Profesorul de pedale
Cum ar fi ca, atunci cand conduceti masina, un sistem sa va dicteze pur si simplu ce pedale trebuie sa apasati pentru a fi in siguranta? Cei de la Nissan au reflectat serios la aceasta intrebare si ne dau raspunsul.
Spiritul practic al japonezilor nu moare niciodata. Ultima tresarire de orgoliu a celor de la Nissan este sistemul Distance Control Assist System (DCAS), un gadget complex care are rolul de a mari siguranta in trafic. Mai exact, DCAS este un sistem electronic care ii ajuta pe conducatorii auto sa controleze distanta dintre masina proprie si masina care ruleaza in fata.
Noul sistem a fost dezvoltat in cadrul conceptului Nissan Safety Shield (lansat in 2004) , un program care isi propune sa ridice gradul de interes pentru factorul siguranta auto. Sistemul se bazeaza in principal pe un senzor radar instalat in spoilerul frontal si pe un sistem de elemente care controleaza pedala de acceleratie si frana. Cu ajutorul mini-radarului, soferul poate determina atat distanta la care se afla masina din fata cat si viteza relativa a ambelor masini.
Insa conducatorul auto joaca un rol semipasiv in toata aceasta poveste, pentru totul se bazeaza pe electronica. Astfel, in momentul in care soferul ia piciorul de pe pedala de acceleratie, sistemul actioneaza in mod automat, treptat, frana. Soferul intra in joc doar daca DCAS considera oportuna apasarea mai serioasa a franei, acel moment fiind semnalizat de sistem atat vizual cat si auditiv de un indicator aflat pe bord. In cateva franctiuni de secunda, pedala de acceleratie va fi si ea impinsa in sus, dictandu-i practic celui de la volan apasarea franei.