Ploaie de stele la ultimele teste EuroNCAP
Audi A4, Skoda Superb, Ford Kuga si Hyundai i10 sunt ultimele modele testate de EuroNCAP.
Dupa ce astazi v-am prezentat primele informatii despre rezultatele obtinute de noul Seat Ibiza in cadrul testelor EuroNCAP, revenim cu o noua serie de teste ale organizatiei europene pentru siguranta in trafic.
Alaturi de noul Ibiza, EuroNCAP a mai testat si micul Hyundai i10, crossover-ul Ford Kuga si noile generatii ale modelelor Audi A4 si Skoda Superb. Toate modelele testate au primit cinci stele, cu exceptia micului Hyundai i10, care nu se poate lauda decat cu patru stele pentru protectia pasagerilor adulti.
Nu acelasi lucru s-a intamplat la categoria protectia copiilor unde cele patru stele au stralucit in dreptul fiecarui model. Protectia pietonilor este un subiect tabu pentru toti constructorii de automobile, de aceea rezultatele obtinute la aceasta categorie nu sunt foarte bune pentru nici unul dintre modele. Au exista insa si surprize placute, rezervate de Ford Kuga si Hyundai i10 care au obtinut trei stele , cu una mai mult decat mai bine cotatele Audi A4 si Skoda Superb.
Hyundai i10
Hyundai i10, lansat luna aceasta si in Romania, s-a comportat destul de bine la impactul frontal si lateral pentru un model de dimensiunile sale. Desi habitaclul a ramas stabil in urma impactului frontal, protectia oferita soferului in zona pieptului a fost slaba iar structurile bordului au prezentat risc de ranire in zona genunchilor si femurala.
Copiii in varsta de trei ani vor fi in siguranta in eventualitatea unui accident, i10 obtinand punctaj maxim la acest capitol. Modelul coreean a pierdut insa puncte pentru avertizarea slaba a dezactivarii airbagului dreapta si marcarea slaba a ancorajelor de tip Isofix. Spoilerul fata a oferit protectie maxima pentru picioarele pietonilor insa capota nu a obtinut prea multe puncte.
Audi A4
Deja catalogat ca un best-seller in mai multe tari europene, noul Audi A4 s-a comportat bine la impactul frontal, desi s-au semnalat deformari neglijabile ale habitaclului. Centurile si airbagurile s-au adaptat perfect manechinilor de dimensiuni diferite.
In cadrul impactului lateral si a testului cu stalpul, noul A4 a inregistrat un punctaj maxim. Copii in varsta de un an si jumatate si trei ani vor fi bine protejati, noua generatie a sedanului german comportandu-se excelent si la acest capitol. Prezenta marcajelor Isofix a fost bine evidentiata insa avertizaroul privind dezactivarea airbagului pentru pasager nu a fost suficient de vizibil.
Skoda Superb
Noua generatie a modelului Skoda Superb, apreciata de un public european tot mai larg, a obtinut de asemenea cinci stele pentru protectia pasagerilor adulti. In urma impactului frontal, habitaclul a ramas stabil, protectia a fost asigurata pentru pasagerii de toate dimensiunile iar bordul nu a prezentat risc de ranire pentru zona femurala sau a genunchilor.
Superb va oferi protectie maxima doar pentru copii de un an si jumatate. Pietonii vor fi protejati doar in zona picioarelor, multumita spoilerului creat cu acest scop si vor avea de suferit la nivelul capului din cauza capotei care a fost catalogata destul de slab.
Ford Kuga
Kuga, primul crossover european din gama constructorului american Ford, se poate lauda cu un habitaclu stabil in urma impactului frontal. Cu toate acestea, Kuga a pierdut puncte pretioase din cauza airbagului pentru sofer care nu s-a umflat la capacitate maxima, existand posibilitatea unui contact cu volanul.
Zona genunchilor si cea femurala au fost bine protejate in cazuri diferite de pozitii si greutate. Impactul lateral si cu stalpul, au fost trecute cu brio de Kuga care s-a remarcat si la capitolul protectia copiilor, unde a obtinut punctaj maxim pentru nivelul de siguranta oferit unui copil de un an si jumatate.
La fel ca si i10, Kuga a impresionat la categoria protectia pietonilor, unde a obtinut trei stele multumita spoilerului fata. Kuga a pierdut insa puncte pretioase, asemeni celorlalte modele din cauza protectiei oferite de capota pietonilor.
via | EuroNCAP
Ma bucur ca masinile au inceput sa fie mai sigure din mai multe puncte de vedere, si nu doar din cel al soferului ... De la copii pana la pietoni. Acum ceva timp am urmarit un reportaj la tv unde un constructor cocheta cu idea de airbag pt pietoni, in cazul unui contact frontal - montat fie pe bara frontala, fie la baza parbrizului - ca un airbag perdea (vezi cele laterale existente la interior). Sincer, as impune ca o masina sa intre in productia de serie standard cel putin cu 2 airbaguri, desi cam toate au ...