Vettel a castigat Marele Premiu al Japoniei!
Sebastian Vettel a revenit in lupta pentru titlu dupa ce a castigat fara emotii cursa de la Suzuka, in timp ce Jarno Trulli a terminat pe treapta a doua a podiumului in fata luiLewis Hamilton.
Plecat excelent din pole position, Sebastian Vettel a dominat autoritar Marele Premiu al Japoniei, iar victoria sa nu a fost pusa in niciun moment la indoiala in ciuda intrarii pe pista a Safety car-ului cu numai 8 tururi inainte de final.
Toyota a facut o mare bucurie fanilor sai din tribune obtinand al doilea podium consecutiv, de data aceasta prin Jarno Trulli, italianul recuperand la a doua intrare la boxe pozitia pierduta la start in fata lui Lewis Hamilton. Campionul mondial in exercitiu si-a trecut insa in cont un nou podium, terminand cursa in fata lui Kimi Raikkonen, Nico Rosberg si Nick Heidfeld.
Brawn GP si-a trecut in cont numai 3 puncte, Rubens Barrichello si Jenson Button terminand pe locurile 7 si, respectiv, 8. Astfel, lupta pentru titlul mondial s-a acutizat, avansul lui Button scazand la 14 puncte in fata lui Barrichello si la 16 in fata lui Vettel. Cu toate acestea, Brawn GP mai are nevoie de numai un punct in ultimele doua curse ale sezonului pentru a-si adjudeca titlul mondial al constructorilor.
In ciuda unui accident provocat de Alguersuari in finalul cursei, Marele Premiu al Japoniei poate candida cu succes la titlul de cea mai plictisitoare cursa a sezonului, intrucat evenimentele cu adevarat electrizante au lipsit cu desavarsire. Cu exceptia catorva depasiri la start, cursa de la Suzuka a reprezentat un galop de santate pentru toti pilotii, iar strategiile similare adoptate de aproape toate echipele au facut ca opririle la boxe sa produca doar schimbari minore in clasament.
FILMUL CURSEI
START LANSAT PENTRU VETTEL
Vettel a plecat foarte bine in cursa si a reusit sa il blocheze la timp pe Hamilton, care a profitat de sistemul KERS pentru a ataca prima pozitie. Chiar daca britanicul nu si-a indeplinit obiectivul, el a trecut lejer de Trulli si s-a instalat pe pozitia a doua. In restul plutonului depasirile au lipsit cu desavarsire, cu exceptia celei realizate de Kovalainen in fata lui Sutil si Button. Liderul clasamentului general si-a recuperat insa locul pierdut la start in turul 4, cand a trecut de Kubica printr-o manevra ingenioasa. Depasirea a fost cu atat mai importanta cu polonezul urma a optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, fiind astfel mai lent decat Button in primul stint.
BUTTON, FAVORIZAT DE DUELUL SUTIL - KOVALAINEN
In timp ce Vettel se distanta in fruntea plutonului in fata lui Hamilton, coechipierul sau de la Red Bull a intrat de 3 ori la boxe in primele 5 tururi, pentru a remedia unele defectiuni la sistemul de protectie al cockpit-ului. Turul 12 a consemnat primul abandon al cursei, trecut in dreptul debutantului Buemi. Elvetianul a intrat la boxe si a intrat direct in garaj in urma unor probleme tehnice. Doua tururi mai tarziu, Sutil a incercat sa il depaseasca pe Kovalainen intr-o sicana foarte stransa, iar cei doi piloti s-au atins si au pierdut controlul monoposturilor. Amandoi au putut reveni fara problemele in cursa, insa au pierdut pozitii in fata rivalilor. Cel mai castigat a fost Button, care a urcat doua pozitii pana pe locul 8, apropiindu-se la numai doua locuri de Barrichello.
REALIMENTARI FARA EMOTII
Prima serie de opriri la boxe a decurs fara probleme si nu a produs schimbari radicale in clasamentul cursei. Primii patru piloti si-au mentinut pozitiile, in timp ce Kubica a urcat pe locul 5 intrucat a optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe. Cel mai dezavantajat a fost Button, care in urma opririi la boxe a coborat de pe locul 8 pe 13, intrucat alti trei piloti din fata sa au intarziat prima realimentare cu combustibil. Renault a fost singura echipa care a optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, iar Alonso a urcat pana pe locul 8 inainte de prima si singura realimentare. Cel de-al doilea stint a adus un singur duel, consemnat insa in coada plutonului intre Liuzzi si Grosjean.
TRULLI RECUPEREAZA LOCUL 2 IN FATA LUI HAMILTON
Cu 20 de tururi inainte de final a inceput si ultima serie de intrari la boxe, iar Raikkonen a reusit sa il depaseasca pe Heidfeld, prefatand astfel ocuparea locului 4 in cursa. Kovalainen si Fisichella au avut un duel aprins pe linia de la isirea de la boxe, iar finlandezul a reusit sa se impuna in fata mult mai experiemntatului sau rival. Marele castigator a fost insa Trulli, care in urma realimentarii a revenit pe circuit pe locul 2, in fata lui Hamilton, provocand o explozie de bucurie in garajul celor de la Toyota.
ACCIDENT SEVER PENTRU ALGUERSUARI
Cu numai 8 tururi inainte de final, Alguersuari a pierdut controlul volanului in virajul 15 si a lovit violent un panou publicitar, izbindu-se apoi violent de glisierele de protectie de pe marginea circuitului. In ciuda impactului sever care a provocat distrugerea partii frontale a monopostului Toro Rosso, spaniolul nu a suferit rani si a iesit fara probleme din masina. Ramasitele imprastiate pe circuit au obligat insa comisarii de cursa sa trimita Safety car-ul pe pista, neutralizand astfel distantele dintre piloti. Rosberg a profitat de situatie si a efectuat a doua intrare la boxe, revenind pe pista pe locul 5, in timp ce Barrichelo si Button ocupau locurile 7 si 8. Chiar daca distantele dintre piloti s-au comprimat, ultimele 5 tururi nu au adus nicio modificare in clasamentul cursei.
In ciuda faptului ca a terminat pe ultimul loc intrand de nu mai putin de 5 ori la boxe, Mark Webber a stabilit in turul 50 cel mai rapid tur al cursei, australianul fiind cronometrat cu 1:323.569 cu numai trei tururi inainte de final.
Rezultatele complete ale Marelui Premiu al Japoniei sunt disponibile aici.
Exceptand faptul ca Vettel a castigat (si ca mare fan al lui sunt foarte fericit - nu l-am ales in echipa tocmai ca sa nu ii port ghinion), una dintre cele mai plicticoase curse din acest sezon. Dupa calificarile de ieri ma asteptam azi la ceva mai multa activitate pe circuit dar aparent nu a fost asa. Imi pare rau ca m-am trezit de la 8 si mai bine ma trezeam la final ca sa fiu ceva mai fericit.