PREMIERĂ: Acesta este noul concept electric Dacia Hipster
Dacia și-a propus să reinventeze mașina poporului, tocmai de aceea a prezentat noul concept Hipster cu ocazia Dacia Product Days de la Paris. Noi l-am văzut pe viu, iar acum că a expirat embargoul de comunicare îți putem spune mai multe despre el.
În ultimii 24 de ani, industria auto a trecut prin schimbări mari, iar mașinile s-au transformat și ele pentru a ține pasul cu vremurile. Au devenit mai mari, mai grele, mai sofisticate, mai electrificate și, nu în ultimul rând, mai scumpe.
Dacia vrea să înoate împotriva curentului și să facă mobilitatea accesibilă. Unul dintre obiectivele constructorului de la Mioveni este să regândească mașina poporului. Cu alte cuvinte, să răspundă la o întrebare simplă: cum ar arăta o mașină accesibilă în viitor?
Aici intră în scenă noul concept Hipster, pe care Dacia l-a prezentat, în mare secret, la Paris, cu ocazia Dacia Product Days. Un eveniment la care a fost invitată și Automarket. Am avut un embargoul de comunicare, dar care tocmai a expirat. Așadar, acum îți putem arăta noul concept Dacia Hipster și îți putem spune mai multe despre el.
Înainte de toate, însă, te invit să urmărești și clipul pe care l-am pregătit pentru tine.
3 METRI LUNGIME, SPAȚIU PENTRU PATRU PASAGERI
Așadar, Dacia Hipster. Vorbim despre o mașină de dimensiuni reduse: lungimea ajunge la 3 metri, înălțimea la 1.52 metri, iar lățimea la 1.55 metri. În ciuda dimensiunilor, poate găzdui confortabil până la patru pasageri, iar portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 70 și 500 de litri, în funcție de poziția banchetei.
Ca să îți faci o idee, dacă rabatezi bancheta, poți încărca o mașină de spălat în portbagaj.
Din punct de vedere estetic, conceptul Dacia Hipster mizează pe un aspect robust și pătrățos. Roțile au fost împinse către extremități, partea frontală este orizontală, farurile și grila frontală sunt acoperite de un geam în stilul lui Renault 4, iar protecțiile de la nivelul spoilelelor și pragurilor sunt din Starkle.
Adică acel material care a debutat odată cu Duster și care este confecționat în proporție de 20% din plastic reciclat.
Portbagajul se deschide în două părți, stopurile se regăsesc în spatele lunetei, iar caroseria este vopsită într-o singură nuanță. Doar trei elemente exterioare sunt finisate în altă culoare, după cum bine poți observa în imaginile alăturate.
Așa cum spuneam, deși măsoară doar 3 metri lungime, conceptul Dacia Hipster poate găzdui până la patru pasageri. Spațiul interior a fost maximizat, geamurile laterale și parbrizul sunt verticale, iar scaunele față au fost unite pentru a forma o banchetă, la fel ca în cazul mașinilor de pe vremuri.
Că tot veni vorba, Dacia susține că scaunele din față oferă aceeași poziție ca și Sandero. Mai mult, pentru a scădea costurile, au structura la vedere și sunt îmbrăcate într-un material textil finisat într-o culoare caldă.
Habitaclul este nativ YouClip. Regăsim aici 11 puncte de ancorare pentru diverse accesorii, inclusiv suporturi pentru pahare, cotiere și lumini.
Există, de asemenea, un suport de telefon care face conexiunea între dispozitivele inteligente și mașină. Mai mult, telefonul preia rolul de cheie digitală, dar și de ecran pentru sistemul multimedia. Tot telefonul joacă și rolul sistemului audio, fiind conectat la o boxă portabilă, compatibilă la rândul ei cu YouClip.
În ceea ce privește detaliile tehnice, reprezentanții Dacia nu ne-au spus foarte multe. Au precizat, totuși, că Hipster este cu 20% mai ușor decât Spring și că motorul (cel de 65 de cai putere) a fost preluat, de asemenea, de la acesta din urmă.
Despre autonomie, constructorul de la Mioveni a spus că Hipster este dezvoltat pentru utilizarea de zi cu zi. Asta înseamnă că o poți încărca de două ori pe săptămână, în condițiile în care 94% din șoferii din Franța acoperă mai puțin de 40 de kilometri pe zi.
Și acum, la final, marea întrebare: va evolua conceptul Dacia Hipster într-un model de serie? Să îi cităm pe mai marii companiei, "ne gândim la asta, dacă premizele vor fi favorabile".
via Dacia
Presupunand ca nu se rezuma doar la atat ca sa se bata cu masinile chinezesti pe care le conduc pustii, daca ar avea loc si de un motor termic..kei car de Romania. In rest e minunata.