Porsche: „Tranziția către mașini electrice durează mai mult decât am crezut acum 5 ani”
Potrivit unui comunicat oficial al mărcii, Porsche crede că tranziția către mașini electrice nu este la fel de rapidă așa cum a crezut că va fi în urmă cu doar 5 ani. Porsche ar urma să producă mașini cu motoare termice și după 2030.
Porsche a intrat acum pe lista constructorilor care sunt sceptici cu privire la planurile inițiale de electrificare. În urmă cu doar 2 ani, constructorul german de mașini de performanță a dezvăluit un plan de electrificare nou. Conform acestui plan, Porsche și-a propus ca 80% din vânzările totale să fie reprezentate de mașini electrice până în 2030.
Acum, însă, Porsche nu crede că acest obiectiv mai poate fi atins în contextul în care vânzările de mașini electrice au început să scadă. Mai mult, potrivit unui comunicat oficial al mărcii, Porsche a recunoscut pentru publicația Reuters că: „Tranziția către mașini electrice durează mai mult decât am crezut în urmă cu 5 ani.” Cât despre strategia mărcii pentru anul 2030, Porsche spune că „depinde de cererea clienților și de dezvoltarea electromobilității.”
În ciuda provocărilor legate de tranziția către mașinile electrice, Porsche dorește, cel puțin la nivel teoretic, să facă posibil planul ca 4 din 5 mașini vândute până în 2030 să fie exclusiv electrice. Constructorul de la Zuffenhausen a început deja să elimine mai multe modele cu motoare termice. SUV-ul Macan, de exemplu, este acum doar electric pe piața din Europa, iar versiunea cu motoare termice va fi eliminată peste tot în lume din 2026.
De asemenea, Porsche a confirmat și sfârșitul modelelor 718 Boxster și Cayman cu motoare termice. Cele două modele vor fi scoase din producție anul viitor și vor fi înlocuite cu modele electrice. Inclusiv viitoarea generație Cayenne va fi exclusiv electrică.
Singurul model care "scapă" de o versiune electrică, cel puțin în deceniul actual, este 911. Anul acesta, însă, a fost lansată prima versiune hibridă a celui mai longeviv model din gama Porsche. Iar la final, Panamera ar putea fi și acesta transformat într-un model electric în viitorul nu foarte îndepărtat.
via Reuters
-
Dutz, marţi, 23.07.2024 14:53
Da, dar dieselul scade, da softuri mincinoase, da BMW sunt conduse de cocalari, da BEV-urile dau ceata cu zero emisii… și restul propagandei. Porsche + electric = moartea pasiunii. Din păcate pentru Porsche ei “sunt” în mare parte pasiune. Poți prostii și manipula focile (foarte simplu chiar), dar nu poți face asta cu ecuația de mai sus. Focile, dans… :))
-
nobody, marţi, 23.07.2024 15:18
Romania intra in criza energetica daca isi pornesc romanii aparatele de aer conditionat vara, dar visam la electrificarea parcului auto... La fel de realist...
-
@dutz, marţi, 23.07.2024 15:26
Iar ai băgat mâncare stricată la salon, aripa dereglați incurabili? A prosti se scrie cu un singur i, prostitute.
Dutz, marţi, 23.07.2024 18:39Mulțumesc de corectare… este o greșeală de ortografie și mi-o asum ;) Nu ai înțeles ce am vrut să spun? Vezi de aceea am zis că ești… grămadă!
-
porșe, marţi, 23.07.2024 15:27
bine ca nu v.ati aruncat si voi cu capul inainte sa mizati totul pe electric si sa scoateti complet modelele termice din gama
-
Andriu, marţi, 23.07.2024 15:49
Nici nu avea cum sa se intample tranzitia in asa scurt timp. Cine si-a inchipuit asta a fost naiv, in frunte cu niste guverne desprinse de ce se intampla in societate si continuind cu companii producatoare de masini care au grabit "noile tehnologii" in masini gandite pe jumatate, complicate inutil si multe cu design neplacut. Risipa de miliarde pe o graba generata artificial. Absolut absurd sa interzici ceva ce piata inca e dispusa sa cumpere. Tranzitia trebuia facuta natural nu cu legi date pe genunchi.
-
Matei, marţi, 23.07.2024 16:04
Nu i-a pus nimeni sa își propună 100% electric pana în 2030. In UE, Marea Britanie și China interdicția e în 2035. În SUA e tot 2035 dar doar pentru vehiculele administrației, în restul lumii nu prea sunt limite. Ei au vrut sa fie mai cu moț.
-
@Dutz, marţi, 23.07.2024 16:06
Cauta sa vezi ce cota de piata are dieselul. Ca sa nu mai mentionam ca deja pe anumite piete nici nu mai e disponibil la oferta pentru anumiti producatori. Porsche a eliminat deja multe modele cu motoare termice din gama. Vanzarile lor pica pentru ca apar alti jucatori pe piata care ofera mai mult pentru mai putini bani. Vin chinezii cu oferte bune. Nio, Xpeng le dau lectii la germani. In curand si altii.
Dutz, marţi, 23.07.2024 18:43Nu ai înțeles… mi se rupe de diesel în acest context, nu contează. Las-o baltă…
-
Matei, marţi, 23.07.2024 16:09
@Andriu Nu, nu e absurd deloc. Freonul a fost interzis în același mod deși toată planeta îl vroia în frigidere. Dar consecințele folosirii freonului erau grave. Sigur, diferența e ca foarte putini sunt interesanți cum merge frigiderul, atâta timp cât merge, și în 2010 nu era plin internetul de gigei care știu ei mai bine decât oamenii de știință.
-
@Dutz, marţi, 23.07.2024 17:02
In general electric da lectii cand vine vorba de performante la termice. De aia au si ales multi Tesla. Cu doar 50000 euro iei model 3 performance care da lectii la un Porsche de peste 100000 Euro. Orice agarici poate fi Schumacher cu o Tesla in ziua de azi. De asta si pierde Porsche clienti. Cer prea mult pentru ce ofera si lumea vrea cu bani putini performante si masini bune. In 2023 cea mai bine vanduta masina din lume a fost Model Y, o full electrica, performanta la care niciun agarici ca tine sau dan_grc nu a visat nici in cel mai urat cosmar. Dar s-a intamplat :)) Puteti sa va agitati voi cat vreti, realitatea e ca o electrica a fost cea mai vanduta masina in lume.
Dutz, marţi, 23.07.2024 18:44A fost… tu ești grămadă și foarte frustrat.
-
@Andriu, marţi, 23.07.2024 17:07
pai piata e inca dispusa sa mai cumpere termice pentru ca nu e reglementata cum trebuie, jocul acum e pe nedrept in favoarea termicelor. in prezent, detinerea unei termice e nepermis de ieftina. ia sa-l puna pe cumparatorul de termica sa plateasca pentru toate externalitatile negative ale masinii lui, sa vezi ca n-ar mai fi niciunul care sa vrea termica. dar cand scuipi, fara nicio consecinta, otravuri pe esapament care ajung in plamanii celor din jur si produci poluare fonica cu tacanitoarea fara sa-ti pese daca deranjezi pe cineva, normal ca alegi termica. normal ca e ieftin cand nu-ti acoperi deloc externalitatile negative. subventia la electrice, daca ar fi fost aplicata cu cap, ar fi putut fi un factor de asigurare a unei competitii corecte, dar felul in care a fost inplementata a semanat cu o alocare nerambursabila de fonduri in buzunarele lacome ale producatorilor auto.
-
Matei, marţi, 23.07.2024 17:24
Exact. Măcar costurile cu tratamentul bolilor cauzate de particule ar trebui recuperat direct de la posesorii de mașini, proporțional cu ce emisii au.
-
dan_grc, marţi, 23.07.2024 18:34
Nicio zi fără astfel de știri, Matei și personalitățile sale multiple se întrebuințează la maxim .
-
Dutz mâncați cicluri de găină, marţi, 23.07.2024 19:09
Asumă-ți și să nu mai jignești aiurea în fiecare kkt de mesaj, mai ales dacă tu însuți ești varză. Mai multă modestie, mai puțină fudulie.
-
ignis, marţi, 23.07.2024 20:09
Nu mai comentez la articolele cu electrificarea, pentru că nu are rost. Dar pentru că acum în România este o oarecare conjunctură (de rahat) cu privire la producția de energie electrică, o să pun aici niște cifre. Cine are mai mult de doi neuroni și a făcut măcar patru clase poate să analizeze corect ce o să arăt mai jos. Producția României de energie în 2023 a fost de 57 TWh, iar consumul de 54 TWh și este în scădere de 10 ani, în 2014 producția fiind de 64 TWh Nu mai contează structura producției. După cum s-a văzut, canicula a stresat anul acesta la maxim sistemul energetic din cauza aparatelor de aer condiționat, deci sistemul în structura lui actuală nu e pregătit pentru producție/consum mai mare. Dar noi în România batem calul energiei verzi, regenerabile, ca să salvăm planeta și să o facem pe greta și pe păpușarii ei (inclusiv pe ursula) mulțumiți. Să vedem ce face China, campioana automobilelor electrice. "The electric vehicle industry in China is the largest in the world, accounting for around 58% of global production of electric vehicles (EVs)[1] and more than 1.5 million exports in 2023. In 2023, CAAM reported China had sold 9.05 million passenger electric vehicles, consisting 6.26 million BEVs (battery-only EVs) and 2.79 million PHEV (plug-in hybrid electric vehicles).China also dominates the plug-in electric bus and light commercial vehicle market, reaching over 500,000 buses (98% of global stock) and 247,500 electric commercial vehicles (65% of global stock) in 2019,[citation needed] and recording new sales of 447,000 commercial EVs in 2023" Deci pe scurt, comuniștii chinezi produc 58% din totalul mașinilor electrice, 98% din totalul autobuzelor electrice și 65% din totalul vehiculelor comerciale electrice pe plan mondial. Acum să vedem de unde vine energia electrică a Chinei și care e ordinul de magnitudine, să ne facem și noi o părere. În 2022 producția de energie electrică a Chinei a fost de 9000 TWh, din care 5500 TWh au fost produși din CĂRBUNE. Să le scriu unele sub altele 57 TWh - producție totală România 5500 TWh - producție pe cărbune China. Deci China aprodus de 100 de ori mai multă energie electrică din CĂRBUNE față cât produce România în total. China produce energie electrică din CĂRBUNE cât produc 100 (o sută) de Românii. Se preconizează ca în 2025 China să consume 33% din energia electrică globală (mai mult decât SUA + UE + Japonia + Coreeea de Sud la un loc). Cum salvăm planeta? Care rolul electrificării?
-
Andrei, marţi, 23.07.2024 21:02
Culmea prostiei: să fii atât de prost încât să nu știi să scrii "a prosti" când le zici altora ca-s proști.
Dutz, miercuri, 24.07.2024 10:08La tine trebuie minim 5 de “i” ca sa te prinzi. Acuma ca ai găsit nod în papură, este ok? Nici o problemă, se vând BEV-urile? Era despre vânzarea BEV-urilor și impunerea lor. Când o să postez pe un site de ortografie… ei atunci profesore ai fi”i” îndreptățit. Dar cum argumente pentru subiect nu ai, cum ai dovedit lipa de inspirație, atunci ce-ți rămâne? Ai pus un “i”, prostule. La subiect ai ceva?
-
@ignis, marţi, 23.07.2024 22:23
Unul din roluri e sa nu mai respiri otrava din aer. Bucureștiul e unul din cele mai poluate orașe, și, deloc întâmplător, printre cele mai aglomerate ca trafic.
-
Matei, marţi, 23.07.2024 22:57
Ignis, deci tu observi ca vara se dă peste cap rețeaua din cauza aparatelor de aer condiționat dar critici producția de energie verde? Păi e ca și cum ți-ai da singur pumni în cap și te întrebi de ce te doare. Hai sa îți fac un rezumat: emisiile de CO2 cauzează încălzirea globala, care duce la folosirea aparatelor de aer condiționat, care au nevoie de mai multa energie, producția căreia emana și mai mult CO2, care face sa fie și mai cald, deci mai mult Aer condiționat.... Înțelegi???
-
dan_grc, marţi, 23.07.2024 23:37
Avem un potential premiu Nobel aici, deci dacă va crește producția de energie verde, nu va mai fi nevoie de aer condiționat, adică vara vor fi maxim 20 de grade în timpul zilei, cu cât mai mult verde, cu atât mai frig . Între timp China produce cu cărbune energie de 100 de ori cât toată România, planeta este salvată. I
-
@dan_grc, miercuri, 24.07.2024 00:41
Premiul Nobel pentru ignoranță și aroganță îl meriți tu dar l-ai mai luat de 3 ori.
-
Matei, miercuri, 24.07.2024 00:50
Energia verde nu emite gaze cu efect de seră. Nu face vara 20 grade dar nici nu contribuie la efectul de seră. Dan, tu ești atât de limitat intelectual încât nu ar trebui sa încerci sarcasm fin. Nu îți va ieși oricât ai încerca.
-
dan_grc, miercuri, 24.07.2024 07:33
Asta este dovada ca habar n-ai cum funcționează încălzirea globală, sarcasmul fin nu l-am folosit niciodată cu tine, nu te flata, încălzirea globală este atunci când vine un val de căldură de 2 săptămâni din Africa, fix peste capacitățile de producție ecologice din Europa, apoi se întreabă experții cum este posibil, ca noi suntem eco, noi suntem o insulă, ca de aia am votat interzicerea poluării din 2035, nu-i așa ? Ok, nu contează ca industria auto e responsabilă cu nici 25 % din poluare și emisii, îi dăm în continuare, apoi când se trezesc și producătorii vine Matei și spune " da nu i-a obligat nimeni sa fie electrici în 2030 ", pai bai ipocritule, dacă în 2035 nu mai poate produce nicio termică, nu este normal sa fie pregătit cu câțiva ani mai devreme ? Dar hei, asta va însemna faliment practic, mărcile auto nu pot supraviețui în câțiva ani doar cu electrice, dar nu contează, planul 2035 va merge înainte după cei doi neuroni ai tai, nu ?
-
@dan_grc si alti agarici, miercuri, 24.07.2024 11:20
In Romania sunt probleme cu energia pentru ca se fura mult. Tara are potential enorm, dar cu smenari ca voi ne ducem de rapa. https://www.libertatea.ro/stiri/romania-penelor-de-curent-salarii-de-zeci-de-mii-de-lei-pentru-sefii-companiilor-de-energie-aflate-in-ograda-statului-4965734 S-au inmultit cocalarii care au facut bani din energie si au luat BMW diesel, deci asta e marea problema la romani. Cum e cu podul de la Braila??? Uite cum fac olandezii poduri (clip vechi de 13 ani si podul nu are probleme nici acum): https://youtu.be/7KqLeEy1sjA?si=Phe7VXbbwaZ2izGb Cum a ajuns politia romana sa cumpere sute de BMW-uri la o licitatie manarita? Tot cu ajutorul ciorditorilor. Deci cand dati vina problemele din energie, sa stiti ca sunteti furati de smenari care isi cumpara BMW din banii furati de la voi. Cocalarii cocalarilor care castiga usor banii si ii cheltuie pe masini de cocalari. In concluzie nu e problema cu energia, e problema cu oamenii. Cum de au restrictii trenurile in Romania si circula cu 30-40 km/h Vara, dar prin Olanda, Belgia, Franta circula TGV cu 300 km/h ??? La ei nu se mai dilata sinele??? Si cum de merge TGV electric si nu are locomotiva diesel??? In alte tari se poate pentru ca se vrea si nu se fura ca in Romania! Altii promoveaza siguranta, la noi promovam marlania si BMW-urile. Daca alte tari se descurca destul de bine, cred ca si in Romania se poate, dar sunt multi corupti ca tine care sustin putoarea, licitatiile ilegale, masini cu softuri ilegale. O vom duce mai bine cand vom scapa de prosti, dar mai e mult pana atunci. Sanse mari sa ne cumpere strainii tot: pamanturi, santiere navale, flota, combinate siderurgice, etc. Doar pentru ca avem multi prosti ca tine si multi corupti, se duce totul de rapa. Degeaba dati vina pe caldura si alte motive, strainii au aer conditionat si au si panouri solare pe casa, nu pun presiune pe retea. Au si eoliene, se descurca lumea, gasesc solutii, cumpara masini electrice, scapa de dieseluri.
-
Matei, miercuri, 24.07.2024 11:48
@dan_grc Din 2035 nu se mai VINDE nicio termica, de produs se pot produce. Pentru ca nu se mai VINDE în anumite locuri, nu peste tot. "încălzirea globală este atunci când vine un val de căldură de 2 săptămâni din Africa" Sper ca asta e sarcasmul ala fin, pardon, grosolan, și nu încă o dovada fină, pardon, grosolana, ca ești dus cu sorcova.
-
Matei, miercuri, 24.07.2024 11:51
@dutz Dacă vrei sa vorbești la subiect atunci nu mai voma mizeriile alea pline de invective, și alea agramate. Măcar scrie corect când ma faci prost, un minim de efort intelectual ca sa eviți ironia. Dacă reușești îți promit ca și eu îți răspund la subiect.
Dutz, miercuri, 24.07.2024 19:16Tu ești și vei fi… nu ai nevoie să te facă nimeni. Ești băiat mare. ;)
-
@dan_grc, miercuri, 24.07.2024 12:00
Avem pene de curent pentru ca lumea trebuie sa foloseasca aerul conditionat pentru ca le-au placut Bluemotion, Clean diesel si alte manarii. Cu toata putoarea aia emisa in atmosfera in ultimii 10 ani de la masinile germane cu softuri ilegale, trebuie sa vedem si rezultate dupa. Deci va place putoarea, aveti si pene de curent ca vreti sa va racoriti. Si generati si mai multa putoare ca circulati cu masinile diesel care folosesc motorina imputita ca sa va racoreasca in masini. Ca sa va mearga voua AC in masina, motorul DIZAL consuma si mai mult si polueaza si mai mult ca sa va racoriti voi cocalarii! Deci intelegeti acum de e asa cald? Pentru ca acum 10 ani BMW, VAG si Mercedes instalau niste softuri ilegale ca sa para ei mai ECO. Masinile alea au fost vandute peste tot in lume si inca mai circula libere pe strazi poluand in nesimtire. Vreti putoare, aveti caldura! Vreti dieselurile, aveti cancer de plamani. Nu sunteti multumiti? Asta e viata, trebuie sa va descurcati.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 24.07.2024 15:01
E coada la inscriere la festivalul "Am fost un dobitoc!".
-
@alex cu creier mic, miercuri, 24.07.2024 15:28
Nu te mai băga în față!
-
Dutz mâncați cicluri de găină, joi, 25.07.2024 05:24
Eu știu să scriu a prosti, prostule.
-
Seriff, joi, 25.07.2024 14:47
https://www.digi24.ro/digieconomic/consumer/masinile-electrice-problema-pretului-11735 Eu nu inteleg cum de inca mai sunt unii care chiar cred vrajeala aia cu 2035, in 2024 electricele au cazut la fundul vacii, nu se mai vand aproape deloc, termicele fac volume de rup, asa este si asa va fi mereu.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Slow is good. Slow is really good.