POVEŞTI AUTO: Opel Corsa a împlinit 30 de ani

Publicat vineri, 07.09.2012 13:10 de Dragoș Băltățeanu

Opel Corsa a împlinit 30 de ani, 4 generaţii şi peste 12 milioane de unităţi vândute. Sărbătorim acest lucru cu un articol special dedicat istoriei modelului de clasă B al mărcii Opel.

Opel Corsa a sărbătorit în 30 august 30 de ani de existenţă. Modelul de clasă mică şi-a început cariera de piață în 1982, atunci când primul exemplar a ieşit pe poarta fabricii Figueruelas din Zaragoza, Spania. Fabrica fusese contruită special pentru producţia acestui noi model Opel. Pâna la Corsa, cel mai mic model din gama constructorului german era Kadett, cu o lungime de 3.98 metri. Prima generaţie Opel Corsa avea o lungime de 3.62 metri şi marca intrarea Opel pentru prima dată în segmentul B al pieţei de automobile.

La mulţi ani, Opel Corsa!

În aceşti 30 de ani de existenţă, Opel Corsa a fost produs şi vândut în aprope 12 milioane de exemplare. A avut patru generaţii, iar fabrica din Zaragoza, Spania este responsabilă pentru producerea a 9.3 milioane de unităţi. Alte 2.5 milioane de exemplare au fost asamblate în Germania, la uzina de la Eisenach. În această uzină, Corsa este fabricată începând cu luna iunie a anului 1993. Cu aceste cifre, Corsa a devenit cel mai popular model produs de Opel, iar pe plan mondial acest automobil este şi mai popular fiind comercializat sub diverse mărci ale grupului General Motors: Chevrolet în America Latină, Holden în Australia, Opel în Africa de Sud sau Buick Sail în China. În total, peste 20 de milioane de exemplare derivate din modelul Corsa au fost vândute în întreaga lume.

CELE PATRU GENERAŢII CORSA

Opel Corsa A (1982-1993)

Opel Corsa A


Primele modele Corsa au fost fabricate la uzina spaniolă de la Zaragoza şi au fost disponibile în variante de caroserie hatchback cu trei portiere sau sedan cu două portiere. În Marea Britanie, modelul era cunoscut sub numele Vauxhall Nova, iar puterea era asigurată de motoare de 1.0 litru de 45 CP, 1.2 litri de 55 CP, 1.3 de la 70 CP sau 1.4 de 75 CP. Motoarele aveau carburatoare, sistemele de injecţie venind mai târziu. Motorul de 1.0 litru nu a primit însă niciodată sistem de injecţie de carburant. La Salonul Auto de la Frankfurt din 1987, Corsa A primea un motor de 1.6 litri de 101 CP şi emblema GSI, această versiune fiind cea mai puternică din gamă.

Opel Corsa B (1993-2000)

Opel Corsa B

În 1993, Corsa B venea pe piaţă cu forme noi. Designerii germani renunţau la stilul pătrăţos al primei generaţii în favoarea unei caroserii mult mai rotunjite. Puterea era furnizată de familia de motoare cu patru cilindri de 1.4 şi 1.6 litri, precum şi de un tubordiesel economic de 1.5 litri. De data aceasta nu a mai existat versiune sedan, dar au fost produse versiuni break, utilitare sau pick-up care au fost vândute pe anumite pieţe. Verisunea sedan a fost disponibilă doar pe piaţa sud-americană, unde s-a vândut sub denumirea Chevrolet Corsa Classic sau în China, ca Buick Sail. În plus, din această generaţie a modelului Corsa a fost derivat şi coupe-ul Opel Tigra.

Opel Corsa C (2000-2006)

Opel Corsa C


A treia generaţie a fost prezentată publicului în 1999, iar vânzările au debutat în anul 2000. General Motors a folosit o nouă platformă pentru acest model, denumită Gamma. A devenit poate cea mai populară generaţie datorită preţurilor accesibile şi designului simplu, şi fără prea multe înflorituri. Familia de motoare a fost compusă din propulsoare de 1.0, 1.2, 1.4 şi 1.8 litri. Acesta din urmă era rezervat pentru versiunea GSI. Cei care preferă motorină au putut alege între 1.3 CDTI şi mai multe variante ale motorului 1.7 turbodiesel. 

Opel Corsa D (2006- prezent)

Opel Corsa D

Actuala generaţie a fost lansată în 2006 şi a trecut deja printr-un facelift în 2010 la jumătatea perioadei de viaţă. În prezent, modelul Corsa deţine peste 28% din cifra totală a vânzărilor Opel/Vauxhall, ocupând astfel locul al doilea în clasamentul vânzărilor înregistrate de modelele mărcii, foarte aproape de Astra (aproximativ 30% din cifra totală de vânzări). Din anul 2008, varianta cu trei uşi a modelului Corsa a ocupat în permanenţă locul întâi în Europa de Vest în segmentul B de autovehicule hatchback cu 3 uşi, având o cotă de piaţă de 18%. Per ansamblu, în prezent modelul Corsa (în varianta cu trei şi cu cinci uşi) ocupă locul al treilea în segmentul B, având o cotă de peste zece la sută în Europa de Vest. Ocupă primul loc în Grecia şi locul al doilea în Germania, Marea Britanie şi Belgia în segmentul respectiv. În Spania şi Olanda, modelul Corsa ocupă locul al treilea în segmentul său.

VARIANTELE SPORTIVE

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition alături de prima generaţie a modelului.


Ca orice automobil de clasă mică care se respectă, Corsa a avut mereu în gamă o versiune sport. Dacă prima generaţie a modelului Corsa GSi avea doar 100 CP, puterea a crescut apoi constant cu fiecare generaţie. În 2007, la Salonul Auto de la Geneva debuta Corsa OPC cu motor turbo de 1.6 litri şi 192 CP. Din 2011 este disponibilă o versiune şi mai puternică numită Opel Corsa OPC Nurburgring Edition. Puterea motorului a fost mărită la 210 CP, acest model fiind cel mai puternic din gama Opel Corsa până acum. Viteza maximă este de 230 km/oră, iar sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 6.8 secunde.

Opel Corsa îşi sărbătoreşte cea de-a treizecea aniversare în anul altui jubileu important: În 2012, compania Opel aniversează 150 de ani de existenţă. De altfel, 2012 este un an plin de aniversări pentru Opel: fabricile din Zaragoza şi Eisenach sărbătoresc 30, respectiv 20 de ani de existenţă.

  • edy, vineri, 07.09.2012 14:49

    Sa dai pe 250 lei un filtru de motorina la un Opel Corsa din 2008 motor 1.3 - mi se pare exagerat., e mai scump ca la un ML din 2010.

  • ScorpyonVAG, vineri, 07.09.2012 18:51

    Ati uitat la Corsa B, de motorizarile 1.0 si 1.2.

  • coco, vineri, 07.09.2012 22:09

    Ai dreptate edy,detin si eu un model de 2008 si am ramas complet fara cuvinte cand am auzit cat costa filtru de motorina...totusi ma bucur ca asta iarna a pornit la prima cheie la - 38 grade pe cand fluence-ul unui prieten cumparat de 2 luni a stat pe dreapta!

  • AndreiRN, vineri, 07.09.2012 22:41

    Si cu toate astea Opel pierde cam un miliard pe an din bani GM. Va trebui vandut.

  • Giga Motors, sâmbătă, 08.09.2012 00:17

    Nu, Andrei, GM trebuie sa adopte alta tactica, respectiv sa impulsioneze mai mult calitatea in curtea nemtilor ! In vremuri de rastriste economica, mutarea castigatoare coincide cu, paradoxal, a cumpara sau a reinfiinta! Mie, unul, mi-ar placea sa vad ca produc din nou masini Pontiac, Oldsmobile si Hummer, care erau concepute pentru fani sensibili la adevarata valoare..........Stiu, restructurarea din temelii intreprinsa fortat-obligat in 2009 le-a condamnat la pieire pe Saab, Pontiac si Hummer si a indreptat polul profitului spre Chevrolet by Daewoo, urmata de Opel, dar cred ca GM nu va avea liniste totala pana nu va stabiliza definitiv numarul de marci componente.......Eu propun sa fie sapte, numar magic, divin: Chevrolet, Cadillac, Pontiac, Oldsmobile, Buick, GMC si Opel. De altfel, cele mai relevante, care au incropit adevarate cariere in motoare V8 sau V6 particularizate per marca sau plasandu-si-le uneia alteia (exceptand Opel, desigur, tributara filosofiei europene). Deci Opel nu trebuie sa iasa din schema sub nici un motiv, deoarece reprezinta un organ esential al istoriei GM, mai ales ca ar fi o imensa greseala sa fie vandut, chiar si argumentul economic pledand in favoarea acestei marci (ma uit atent pe plaiurile noastre si......zilnic contabilizez vizual zeci de Opel-uri si nu cercetez mereu acelasi loc !).....Aaaaa, ca figureaza mult sub plafonul impus de VAG si Hyundai ca nivel de profit, asta-i alta pescarie.........De "japoneze", "franceze" sau "italiene" realitatea consemneaza ca Opel nu s-a temut niciodata ! De pilda, nu cred ca exista ceva mai frumos decat Astra ultima generatie, in clasa ei ! Unii vor sari revoltati: ba Alfa Romeo Giulietta, basca siguranta cea mai traznet ! (ntz, nu-i asa, noul Saab 9-5 se indoaie cel mai putin la testele EuroNCAP) Referitor la subiect, Corsa........nu mi-a placut niciodata! O socotesc o masina tipica de domnisoare - de fapt, nici nu poate semnifica altceva............Simplista, fada, no feeling.....pur si simplu o trotineta! Chiar si in perioada romantica in care a aparut pe piata, a fost facuta praf si pulbere de Saab 900, de exemplu, la parametri de performanta si design, chiar daca vorbim de cilindrei diferite. Dar poate comparatia este disproportionata - sa coboram mai spre rangul ei, insa tot n-a avut sanse sa ia fata....Golf-ului ! In mod logic, inca de la bun inceput a fost destinata ideologiei de consum in masa, care tindea sa se instaleze in mintea majoritatii clientilor. Dar, viata este curioasa: asa cum va precizam deunazi, a comercializa mult si prost echivaleaza fara doar si poate, in ziua incerta de azi, cu a-ti asigura supravietuirea ! Cu alte cuvinte, este un truism, adica nu v-am spus nimic nou, dar trebuie subliniat ori de cate ori este nevoie. N-are rost sa para-analizam legile astea tembeloide ale pietei globaliste......In concluzie, in capitalism trebuia sa faci profit pentru a te imbogati - in post-comunism, trebuia sa faci profit pentru a trai decent - in globalism, trebuie sa faci profit pentru a nu disparea de de fata pamantului.............

  • dan_grc, sâmbătă, 08.09.2012 13:42

    Restructurarea din temelii din 2009? GM, alaturi de Chrysler si Ford au primit din 2009 pana acum multe zeci de miliarde din fondurile rezervei federale, adica bani publici, sub forma de imprumuturi sau subventii, mai mult subventii, deci aia n-a fost restructurare din temelii, a fost o mega pomana de care a beneficiat cel mai mult GM .Acum nu zic ca nu trebuia lasata sa intre in faliment, dar nici restructurare nu prea a fost, cu manageri ce ridicau multe milioane pe an bonusuri chiar si dupa pomana de la stat, pai daca asta e capitalism...apropo @andreiRN, tu ai un discurs de capitalism salbatic chiar, salarii mai mici , produse ieftine sa iasa banu gros pt producator, China rulsz, deci ce zici de fondurile de zeci de miliarde date de stat pt cei 3 mari americani? s-a procedat bine? a fost moral? a fost "mana" pietei?

  • dan_grc, sâmbătă, 08.09.2012 13:44

    Pardon, am vrut sa zic ca nu trebuia lasata sa intre in faliment GM, am pus un NU in plus.

  • Giga Motors, sâmbătă, 08.09.2012 16:33

    @dan_grc, te respect sincer si de aceea nu vreau sa polemizam........Probabil te bazezi prea mult pe informatiile din mass-media, dar niciodata nu va sti nimeni exact ce s-a petrecut in maruntaiele corporatiilor americane la sfarsitul deceniului trecut..........Cert a fost ca da, s-au confruntat cu un deficit comercial aproape incalculabil, dar care s-a datorat indiscutabil "eruptiei" de masini europene si japoneze, care au afectat cererea de produse americane inclusiv in SUA, iar o regula elementara a acestei economii draconice de piata releva ca, daca nu vinzi abundent precum concurenta, concomitent cu reducerea cheltuielilor de productie aidoma tot concurentei, implicit cu neglijarea cu seninatate a legilor stricte pe care le presupune calitatea (o sa va vorbesc eu odata pe larg si sugestiv despre conceptul de calitate, aveti putintica rabdare, stimabililor) si care caracterizeaza, desigur, concurenta, asigurandu-i mult ravnitele "succesuri", atunci.......te paste colapsul de proportii ! Si daca au cersit "pomana" de la autoritati, ce?! Statul (contribuabilii plus conducatorii lor) nu este compus tot din oameni in carne si oase ? Ei nu nutresc dorinte personale ? Nu vor sa duca o viata fireasca? Logic ca da, nefiind exclus teoretic ca multi dintre membrii statului american sa se bucure in particular de o masina prelucrata bine de GM, care a crescut in performante, calitate, atractivitate, fix din 2009 incoace........Ceea ce inseamna, in mod clar ca lumina zilei, ca "pomana" a fost valorificata cu iscusinta si se reflecta in recucerirea pozitiei dominante la nivel global :P Evident, vorbim despre cea mai "favorizata" dintre concernele-problema, GM..........Asa ca, Dan, hai sa nu fim rautaciosi in mod gratuit ! Eu inteleg loialitatea ta fata de BMW, dar sa nu denaturam adevarul in ochii celorlalti useri - nu exista doar BMW si "triada"; oamenii mai indragesc si alte marci, indiferent daca ne convine sau nu. Deranjeaza pe cineva faptul simplu si incontestabil ca GM a ocupat detasat prima pozitie globala la vanzari vreme de cateva decenii ?!? Oferind masini "benzinofage" , "proaste" si care "ocupa cate doua locuri in parcare", desigur ! "Stifturile" astea care le inspira lehamite europenilor, poate si niponilor, arata grozav si dupa o multime de ani care s-au asternut peste ele, iar paradele cu masini de epoca se bazeaza in primul rand pe acestea, apoi pe cateva supercar-uri europene mai de Doamne-ajuta, un Gullwing, un Porsche, un Ferrari.........Dar sedanele europene din aceeasi perioada, mai ales VW si Auto-Union [nu si BMW - am citit intr-un almanah de dinainte de '89 despre un roman care facuse ravagii cu un BMW la cursele de raliuri din, tineti-va bine, Republica Populara Romana ! ], le mai gasesti drept cocioabe pentru scule prin curtea vreunui gospodar milos, nu de la noi, evident. Faliment.........cei trei crai americani n-au cum sa-l cunoasca vreodata, americanii de rand, asa pervertiti de marci off-house cum au devenit destui dintre ei, punand inca accent major pe sentimentalism, nefiind ahtiati dupa "viteza maxima", "cat scoate de la 0 la 100" si smenozeala cocalara (cu exceptiile de rigoare, inclusiv in Romania) sau, pe partea cealalta (Diesel), dupa "cat de putin" consuma, limpede, da?

  • dan_grc, sâmbătă, 08.09.2012 18:22

    Daca au cerut ajutor de la stat nu-i nici o problema, dar sa nu se mai cheme captalism, asta e problema, nu poti sa faci asta cand iti convine si cand dai de greu hai sa trecem pe socialism ca e...omenesc. Iar cea ce-am spus nu are treaba cu Bmw si nici nu vreau sa existe pe lumea asta doar "triada", nu ar avea farmec, iar ca GM a fost atat de mult pe primul loc a fost meritul lor, nu vreau sa stirbesc performanta lor, am vorbit doar de intamplarile de dupa 2009 care nu au treaba cu capitalismul mult laudat din SUA, de altfel acele multe zeci de miliarde au fost maruntis pe langa sutele de miliarde ca sa salveze...bancile, iar dupa ce si-au revenit din banii publici s-au pus din nou pe jecmanit si pe profit , imprumutand pe cine? pe cei de la care au primit banii s anu moara, tare nu? e minunat acest sistem.

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 08.09.2012 20:08

    @edy: nu am crezut ce zici, asa ca am verificat. Ai dreptate. Cel mai ieftin filtru combustibil la Corsa D 1.3CDTI este 220lei, si depaseste si 300lei. Iar la ML 320CDI costa 78lei.

  • C 20 LET, duminică, 09.09.2012 12:25

    LA MULTI ANI OPEL CORSA ! Cu aceasta ocazie , concidenta sau nu , Opel a reusit sa faca din Corsa Hot Hatchul anului desemnat de u traditional "vauxhall" hater si anume Top Gear. Tribut to Opel Corsa OPC Nurburgring Edition : http://www.topgear.com/uk/photos/corsa-vxr-nurburgring-abarth-695-tributo-ferrari-2011-12-06