Porsche Macan reacţionează "ciudat" la Testul Elanului în Suedia. Reacţia Porsche: "E normal, maşina e construită astfel încât să nu se răstoarne"
Inginerii publicaţiei suedeze Teknikens Varld au descoperit faptul că Porsche Macan se comportă diferit decât alte maşini la testul elanului, blocând roata faţă stânga. Porsche a reacţionat imediat, explicând că e vorba de un comportament voit şi normal.
Una dintre cele mai apreciate publicaţii suedeze, Teknikens Varld, a anunţat săptămâna trecută că Porsche Macan se comportă "ciudat" la testul elanului, în care maşina simulează ocolirea la viteze mari a unui obstacol apărut brusc pe şosea. În testul filmat al revistei scandinave, SUV-ul compact al celor de la Porsche blochează automat frâna pe roata din stânga faţă în mijlocul manevrei, obligând şoferul să rămână mai mult timp pe trasa secundară, echivalentă cu banda de pe contrasens în viaţa reală.
"Acest comportament este extrem de ciudat şi nu-l vedem foarte des, dar l-am observat din păcate pe mai multe exemplare Macan", afirmă în clip unul dintre cei care fac parte din echipa de testare a Teknikens Varld.
Porsche a răspuns imediat prin vocea unuia dintre inginerii mărcii, germanii susţinând că "problema" nu este de fapt o problemă, ci un element de siguranţă care previne răsturnarea maşinii în cazuri extreme. Conform unui comunicat de presă publicat de brandul din Stuttgart, blocarea roţii stânga faţă este o acţiune automată care face parte din pachetul denumit Active Rollover Prevention (ARP), iar prevenirea unei eventuale răsturnări este prioritară în faţa menţinerii unei trase perfecte în cazul testului elanului: "În această situaţie, este mai important ca maşina să nu piardă spatele sau să nu se răstoarne atunci când şoferul acţionează cu o forţă disproporţionată asupra direcţiei", se arată în comunicatul Porsche.
Comunicatul Porsche: "Intevenţia asigură stabilizarea direcţională a maşinii"
"Funcţia arătată şi răspunsul dinamic rezultat sunt construite explicit pentru a îmbunătăţi siguranţa într-o manevră atât de dinamică. În segmentul SUV-urilor, ARP este o tehnologie de vârf care este folosită şi de alţi producători auto. Intensitatea cu care acţionează ARP este dependentă, printre altele, de viteza maşinii şi de viteza de deschidere a unghiului de bracaj. Acest lucru înseamnă că intervenţia ARP scade ca intensitate pe măsură ce viteza maşinii şi mişcarea volanului scad şi ele. Pe de altă parte, asta înseamnă că stilul de pilotaj adoptat de Teknikens Varld a fost unul agresiv, ceea ce a făcut ca funcţia să îşi facă apariţia. Sistemul Active Rollover Protection este permanent activ, indiferent dacă pachetul Porsche Stability Management este sau nu pornit. ARP este o funcţie aplicată pentru maxim 300 de milisecunde, în funcţie de situaţia în care se află maşina. Această intervenţie scurtă asigură stabilizarea direcţională a vehiculului. Din acest motiv, nu privim comportamentul maşinii ca pe unul critic. Aşa cum se vede şi în clip, schimbarea benzilor se poate face în condiţii de stabilitate şi siguranţă", spun cei de la Porsche în comunicatul oficial emis astăzi.
Din pacate eu nu o sa am aceasta problema ca n-am bani de aceasta masina. Hai sictir...