Programul de lansări Audi, bulversat de Dieselgate: Q4 a fost amânat pentru 2021, iar noul A3 soseşte abia în 2019
Audi este nevoită să amâne lansările pentru noua generaţie A3 şi viitorul model Q4 pentru că inginerii lucrează la remedierea maşinilor afectate de scandalul Dieselgate.
Audi începe să resimtă din plin efectele scandalului Dieselgate, chiar dacă a trecut mai bine de un an de la izbucnirea acestuia. Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Auto Motor und Sport, constructorul german este nevoit să regândească programul lansărilor pentru următoarele modele, întrucât inginerii sunt ocupaţi cu actualizarea pachetului software pentru maşinile afectate de Dieselgate.
Astfel, lansarea noii generaţii Audi A3 a fost amânată pentru sfârşitul anului 2019, în timp ce noul model Audi Q4 va fi dezvăluit publicului abia în 2021. "Suntem în urmă cu planificarea pentru următoarele vehicule care vor fi bazate pe platforma MQB", a preciazat o sursă pentru publicaţia germană.
Inginerii nu au timp în prezent să se ocupe cu dezvoltarea noilor motoare diesel şi pe benzină care ar trebui să echipeze cele două modele. A3 este în prezent cel mai bine vândut model al constructorului pe continentul european, în timp ce Q4 a fost deja anticipat de conceptul TT Offroad (foto) prezentat la Salonul Auto de la Beijing din 2014, urmând să preia elemente de design de la Q3 şi TT.
Audi a refuzat să comenteze informaţiile, însă nici nu a încercat să le nege. "Nu comentăm pe baza speculaţiilor despre viitoare modele şi datele lor de lansare", a precizat un purtător de cuvânt.
Noile informaţii vin într-un interval de câteva zile de la o serie de anunţuri care au zdruncinat strategia celor de la Audi. Presa internaţională a relatat în ultimele săptămâni că Audi este nevoită să reducă drastic costurile şi să amâne investiţiile în concepte, baterii pentru maşini electrice şi circuite de teste pentru maşini autonome. Alte surse vorbesc inclusiv despre renunţarea la platforma MLB pe care sunt construite modele precum Audi A4, A5, A6, A7 şi A8, Q5 şi Q7 în favoarea platformei MSB a colegilor de trust de la Porsche.
Punctul culminant al săptămânii trecute a fost însă anunţul oficial cu privire la retragerea din Campionatul Mondial de Anduranţă şi, implicit, din Cursa de 24 de ore de la le Mans la sfârşitul acestui sezon.
Via Automotive News
Of...chiar eram curios cum va arata Q4. Cred ca o sa fie cel mai frumos Q ! Mai e de asteptat pana atunci....