe mine) dar ma deranjeaza cand eu sortez gunoiul (in spiritul cetateanului onest) si ei pun in aceasi masina si plasticul si hartia dupa ce in prealabil imi spun ca trebuie aruncate fiecare separat in propria ghena. Asa putem vorbi si despre groapa de gunoi din vaful muntelui de la Pojorata, pe care am vazut-o "crescand" de la prima sapa. Ma alatur tie la berea aia....
-
Alexandru, vineri, 01.09.2023 17:25
Din ce am inteles pe odat.ro programul rabla se modifica din aceasta luna
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Dupa cate sensibilitati, numar de comentarii la alte articole si ciocniri de orgolii pe site-ul asta ai zice ca articolul de fata ar genera macar un comentariu legat de sesiunea de toamna a Programului Rabla.