Probleme noi pentru Toyota: franele lui Prius
Autoritatile din SUA si Japonia au primit cateva zeci de plangeri legate de franele lui Toyota Prius, care nu raspund la comenzi. Oficialii guvernamentali au inceput o investigatie.
Problemele cu rechemarile in service pe care Toyota le are in ultima perioada tind sa nu se sfarseasca. Desi tocmai au trecut printr-un soc in urma caruia au fost nevoiti sa recheme in service-urile din intreaga lume peste opt milioane de masini din cauza unei pedale de acceleratie care se poate bloca pe pozitia apasat, oficialii japonezi sunt nevoiti sa se confrunte acum cu un nou val de informatii de plangeri din partea clientilor. Acestea vizeaza pedala de frana a modelului Prius, cel mai vandut hibrid al lumii.
Conform purtatorului de cuvant Toyota, Mieko Iwasaki, plangerile vin din partea unor dealeri din SUA si Japonia. "Pana la sfarsitul anului trecut am inregistrat cateva zeci de plangeri semnate de clientii unor dealeri americani si japonezi. Problemele se refera la pedala de frana a noii generatii Prius, lansata in cursul anului trecut. Investigam in aceasta perioada problema", spune oficialul japonez.
Informatia a fost confirmata si de Ministerul Transporturilor din Japonia, care a primit 13 astfel de plangeri din partea clientilor in perioada decembrie-ianuarie. Prima plangere de acest tip a fost facuta insa in luna iulie 2009, cand un japonez a acuzat franele lui Prius pentru un accident in urma caruia doi oameni au fost raniti usor. "Au fost inregistrate multe plangeri intr-o perioada scurta de timp. Investigam cazurile pentru a determina masurile care trebuie luate", a spus un oficial al ministerului.
NHTSA, organizatia care se ocupa de siguranta pe sosele a primit si ea circa 100 de plangeri pe aceeasi tema. "Masinile hibride sunt unele dintre putinele care se vand bine acum in SUA si Japonia. Daca se va dovedi ca Prius are probleme serioase, acest lucru va avea un impact major asupra peformantelor economice Toyota", spune un analist al Mizuno Credit Advisory.
CALENDARUL RECALL-ULUI TOYOTA
25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.
27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.
27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.
22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.
24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa. Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.
27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de o saptamana, intre 1 si 8 februarie
28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.
28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.
28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.
28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.
29 ianuarie - Toyota anunta oficial numarul de masini afectate de recall-ul european: 1.8 milioane. In recall sunt incluse modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris.
1 februarie - Grupul PSA Peugeot-Citroen anunta ca va chema in service 97.000 de exemplare C1 si 107 afectate de recall-ul in care este implicat Toyota Aygo. Cele trei modele sunt produse pe aceeasi platforma.
1 februarie - Toyota USA anunta ca a dezvoltat o solutie pentru problema legate de pedala de acceleratie. Dealerii din SUA vor incepe sa rezolve problemele in aceasta saptamana.
2 februarie - Recall-ul legat de pedala de acceleratie se extinde in Orientul Mijlociu, America Latina si Africa. In vizor sunt 180.000 de masini vandute pe aceste piete intre 2005 si 2010.
3 februarie - Oficialii Toyota si oameni din guvernele Japoniei si Statelor Unite anunta ca investigheaza o posibila problema aparuta la nivelul pedalei de frana a hibridului Prius.
via | AFP
Cu asta chiar ca o sa inceapa sa curga mate pe la Tokio...prea multi bani pierduti si prea multa onoare "nereperata"...