Noua generație Opel Insignia se prezintă oficial: miza pe dinamică și tehnologie
Opel Insignia ajunge la a doua generație. Primele imagini și informații oficiale dezvăluie o mașină care-și păstrează tenta familială, dar vine cu o alură mai sportivă și cu un pachet tehnologic generos.
După o perioadă de teasing în care noua generație Opel Insignia ne-a fost dezvăluită puțin câte puțin în fotografii mai mult sau mai puțin clare, noul reprezentant al mărcii Opel în segmentul mediu se prezintă astăzi în toată splendoarea sa într-o serie de imagini cât se poate de oficiale.
Așa cum știam deja, modelul german de segment D își modifică în mod oficial numele odată cu apariția noii generații, trecând de la Insignia la Insignia Grand Sport, însă este foarte probabil ca acest artificiu de marketing al celor de la Opel să fie complet ignorat de clienți, care vor utiliza în continuare numele "simplificat".
Opel Insignia Grand Sport: date esențiale
● Noul model este inspirat estetic din conceptul Monza, pe care marca germană l-a prezentat oficial în 2013.
● Se remarcă linia proprie mașinilor de tip "coupe cu patru uși", una dintre direcțiile pe care marșează în ultima perioadă mărcile care doresc să deseneze mașini de familie cu alură dinamică.
● Coeficientul aerodinamic al noii generații Insignia este de 0.26, unul dintre cele mai bune din clasa sa.
● La nivel de dimensiuni, cele mai importante modificări sunt legate de înălțimea redusă cu 2.9 centimetri și de ecartamentul crescut cu 1.1 centimetri. Ampatamentul crește serios, cu 9.2 centimetri, întreaga diferență fiind reflectată în spațiul mai mare dedicat pasagerilor.
● Deși lungimea și lățimea mașinii sunt aproximativ identice cu cele ale modelul înlocuit, Opel a făcut progrese serioase la capitolul greutate. Masa proprie a mașinii a scăzut cu până la 175 de kilograme prin modificări la nivelul structurii caroseriei, a panourilor de caroserie și a șasiului.
● La interior, prima modificare este poziția la condus, scaunul șoferului fiind coborât cu 3 centimetri față de generația precedentă.
● Între elementele din habitaclu se evidențiază display-ul central fără ramă integrat în planșa de bord. Acesta găzduiește ecosistemul tehnologic al pachetului IntelliLink, unul despre care Opel susține că a fost rafinat în comparație cu cel de pe Opel Astra.
● Insignia Grand Sport oferă integrare Apple CarPlay și Android Auto, pe lângă conexiunea clasică dintre telefon și mașină care poate fi realizată prin Bluetooth. Pachetul de asistență OnStar, lansat de Opel în acest an și în România, este și el disponibil.
● Opel nu intră încă în detalii legate de motorizările care vor fi disponibile pe Insignia, însă aflăm că în portofoliul modelului german intră în premieră o transmisie automată cu 8 trepte care "impresionează prin calitatea schimbărilo de rapoarte". Aceasta va fi disponibilă în prima fază exclusiv în variantele Insignia dotate cu tracțiune integrală.
● Apropo de versiunile cu integrală permanentă ale lui Insignia, acestea vor beneficia în premieră de tehnologia controlului vectorial al cuplului care permite trimiterea cuplului corect pentru fiecare roată în funcție de condițiile de aderență subliniate de senzorii avansați.
● Șasiul FlexRide rămâne coloana vertebrală a caracterului dinamic oferit de Insignia. Acesta adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul pedalei de accelerație și momentul schimbării treptelor în funcție de modul de rulare ales de șofer: Standard, Sport sau Tour.
● La nivel tehnologic, noua generație Insignia oferă o versiune modernizată a luminilor LED IntelliLux. Acestea dispun acum de 32 de segmente individuale (de două ori mai multe decât pe Astra) care adaptează fasciculul de lumină în funcție de situația din trafic. Faza lungă permite acoperirea unei distanțe de 400 de metri în fața mașinii, iar diodele își schimbă intensitatea în viraje pentru a acoperi cât mai bine direcția de mers.
● Noua generație Insignia beneficiază de Head-Up Display proiectat pe pabriz, de Cruise Control Adaptiv cu frânare automată în caz de urgență la nevoie, de pachetul care păstrează banda de rulare și de un sistem de alertă care monitorizează traficul perpendicular în spatele mașinii la ieșirea din parcare.
● Opel susține cu scaunele de pe noua generație Insignia excelează la capitolul ergonomie. Acestea oferă masaj integrat, încălzire și ventilație, poziția putând fi memorată. Încîlzirea în scaune ajunge ca opțiune și pe locurile din spate.
● Premiera mondială a noii generații Opel Insignia va avea loc în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va intra pe piețele europene începând cu primăvara anului viitor.
meh