Dacia desface șampania: a produs un milion de motoare 0.9 TCe de 90 CP la uzina din Mioveni
Uzina de la Mioveni sărbătorește producția motorului turbo 0.9 TCe 90 cu numărul 1.000.000. Fabrica românească a fost prima în care a început producția motorului 0.9 TCe de 90 de cai putere în urmă cu aproape cinci ani.
Uzina Dacia de la Mioveni joacă un rol crucial în dezvoltarea Alianței Renault-Nissan și în alinierea ei la standardele actuale de poluare. Puțini știu că uzina românească a fost prima din lume în care francezii de la Renault au început producția motorul turbo 0.9 TCe de 90 de cai putere, atât de răspândit în interiorul Alianței.
Se întâmpla în iulie 2012, moment în care acest proiect devenea cel mai important din istoria Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia, întrucât devenea furnizor oficial pentru o parte dintre cele mai populare modele ale Grupului Renault-Nissan.
80% din producție a mers la export, unde a echipat de la modelele Dacia binecunoscute (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway), la produse Renault cu pedigree: Clio sau Twingo. Motorul de 0.9 litri și 90 CP a prins și pe piața din România, chiar dacă publicul local a fost reticent în primă fază la ideea unui motor atât de mic. Însă, numai anul trecut românii au cumpărat 2300 de mașini echipate cu acest propulsor.
Un total de 3700 de angajați lucrează la producția motorului, care, în urmă cu cinci ani, era proiectat și inclus în producția de serie cu ajutorul unei echipe de 100 de ingineri români. De altfel, aproximativ 90% din ingineria mecanică a propulsorului a fost realizată în România.
Contribuția adusă de angajații din România este încununată de o valoare de producție record: un milion de motoare 0.9 TCe 90 au fost produse la Mioveni în cinci ani de când acesta a intrat pe linia de asamblare. Iar numărul ar urma să crească exponențial în următorii ani, având în vedere că întreaga uzină are o capacitate de 450.000 de unități pe an.
Motorul Energy TCe 90 are trei cilindri și o capacitate cilindri de 898 cmc. Este cu 15 kilograme mai ușor decât un motor de putere echivalentă și poate garanta emisii cuprinse între 112 și 115 g/km. Consumul urban anunțat de producător este de 5.8 litri/100 de km, iar cel extraurban are o valoare de 4.6 litri. În prezent, motorul se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
Sa inteleg ca pe lumea asta sigur sunt 1 milion de prosti care au ales acest motor....