Porsche pregateste un model compact low-cost

Publicat duminică, 04.10.2009 21:45 de Mircea Meșter

Pentru a putea sa faca fata crizei, Porsche va dezvolta in viitorul apropiat o compacta supersport. Aceasta va fi cea mai ieftina aparitie din oferta producatorului german.

Unul dintre visele marilor fani Porsche care nu au reusit pana astazi sa stranga bani pentru a-si cumpara un model al constructorului din Stuttgart e pe cale sa devina realitate. Intr-un interviu acordat publicatiei germane Automobilwoche, un oficial german a confirmat faptul ca sefii Porsche discuta in aceasta perioada despre oportunitatea de a lansa pe piata un model foarte abordabil ca pret care sa devina, asa cum titreaza germanii, "Porsche-ul saracului".

Informatia a fost dezvaluita de catre Wolfgang Duerheimer, directorul biroului de Dezvoltare Porsche, care a anuntat ca dezvoltarea unui model cu un pret sub cel al lui Boxster, care in Romania costa cu putin sub 50.000 de euro. Conform oficialului Porsche, scaderea pretului de vanzare a viitorului model Porsche va avea loc cu ajutor celor de la Volkswagen.

"Vom profita de recent-anuntata intrare Porsche in Grupul Volkswagen pentru a reduce la maximum costurile noului model", a declarat Duerheimer.

Primele informatii arata ca Porsche va scoate pe piata o compacta supersportiva care va fi construita pe platforma pe care Grupul Volkswagen dezvolta modelele Golf si Audi A3. Noul model ar urma sa beneficieze de un motor de circa 350 de cai putere, acesta urmand sa fie preluat de pe recent lansatul Audi TT-RS.

Informatiile dezvaluite de directorul de Dezvoltare Porsche vin dupa ce, acum cateva zile, presedintele Porsche confirma faptul ca producatorul german va fi nevoit sa dezvolte o gama mai larga de modele pentru a face fata crizei si pentru a creste productia la 150.000 de unitati anual, in conditiile in care Porsche a produs pe tot parcursul anului 2008 jumatate din aceasta suma.

via | AFP

  • ReVoLuTiOn, duminică, 04.10.2009 22:24
    -

    Porsche`ul saracului parca era numit Opel Manta in perioada lui de glorie :)

  • catalinB, duminică, 04.10.2009 22:45

    din pacate nu va fi un nou model Porsche ci un nou model cu sigla Porsche...

  • cozappz, duminică, 04.10.2009 22:46
    Ce caie de rasa a fost,

    si ce javra tinde sa devina Porsche. Pentru mine si cred ca si pentru altii Porsche este maisna la care putem visa cu ochii deschisi, iar cand avem ocazia sa conducem asa ceva, ne comportam precum copii in magazinul de dulciuri. Totusi, profitul actionarilor conteaza, si in numele lui putem sa luam imaginea de marca si sa ne (aici vine o injuratura romaneasca).

  • Alex Radoi, duminică, 04.10.2009 23:34

    Cred ca Porsche intelege cu totul altceva prin "low-cost" fata de ceea ce intelegem noi. Probabil e vorba despre un hot-hatch cu pret de pornire de pe la 40.000eu, ceea ce pentru Porsche e intr-adevar "low -cost". Pentru voi cum e? :))) Desi masina se pare ca va arata foarte bine, e adevarat si faptul ce nu prea se incadreaza in filosofia Porsche. Dar cine se astepta ca Aston Martin sa produca un autoturism comparabil ca dimensiune cu Tata Nano, fiindca se pare ca si acel proiect va deveni realitate. Asteptam o camioneta cu motor de 1 litru de la Ferrari si eventual o duba Lambo V6 TDI.

  • GreeN, luni, 05.10.2009 08:53
    Mdea..

    Acum chiar ca pot murii linistit .... Urmeaza Dacia Logan W16 twin turbo....

  • floryn, luni, 05.10.2009 09:07
    sall

    daca o sa fie un pret de pornire de 30-35.000...o sa fie Porsche '' High-Cost " :D.....sa vedem c o sa iasa.... dar tare mi-e k asa o sa fie ....

  • Cosmin, luni, 05.10.2009 09:18
    porsche

    921 si 944 sunt alte exemple de ce a vrut porsche si nu le-a iesit,

  • LEE, luni, 05.10.2009 09:39
    aha

    Daca a ajuns porsche sa faca sa ceva................e de toata rusinea. parca vad un TT sau GOLF 6 stilizat :) rusine...................... dupa cum spuneam, falimentul bate cioc-cioc la usa............... pacat!

  • Goe, luni, 05.10.2009 09:59
    Porsche-ul saracului

    Era de asteptat ca intrarea in Volkswagen Group sa duca la aparitia unor noi modele bazate pe platforme actuale si de succes. Insa, dupa cum spunea si Cozappz, Porsche a fost mereu masina visurilor noastre (cel putin a visurilor mele), o masina scumpa, o masina greu de obtinut, pe care nu si-o permite orice cocalar. E adevarat ca numarul Porsche-urilor a crescut in Romania destul de mult, dar comparativ cu BMW Seria 6 de exemplu, sunt mult mai putine. Daca apare acest model, probabil ca vor creste vanzarile destul de mult, insa cred ca vor pierde ceva mai mult: INTEGRITATE

  • Oly, luni, 05.10.2009 10:16
    Yep

    La spate aduce putin a VW Scirocco...doar na...Porsche a fost cumparat de VW. Trebuia sa-si puna cumva amprenta. Salut!

  • steli_, luni, 05.10.2009 11:37
    @OLY

    Mi-ai luat vorba din gura.

  • LEQ, luni, 05.10.2009 12:16
    PAI....

    daca platforma e de golf/A3... motorul de TT-RS... diferenta de pret nu se justifica. doar pt alte finisaje interior si setari la sasiu? atunci Cayenne e Santa Fe - ul bogatului... si intotdeauna m-am plans ca nu am vazut teste off-road cu Cayenne, cum mai vezi la Tuareg, ML etc. exaxct cum ziceau si antevorbitorii mei: ori strangi din fund cat e criza, ori te faci curva si te vinzi si mai ieftin (nu de tot, dar principiul ramane acelasi). pana la urma, oamenii conteaza, ei conduc firmele, caracterul unor oameni ajunge sa dicteze prestanta si integritatea unei firme. asa ca, plin de tristete, va spun ca ma mir, dar nu ma surprinde (si nu e o contradictie...) .

  • Un nene, luni, 05.10.2009 12:27
    Nu-mi miroase a bine

    Lasand la o parte ideile preconcepute despre Porsche, cred ca ceva nu e in regula din punct de vedere financiar: 1. Cel mai ieftin Porsche este Boxster care pleaca de la ~46k euro deci un eventual Porsche "compact" ar trebui sa fie mai ieftin de atat ca sa-si aiba rostul pe piata. 2. Daca s-ar folosi platforma de TT/A3 (a se citi Golf) si motorul de pe TT-RS, ma indoiesc ca Porsche ar putea sa vanda masina mai ieftin decat un TT-RS care costa 55k euro! Nu inteleg nici de ce s-ar chinui Porsche, marca cu cel mai mare profit per masina din lume sa intre pe o piata deja saturata de modele care culmea, in marea lor majoritate apartin aceluiasi concern! Ca parere personala, cred ca Porsche ar pierde mult din imagine daca ar lansa un Golf cu alta emblema si piele frumoasa la interior.

  • Weber, luni, 05.10.2009 13:06
    Strategie de prost-gust

    Probabil o alta masina in topul celor mai urate masini. Nu stiu de ce si-ar lua cineva asa ceva si nu Audi TT, doar sa se amageasca cu o sigla ....

  • gigi, luni, 05.10.2009 13:08
    Porsche low-cost

    De fapt va fin VW Scirocco cu sigla Porsche, asa ca mai bine cumperi Orginalul decat sa cumperi o copie pura!!!

  • george, luni, 05.10.2009 13:34
    CATE ABERATII...

    @ multi dintre cei care au comentat pana acum Cu cata gratie bateti voi campii si cata naturalete spuneti gugumanii... In primul rand, cine a legiferat apartenenta unui producator la o singura clasa? Mai tine minte cineva cati si cat de tare s-au dat cu fundul de pamant cand Porsche a aruncat pe piata Cayenne? Tot felu` de natarai prevesteau falimentul companiei...Ca sa vezi coincidenta, nu s-a intamplat... In al doilea rand, cei care CUMPARA Porsche (nu cei care balesc la ele si chibiteaza pe forumuri) nu au nici o problema cu faptul ca masina va fi facuta pe platforma de A3 si cu motor de TTS. Daca ati avea macar o vaga idee despre felul in care gandesc oamenii, ati realiza ce prostii spuneti. Eu cred chiar ca va fi un succes pentru Porsche. Prin cumpararea acestei masini, multi isi vor vedea visul cu ochii: acela de a avea Porsche. In al treilea rand, momentul pentru a lansa asa ceva este foarte bun. Sub pretextul luptei cu criza, Porsche intra cu tupeu pe miristea concurentei.

  • tzenu_bmw, luni, 05.10.2009 14:08
    ha ha ha

    nar fi o iodeea rea.pana la urma cocalari vor lasa bmw-urile in pace si vor cumara porche si ......noul album gutza si salam

  • TOPLI, luni, 05.10.2009 14:31
    SCIROCCO

    DOAR SCHMBA SIGLA W DE PE SCIROCCO BAGA UN PRET PORSCHE SI GATA... UN NOU MODEL ...PE BUNE NASPA

  • Dumitru, luni, 05.10.2009 15:27
    Recomandare pentru redactori

    Cred ca ati dorit sa spuneti "model compact accesibil" sau "mai ieftin". "Low-cost" are cu totul alt sens si, cel putin in domeniul constructorilor de automobile se aplica pentru masini care nu depasesc in niciun caz 10.000 - 12.000 Euro. Va propun un mic exercitiu de imaginatie: sa presupunem ca Rolls Royce anunta ca vrea sa introduca in gama sa un model mai mic (de vreo 4,7 metri), care sa coste "numai" 120 000 Euro. L-ati numi si pe acesta tot "low-cost"? Altfel, toate bune!

  • Wolf, luni, 05.10.2009 15:57

    Comentariul lui george e foarte bun . In rest cam bateti campii . De fapt de cand intru eu pe site - u asta la fiecare stire despre Porsche vad numai critici dupa critici din partea voastra....ca de ce scot aia , ca de ce scot aia ? ... si care e problema voastra ? In ziua de azi toata lumea scoate hot hatch - uri , nu e normal sa o faca si Porsche ? E un pas foarte firesc , la fel a fost si cu Cayenne - ul , o alta masina criticata de voi . Daca lumea a inceput sa scoata SUV - uri de lux nu era normal sa vina Porsche sa le arate cum se face treaba ?

  • my, luni, 05.10.2009 16:09
    np

    chiar nu vad de ce au multi reactia asta... masina oricum nu va costa 15 000 -30 000 euro si cu siguranta va fi ceva bun din toate punctele de vedere asa cum ne-a invatat porsche... ar fi fost ideal sa fie un porsche 100% fara platforme de vag dar sa vedem ce va iesi, sa nu ne precipitam.numai bine...

  • AndreiRN, luni, 05.10.2009 17:45
    VW

    O sa fie un Golf modificat dar cu sigla de Porsche.

  • Maka, marţi, 06.10.2009 00:18

    Nepermis! E ca si cum flieratul in biserica ar devni parte a liturghiei. 944 a fost o lectie suficienta si platforma de Golf a dat nastere la destule masini dar nu ar suporta o configuratie care sa aiba caracterul Porsche. Asta e tot ce are Porsche - spiritul, caracterul pursange - asta e averea lui si pe asta e construita toata reputatia; motor pe sau in saptele axei spate, boxer, sasiu sportv) IN secunda in care Porsche va aprea prin comparative cu Seria 1 sau TT sau alte Golfuri "machiate", caracterul Porsche va face niste pui fara educatie care vor lucra impotriva marcii. E suficient Cayenne Toureg pentru statistici.

  • BC, marţi, 06.10.2009 13:41

    Pervertirea a atins cote paroxiste. Nu mai exista nimic sfant pentru producatorii astia. Daca Cayenne a fost o aberatie care totusi a adus ceva bani (si c*rvele aduc bani in casa, la o adica), chestia asta e deja hilara. Mai ramane sa lanseze si un rival pentru Polo si gata, penibilul e complet. Nu ca nu ar avea voie sa faca bani, dar imaginea este in primul rand cea care conteaza la un asemenea brand. Daca am 150.000 E si vreau o masina sport de lux, cum sa ma mai duc eu sa-mi cumpar un 911 cand stiu ca ma pot asocia cu vreun gheorghe aprozaristu' cu Cayenne diesel sau cu vreun alde poponet de ferentari la volanul unui hatchback din asta luat la oferta din Jermania pe motiv ca era "eftin frate si porschean"? Pe bune acum.

  • gigi, marţi, 06.10.2009 18:51
    944 audi

    parca 944 a fost un audi /?????

  • smen, joi, 08.10.2009 23:47
    :)

    frumos GOLF...love it:)