PREMIERĂ: Noua față Dacia. Îmbunătățirile primite de Sandero, Jogger și Logan

Publicat luni, 06.10.2025 07:00 de Alexandru Monenciu

Cu ocazia unui eveniment special, organizat în mare secret la Paris, am avut ocazia să vedem, înaintea tuturor, noua față a modelelor Dacia Sandero, Jogger și Logan. Acum că a expirat embargoul de comunicare ți le putem arăta și ție.

Constructorul de la Mioveni ne-a invitat la Dacia Product Days, un eveniment special care s-a desfășurat, în mare secret, la Paris. Cu această ocazie, Dacia ne-a arătat noua față a mărcii, preluată inițial de modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan, și ne-a dezvăluit o grămadă de alte îmbunătățiri, inclusiv motorizări noi.

Acum că a expirat embargoul de comunicare îți putem arăta și ție noua față a mărcii românești (deținute de Renault) și îți putem spune, în detaliu, ce alte îmbunătățiri au primit modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan.

Desigur, avem pentru tine și un video cuprinzător.

Înainte, însă, haide să vedem de ce au fost alese aceste modele. Sandero este, de departe, vedeta gamei Dacia. Este cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, din 2017, iar anul trecut a fost cea mai vândută mașină de pe Bătrânul Continent.

Tot anul trecut, Jogger a fost al doilea cel mai vândut model din segmentul C european, excluzând SUV-urile, cu 96.440 de unități comercializate. O creștere de 2.4% față de anul 2023.

La rândul său, Logan rămâne un model emblematic pentru Dacia.

NOUA FAȚĂ DACIA

Modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan sunt primele modele care primesc noua față Dacia. Farurile LED au acum o semnătură luminoasă nouă, sub forma literei T inversată, grila a fost și ea schimbată (include inserții de culoare albă), iar spoiler-ul frontal a fost revizuit.

Astfel, toată partea frontală pare că este dintr-o singură bucată.

În partea din spate avem stopuri cu design nou, un ornament negru mat între stopurile lui Sandero Stepway și protecții din Starkle pentru Sandero Stepway și Jogger. Este acel material care a debutat pe noul Duster, fabricat din 20% polipropilenă reciclată.

Tot pentru exterior, Dacia a pregătit jante sau capace noi pentru jante, dar și o nuanță exterioară nouă pentru Sandero, Sandero Stepway și Logan. Aceasta se numește Galben Amber. De asemenea, nuanța Sandstone va fi disponibilă pentru Sandero, Jogger și Logan.

ȚAPIȚERII NOI ȘI DISPLAY CENTRAL DE 10 INCH

Litera T inversată poate fi regăsită acum și în habitaclu, la nivelul aeratoarelor. Totodată, la nivelul bordului și ale portierelor vom regăsi o inserție din material textil de culoare albastră (nivelul de echipare Expression) sau o inserție din denim albastru pentru Journey.

Dacia a pregătit o serie de tapițerii noi, și mai rezistente decât înainte. Nivelul de echipare Journey propune o tapițerie din denim albastru, iar Extreme rămâne cu deja cunoscuta tapițerie din material TEP, ușor de curățat.

Tot în habitaclu, pasagerii vor regăsi un display central de 10 inch (înainte era de 8 inch), dar și o interfață nouă pentru instrumentarul de bord digital de 7 inch. Avem și un sistem audio Arkamys 3D cu șase incinte, opțional desigur.

Pentru prima oară pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan vin echipate cu zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Tot în premieră sunt oferite farurile cu fază lungă automată, cameră video multi-view și oglinzi exterioare rabatabile electric.

Lista de sisteme de asistență a fost îmbunătățită cu sistemele Automatic Emergency Braking, cu funcție de recunoaștere a pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor, și Driver Attention Alert. De asemenea, a fost instalat butonul My Safety.

MOTORIZĂRI NOI CU PÂNĂ LA 155 DE CAI PUTERE

Cea mai puternică motorizare primită de Sandero Stepway și Jogger este Hybrid 155, care a debutat odată cu noul Bigster. Asta înseamnă un motor de 1.8 litri, aspirat natural, două unități electrice și o baterie de 1.4 kWh, pentru un total de 155 de cai putere și 170 Nm cuplu.

În cazul lui Jogger, această nouă motorizare înlocuiește vechiul Hybrid 140, iar pe Sandero Stepway va fi disponibilă din al patrulea trimestru al anului 2026.

Dacia nu a uitat de clienții care preferă o motorizare mixtă pe benzină și GPL. Pentru ei a lansat noua motorizare Eco-G 120, care are la bază un propulsor de 1.2 litri, cu 3 cilindri. Așa cum îi spune numele, propune 120 de cai putere și înlocuiește vechiul Eco-G 100. Poate fi alăturată unei transmisii manuale cu 6 rapoarte, dar și uneia automate cu 6 rapoarte și dublu-ambreiaj.

Dacă o bifezi pe cea din urmă primești, pentru prima oară pe un model Dacia, padele pentru schimbarea treptelor.

Noul Eco-G 120 este disponibil pe Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan.

Capacitatea rezervorului de GPL a crescut la 49.6 litri (de la 40 de litri) în cazul lui Sandero, Sandero Stepway și Logan, și la 48.8 litri (tot de la 40 l) în cazul lui Jogger. Astfel, autonomia maximă, deci cu ambele rezervoare pline, ajunge la 1.590 kilometri pentru Sandero și Logan și la 1.480 de kilometri pentru Stepway și Jogger.

Această nouă motorizare Eco-G 120 înlocuiește și vechiul Eco-G 100 de pe Duster.

Nu în ultimul rând, motorul TCe 90 a fost înlocuit cu TCe 100. Adică un propulsor de 1.0 litri, cu trei cilindri, care oferă acum 100 de cai putere. Vine în continuare alături de o transmisie manuală cu șase trepte.

Dacia mai transmite că Sandero Stepway și Jogger rămân disponibile cu motorul TCe 110 și transmisia manuală cu 6 trepte. Totodată, Sandero și Logan păstrează motorul SCe 65 cu transmisia manuală cu 5 trepte.

via Dacia

  • ds, luni, 06.10.2025 08:33

    Două noutăți, zic eu excelente, care, sunt mai mult decât convins, vor crește cu mult vânzările, bine nu că acum ar duce lipsă de clienți. GPL + cutie autoamată + capacitate un pic mai mare + vreo 20 cp în plus este fix ce trebuie. Fac pariu că va rupe vânzările! Motorul de 1.8 hibrid este ideea isteață care va pune în dilemă mulți potențiali clienți. 1.8 hibrid sau 1.2 gpl + automat? Dificilă alegere.