Planurile Opel pentru 2017 rămân în picioare: 7 modele noi şi maşini electrice, dar China nu reprezintă o prioritate
Opel îşi va respecta planul iniţial de a lansa 7 modele noi în 2017 chiar şi după trecerea sub tutela PSA. Germanii pregătesc inclusiv un SUV compact şi maşini electrice, dar sunt reticenţi să atace piaţa chineză.
Achiziţionarea Opel de la General Motors de către Grupul PSA Peugeot-Citroen a declanşat numeroase speculaţii cu privire la viitorul mărcii germane. Grupul PSA a insistat că Opel va rămâne o marcă independentă, iar acum informaţiile sunt confirmate inclusiv de Karl-Thomas Neumann, care îşi va păstra postul de CEO al germanilor.
Astfel, Opel îşi va respecta planul anunţat în luna noiembrie de a lansa 7 modele noi în 2017, chiar dacă acum toate vor fi realizate pe platforme din cadrul Grupului PSA. Printre ele figurează şi un nou SUV compact, care va purta numele Opel Grandland X şi care va avea ca rivali modele precum Nissan X-Trail şi Skoda Kodiaq. "Vom aduce toate modelele, iar SUV-ul va fi al doilea nostru produs flagship", a declarat Neumann pentru publicaţia Auto Motor und Sport, referindu-se la faptul că noul Opel Insignia este modelul de referinţă al mărcii.
Anterior, au existat informaţii potrivit cărora Opel intenţiona să se transforme într-un producător exclusiv de maşini electrice până în 2030, însă Neumann nu a comentat aceste informaţii. În schimb, el a precizat că Opel Ampera-e va putea fi comercializat, chiar dacă este copia fidelă a lui Chevrolet Bolt, iar acesta va fi urmat şi de alte modele electrice.
"Nu comentez speculaţiile, dar până la urmă toţi vom conduce maşini electrice, mai devreme sau mai târziu. Trebuie să gestionăm situaţia, altfel vom pierde. De aceea este important că avem Ampera-e, o maşină electrică accesibilă cu autonomie mare. Şi plănuim deja şi alte modele electrice", a mai precizat Neumann.
Anterior, s-a vehiculat că Grupul PSA va încerca să vândă maşinile Opel şi pe piaţa chineză, însă Neumann nu este convins de acest model de afaceri vrea să se concentreze pe generarea de profit pentru piaţa europeană. "Piaţa chineză nu mai este cea care rezolvă problemele tuturor celorlalte pieţe", afirmă germanul.