Audi A4 şi A5 ar putea primi tracţiune spate: germanii se pregătesc să renunţe la platforma MLB pentru a folosi una de la Porsche

Publicat miercuri, 19.10.2016 10:53 de Daniel Popescu

Audi ar putea fi nevoită să renunţe la platforma MLB şi să folosească în schimb platforma MSB a colegilor de trust de la Porsche, ceea ce ar însemna că viitoarele Audi A4 şi A5 vor avea tracţiune spate.

Presa internaţională a anunţat marţi că Audi va fi nevoită să reducă drastic costurile alocate pentru dezvoltarea tehnologiilor, ca urmare a scandalului Dieselgate.

Printre măsurile anunţate ar urma să se numere amânarea investiţiilor în concepte, fabrici de baterii pentru maşini electrice, dar şi cele prevăzute pentru construirea unui circuit de teste pentru maşini autonome. În plus, proiectul care prevedea construirea unui parc tehnologic în Ingolstadt a fost de asemenea amânat pe termen nelimitat.

Cu toate acestea, veştile proaste nu se opresc aici pentru constructorul de la Ingolstadt. Publicaţia Der Spiegel afirmă că Audi va renunţa inclusiv la platforma MLB, cea pe baza căreia sunt dezvoltate modelele A4, A5, A6, A7 şi A8, dar şi SUV-urile Q5 şi Q7. În locul acesteia, constructorul german ar urma să folosească platforma MSB a colegilor Porsche din cadrul Grupului Volkswagen, dezvoltată pentru modele cu tracţiune spate şi integrală. Cu alte cuvinte, Audi A4 şi Audi A5 ar urma astfel să fie disponibile pentru prima oară cu tracţiune spate.

De asemenea, este posibil ca Audi să renunţe inclusiv la platforma pe care a dezvoltat R8, ceea ce ar însemna fie renunţarea la acest model, fie împrumutarea platformei pe care a fost realizat şi Porsche 911.

Via Carscoops

  • gog, miercuri, 19.10.2016 11:46

    Cu toate acestea, veştile proaste nu se opresc aici. Audi va renunţa inclusiv la platforma MLB, cea pe baza căreia sunt dezvoltate modelele A4, A5, A6, A7 şi A8, dar şi SUV-urile Q5 şi Q7. În locul acesteia, constructorul german ar urma să folosească platforma MSB. Si care e vestea proasta? MSB e mai performanta/avansata ca MLB, ceea ce e un lucru bun, negativ ar fi doar costurile de intretinere pt cei ce cumpara sh de 10 ani si cam atat. Daca nu aveti jurnalisti competenti puneti si voi o pagina cu locuri vacante pe site, cel putin sa puteti argumenta gafele de genul.

  • Sac, miercuri, 19.10.2016 13:58

    Si cand te gandesti ca multi vor renunta la Audi deoarece vor trebui sa umble cu sacul de nisip iarna in portbagaj =))

  • LR, miercuri, 19.10.2016 14:14

    Într-adevăr, nu e o veste proastă. E o decizie care trebuia luată de mult.

  • zuzu, miercuri, 19.10.2016 14:21

    Mare sfaraiala! s-a decis in cadrul grupului ca marcile de lux sa aiba platforme comune pt maximizarea profitului, iar cele de volum altele, din aceleasi motive. Cum in gama lux din toata lumea asta doar Audi are tractiune fata, pardon, si Volvo, s-a decis sa se preia ce-i mai bun si economic in acest moment fara sa mai piarda vremea cu o noua dezvoltare.

  • someone, miercuri, 19.10.2016 15:53

    corect LR, trebuiau sa faca asta de mai de mult timp. platforma cu destinatie masini tractiune fata, cum e MLB, nu se preteaza la pretentiile premium si mai ales sport ale celor de la audi. poate acum, cu noua platforma vor putea pozitiona motorul mai in spatele puntii fata, corectand spre bine distributia maselor si a comportamentului in viraj. caci acum, cu MLB, la orice a4 si a6, motorul e in fata puntii fata ( nu vb de a8 caci nu m-am uitat sub capota unuia )

  • LR, miercuri, 19.10.2016 16:51

    "De asemenea, este posibil ca Audi să renunţe inclusiv la platforma pe care a dezvoltat R8, ceea ce ar însemna fie renunţarea la acest model, fie împrumutarea platformei pe care a fost realizat şi Porsche 911." De ce n-ar împrumuta platforma Cayman / Boxster?

  • someone, miercuri, 19.10.2016 17:17

    @LR nu vor folosi platforma lui 911 pt ca motorul e e amplasat spate, si nu vor folosi nici platforma lui boxster / cayman pt ca asta e facuta pt motoare boxer, nu in V

  • LR, joi, 20.10.2016 06:27

    Atunci, în curtea lor mai există și Lamborghini. Poate vor folosi platforma lui Gallardo puntru R8. Cred că s-ar potrivi cel mai bine.

  • Gog, joi, 20.10.2016 10:42

    Este posibil ca Audi să renunţe inclusiv la platforma pe care a dezvoltat R8, ceea ce ar însemna fie renunţarea la acest model, fie împrumutarea platformei pe care a fost realizat şi Porsche 911. @LR, actualul R8 e pe platforma de Huracan iar anterior pe platforma de Galardo. Dar e ilogic ce scrie in articol, de ce sa renunti la o platforma din grup pentru alta tot din grup. Plus ca 911 foloseste motoare boxter, doar daca pe viitor Lamborgini nu o sa vina cu inlocuitor pt. Huracan, ceea ce ar fi ciudat. Unica ipoteza logica poate fi renuntarea la R8 cu scop de a mai taia din bugetul de dezvoltare si cam atat.